VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54292 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54287 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54281 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54282 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54290 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54286 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54282 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54280 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54257 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54274 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54250 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54265 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54258 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54264 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54115 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54107 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54104 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54098 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54094 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54105 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54098 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54104 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54064 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54101 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54095 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54091 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54090 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54089 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54090 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53945 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53946 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53956 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53957 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53958 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53948 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53950 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53935 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53947 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53942 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53921 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53936 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53934 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53941 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53936 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53921 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53941 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53925 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53932 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53741 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53751 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53736 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53743 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53746 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53749 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53741 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53735 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53741 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53738 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53728 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53746 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53668 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53729 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53737 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53733 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53734 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53739 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53743 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53561 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53542 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53543 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53546 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53557 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53544 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53561 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53550 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53539 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53548 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53525 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53537 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53540 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53542 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53540 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53219 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53265 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53248 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53261 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53257 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53250 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53259 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53255 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53249 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53258 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53250 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53244 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53260 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53257 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53241 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52834 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52819 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52834 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52841 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52828 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52818 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52832 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52824 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52818 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52828 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52824 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52817 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52826 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52818 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52816 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52829 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52825 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52822 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52832 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52608 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52596 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52611 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52610 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52601 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52597 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52606 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52592 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52606 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52613 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52595 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52591 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52592 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52602 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52605 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52596 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52452 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52448 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52433 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52452 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52461 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52395 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52438 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52462 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52427 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52451 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52437 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52420 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52439 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52444 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52441 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52428 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52428 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52092 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52090 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52074 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52079 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52073 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52083 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52085 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52088 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52081 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52074 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster