VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54312 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54307 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54301 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54302 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54310 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54306 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54302 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54300 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54277 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54294 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54270 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54285 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54278 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54284 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54135 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54127 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54124 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54118 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54114 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54125 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54118 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54124 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54084 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54121 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54115 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54111 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54110 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54109 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54110 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53965 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53966 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53976 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53977 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53978 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53968 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53970 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53955 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53967 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53962 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53941 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53956 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53954 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53961 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53956 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53941 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53961 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53945 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53952 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53761 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53771 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53756 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53763 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53766 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53769 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53761 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53755 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53761 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53758 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53748 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53766 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53688 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53749 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53757 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53753 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53754 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53759 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53763 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53581 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53562 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53563 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53566 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53577 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53564 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53581 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53570 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53559 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53568 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53545 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53557 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53560 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53562 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53560 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53239 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53285 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53268 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53281 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53277 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53270 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53279 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53275 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53269 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53278 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53270 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53264 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53280 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53277 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53261 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52854 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52839 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52854 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52861 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52848 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52838 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52852 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52844 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52838 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52848 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52844 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52837 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52846 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52838 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52836 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52849 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52845 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52842 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52852 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52628 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52616 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52631 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52630 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52621 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52617 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52626 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52612 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52626 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52633 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52615 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52611 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52612 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52622 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52625 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52616 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52472 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52468 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52453 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52472 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52481 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52415 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52458 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52482 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52447 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52471 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52457 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52440 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52459 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52464 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52461 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52448 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52448 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52112 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52110 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52094 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52099 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52093 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52103 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52105 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52108 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52101 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52094 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst