VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54316 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54311 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54305 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54306 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54314 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54310 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54306 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54304 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54281 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54298 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54274 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54289 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54282 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54288 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54139 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54131 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54128 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54122 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54118 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54129 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54122 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54128 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54088 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54125 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54119 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54115 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54114 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54113 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54114 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53969 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53970 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53980 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53981 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53982 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53972 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53974 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53959 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53971 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53966 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53945 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53960 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53958 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53965 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53960 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53945 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53965 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53949 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53956 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53765 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53775 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53760 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53767 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53770 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53773 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53765 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53759 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53765 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53762 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53752 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53770 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53692 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53753 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53761 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53757 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53758 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53763 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53767 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53585 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53566 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53567 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53570 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53581 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53568 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53585 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53574 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53563 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53572 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53549 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53561 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53564 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53566 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53564 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53243 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53289 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53272 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53285 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53281 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53274 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53283 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53279 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53273 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53282 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53274 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53268 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53284 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53281 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53265 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52858 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52843 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52858 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52865 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52852 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52842 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52856 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52848 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52842 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52852 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52848 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52841 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52850 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52842 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52840 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52853 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52849 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52846 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52856 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52632 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52620 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52635 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52634 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52625 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52621 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52630 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52616 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52630 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52637 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52619 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52615 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52616 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52626 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52629 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52620 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52476 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52472 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52457 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52476 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52485 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52419 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52462 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52486 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52451 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52475 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52461 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52444 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52463 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52468 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52465 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52452 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52452 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52116 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52114 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52098 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52103 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52097 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52107 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52109 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52112 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52105 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52098 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst