VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54302 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54297 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54291 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54292 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54300 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54296 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54292 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54290 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54267 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54284 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54260 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54275 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54268 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54274 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54125 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54117 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54114 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54108 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54104 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54115 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54108 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54114 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54074 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54111 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54105 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54101 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54100 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54099 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54100 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53955 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53956 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53966 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53967 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53968 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53958 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53960 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53945 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53957 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53952 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53931 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53946 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53944 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53951 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53946 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53931 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53951 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53935 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53942 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53751 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53761 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53746 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53753 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53756 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53759 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53751 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53745 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53751 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53748 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53738 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53756 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53678 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53739 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53747 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53743 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53744 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53749 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53753 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53571 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53552 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53553 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53556 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53567 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53554 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53571 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53560 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53549 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53558 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53535 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53547 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53550 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53552 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53550 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53229 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53275 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53258 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53271 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53267 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53260 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53269 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53265 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53259 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53268 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53260 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53254 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53270 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53267 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53251 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52844 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52829 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52844 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52851 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52838 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52828 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52842 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52834 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52828 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52838 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52834 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52827 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52836 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52828 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52826 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52839 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52835 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52832 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52842 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52618 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52606 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52621 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52620 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52611 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52607 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52616 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52602 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52616 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52623 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52605 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52601 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52602 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52612 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52615 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52606 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52462 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52458 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52443 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52462 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52471 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52405 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52448 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52472 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52437 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52461 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52447 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52430 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52449 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52454 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52451 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52438 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52438 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52102 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52100 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52084 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52089 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52083 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52093 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52095 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52098 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52091 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52084 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron