VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54317 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54312 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54306 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54307 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54315 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54311 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54307 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54305 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54282 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54299 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54275 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54290 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54283 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54289 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54140 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54132 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54129 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54123 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54119 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54130 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54123 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54129 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54089 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54126 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54120 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54116 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54115 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54114 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54115 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53970 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53971 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53981 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53982 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53983 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53973 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53975 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53960 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53972 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53967 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53946 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53961 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53959 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53966 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53961 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53946 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53966 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53950 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53957 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53766 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53776 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53761 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53768 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53771 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53774 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53766 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53760 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53766 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53763 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53753 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53771 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53693 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53754 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53762 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53758 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53759 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53764 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53768 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53586 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53567 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53568 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53571 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53582 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53569 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53586 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53575 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53564 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53573 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53550 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53562 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53565 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53567 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53565 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53244 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53290 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53273 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53286 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53282 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53275 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53284 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53280 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53274 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53283 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53275 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53269 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53285 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53282 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53266 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52859 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52844 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52859 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52866 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52853 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52843 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52857 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52849 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52843 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52853 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52849 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52842 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52851 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52843 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52841 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52854 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52850 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52847 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52857 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52633 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52621 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52636 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52635 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52626 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52622 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52631 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52617 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52631 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52638 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52620 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52616 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52617 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52627 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52630 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52621 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52477 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52473 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52458 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52477 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52486 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52420 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52463 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52487 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52452 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52476 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52462 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52445 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52464 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52469 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52466 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52453 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52453 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52117 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52115 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52099 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52104 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52098 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52108 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52110 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52113 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52106 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52099 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst