VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54300 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54295 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54289 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54290 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54298 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54294 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54290 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54288 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54265 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54282 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54258 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54273 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54266 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54272 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54123 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54115 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54112 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54106 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54102 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54113 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54106 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54112 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54072 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54109 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54103 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54099 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54098 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54097 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54098 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53953 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53954 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53964 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53965 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53966 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53956 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53958 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53943 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53955 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53950 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53929 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53944 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53942 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53949 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53944 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53929 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53949 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53933 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53940 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53749 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53759 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53744 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53751 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53754 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53757 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53749 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53743 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53749 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53746 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53736 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53754 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53676 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53737 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53745 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53741 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53742 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53747 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53751 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53569 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53550 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53551 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53554 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53565 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53552 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53569 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53558 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53547 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53556 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53533 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53545 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53548 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53550 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53548 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53227 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53273 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53256 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53269 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53265 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53258 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53267 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53263 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53257 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53266 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53258 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53252 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53268 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53265 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53249 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52842 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52827 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52842 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52849 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52836 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52826 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52840 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52832 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52826 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52836 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52832 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52825 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52834 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52826 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52824 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52837 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52833 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52830 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52840 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52616 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52604 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52619 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52618 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52609 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52605 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52614 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52600 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52614 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52621 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52603 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52599 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52600 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52610 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52613 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52604 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52460 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52456 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52441 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52460 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52469 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52403 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52446 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52470 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52435 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52459 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52445 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52428 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52447 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52452 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52449 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52436 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52436 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52100 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52098 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52082 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52087 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52081 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52091 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52093 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52096 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52089 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52082 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron