VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54293 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54288 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54282 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54283 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54291 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54287 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54283 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54281 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54258 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54275 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54251 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54266 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54259 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54265 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54116 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54108 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54105 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54099 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54095 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54106 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54099 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54105 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54065 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54102 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54096 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54092 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54091 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54090 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54091 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53946 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53947 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53957 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53958 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53959 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53949 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53951 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53936 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53948 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53943 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53922 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53937 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53935 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53942 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53937 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53922 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53942 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53926 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53933 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53742 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53752 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53737 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53744 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53747 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53750 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53742 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53736 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53742 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53739 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53729 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53747 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53669 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53730 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53738 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53734 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53735 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53740 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53744 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53562 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53543 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53544 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53547 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53558 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53545 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53562 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53551 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53540 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53549 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53526 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53538 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53541 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53543 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53541 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53220 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53266 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53249 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53262 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53258 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53251 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53260 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53256 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53250 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53259 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53251 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53245 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53261 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53258 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53242 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52835 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52820 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52835 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52842 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52829 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52819 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52833 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52825 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52819 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52829 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52825 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52818 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52827 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52819 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52817 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52830 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52826 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52823 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52833 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52609 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52597 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52612 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52611 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52602 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52598 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52607 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52593 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52607 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52614 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52596 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52592 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52593 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52603 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52606 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52597 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52453 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52449 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52434 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52453 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52462 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52396 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52439 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52463 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52428 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52452 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52438 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52421 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52440 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52445 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52442 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52429 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52429 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52093 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52091 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52075 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52080 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52074 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52084 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52086 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52089 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52082 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52075 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster