VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54295 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54290 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54284 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54285 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54293 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54289 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54285 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54283 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54260 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54277 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54253 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54268 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54261 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54267 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54118 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54110 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54107 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54101 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54097 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54108 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54101 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54107 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54067 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54104 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54098 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54094 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54093 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54092 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54093 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53948 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53949 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53959 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53960 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53961 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53951 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53953 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53938 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53950 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53945 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53924 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53939 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53937 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53944 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53939 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53924 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53944 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53928 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53935 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53744 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53754 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53739 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53746 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53749 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53752 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53744 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53738 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53744 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53741 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53731 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53749 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53671 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53732 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53740 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53736 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53737 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53742 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53746 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53564 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53545 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53546 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53549 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53560 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53547 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53564 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53553 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53542 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53551 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53528 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53540 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53543 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53545 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53543 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53222 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53268 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53251 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53264 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53260 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53253 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53262 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53258 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53252 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53261 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53253 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53247 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53263 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53260 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53244 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52837 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52822 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52837 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52844 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52831 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52821 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52835 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52827 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52821 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52831 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52827 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52820 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52829 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52821 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52819 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52832 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52828 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52825 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52835 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52611 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52599 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52614 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52613 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52604 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52600 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52609 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52595 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52609 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52616 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52598 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52594 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52595 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52605 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52608 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52599 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52455 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52451 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52436 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52455 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52464 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52398 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52441 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52465 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52430 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52454 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52440 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52423 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52442 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52447 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52444 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52431 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52431 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52095 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52093 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52077 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52082 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52076 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52086 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52088 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52091 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52084 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52077 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron