VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54313 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54308 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54302 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54303 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54311 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54307 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54303 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54301 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54278 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54295 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54271 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54286 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54279 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54285 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54136 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54128 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54125 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54119 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54115 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54126 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54119 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54125 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54085 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54122 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54116 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54112 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54111 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54110 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54111 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53966 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53967 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53977 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53978 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53979 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53969 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53971 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53956 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53968 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53963 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53942 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53957 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53955 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53962 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53957 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53942 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53962 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53946 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53953 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53762 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53772 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53757 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53764 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53767 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53770 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53762 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53756 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53762 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53759 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53749 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53767 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53689 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53750 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53758 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53754 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53755 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53760 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53764 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53582 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53563 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53564 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53567 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53578 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53565 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53582 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53571 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53560 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53569 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53546 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53558 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53561 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53563 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53561 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53240 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53286 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53269 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53282 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53278 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53271 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53280 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53276 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53270 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53279 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53271 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53265 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53281 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53278 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53262 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52855 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52840 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52855 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52862 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52849 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52839 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52853 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52845 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52839 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52849 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52845 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52838 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52847 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52839 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52837 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52850 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52846 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52843 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52853 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52629 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52617 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52632 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52631 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52622 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52618 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52627 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52613 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52627 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52634 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52616 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52612 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52613 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52623 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52626 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52617 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52473 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52469 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52454 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52473 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52482 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52416 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52459 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52483 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52448 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52472 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52458 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52441 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52460 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52465 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52462 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52449 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52449 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52113 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52111 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52095 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52100 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52094 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52104 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52106 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52109 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52102 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52095 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst