VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54298 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54293 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54287 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54288 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54296 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54292 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54288 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54286 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54263 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54280 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54256 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54271 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54264 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54270 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54121 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54113 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54110 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54104 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54100 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54111 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54104 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54110 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54070 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54107 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54101 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54097 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54096 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54095 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54096 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53951 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53952 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53962 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53963 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53964 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53954 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53956 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53941 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53953 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53948 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53927 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53942 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53940 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53947 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53942 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53927 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53947 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53931 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53938 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53747 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53757 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53742 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53749 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53752 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53755 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53747 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53741 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53747 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53744 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53734 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53752 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53674 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53735 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53743 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53739 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53740 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53745 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53749 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53567 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53548 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53549 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53552 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53563 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53550 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53567 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53556 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53545 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53554 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53531 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53543 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53546 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53548 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53546 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53225 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53271 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53254 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53267 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53263 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53256 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53265 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53261 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53255 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53264 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53256 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53250 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53266 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53263 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53247 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52840 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52825 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52840 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52847 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52834 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52824 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52838 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52830 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52824 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52834 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52830 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52823 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52832 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52824 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52822 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52835 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52831 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52828 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52838 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52614 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52602 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52617 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52616 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52607 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52603 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52612 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52598 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52612 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52619 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52601 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52597 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52598 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52608 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52611 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52602 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52458 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52454 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52439 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52458 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52467 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52401 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52444 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52468 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52433 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52457 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52443 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52426 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52445 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52450 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52447 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52434 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52434 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52098 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52096 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52080 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52085 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52079 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52089 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52091 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52094 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52087 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52080 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron