VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54297 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54292 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54286 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54287 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54295 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54291 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54287 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54285 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54262 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54279 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54255 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54270 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54263 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54269 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54120 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54112 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54109 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54103 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54099 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54110 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54103 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54109 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54069 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54106 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54100 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54096 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54095 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54094 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54095 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53950 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53951 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53961 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53962 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53963 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53953 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53955 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53940 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53952 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53947 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53926 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53941 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53939 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53946 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53941 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53926 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53946 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53930 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53937 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53746 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53756 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53741 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53748 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53751 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53754 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53746 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53740 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53746 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53743 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53733 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53751 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53673 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53734 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53742 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53738 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53739 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53744 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53748 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53566 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53547 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53548 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53551 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53562 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53549 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53566 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53555 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53544 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53553 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53530 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53542 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53545 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53547 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53545 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53224 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53270 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53253 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53266 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53262 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53255 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53264 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53260 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53254 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53263 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53255 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53249 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53265 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53262 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53246 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52839 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52824 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52839 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52846 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52833 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52823 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52837 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52829 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52823 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52833 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52829 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52822 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52831 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52823 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52821 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52834 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52830 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52827 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52837 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52613 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52601 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52616 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52615 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52606 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52602 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52611 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52597 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52611 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52618 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52600 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52596 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52597 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52607 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52610 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52601 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52457 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52453 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52438 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52457 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52466 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52400 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52443 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52467 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52432 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52456 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52442 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52425 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52444 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52449 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52446 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52433 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52433 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52097 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52095 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52079 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52084 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52078 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52088 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52090 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52093 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52086 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52079 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron