VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54296 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54291 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54285 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54286 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54294 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54290 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54286 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54284 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54261 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54278 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54254 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54269 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54262 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54268 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54119 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54111 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54108 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54102 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54098 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54109 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54102 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54108 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54068 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54105 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54099 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54095 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54094 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54093 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54094 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53949 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53950 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53960 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53961 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53962 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53952 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53954 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53939 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53951 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53946 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53925 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53940 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53938 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53945 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53940 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53925 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53945 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53929 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53936 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53745 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53755 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53740 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53747 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53750 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53753 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53745 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53739 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53745 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53742 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53732 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53750 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53672 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53733 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53741 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53737 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53738 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53743 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53747 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53565 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53546 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53547 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53550 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53561 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53548 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53565 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53554 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53543 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53552 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53529 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53541 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53544 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53546 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53544 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53223 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53269 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53252 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53265 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53261 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53254 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53263 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53259 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53253 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53262 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53254 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53248 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53264 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53261 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53245 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52838 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52823 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52838 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52845 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52832 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52822 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52836 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52828 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52822 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52832 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52828 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52821 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52830 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52822 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52820 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52833 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52829 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52826 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52836 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52612 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52600 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52615 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52614 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52605 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52601 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52610 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52596 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52610 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52617 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52599 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52595 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52596 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52606 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52609 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52600 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52456 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52452 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52437 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52456 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52465 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52399 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52442 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52466 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52431 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52455 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52441 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52424 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52443 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52448 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52445 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52432 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52432 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52096 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52094 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52078 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52083 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52077 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52087 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52089 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52092 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52085 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52078 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron