VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54311 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54306 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54300 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54301 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54309 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54305 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54301 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54299 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54276 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54293 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54269 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54284 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54277 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54283 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54134 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54126 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54123 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54117 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54113 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54124 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54117 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54123 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54083 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54120 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54114 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54110 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54109 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54108 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54109 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53964 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53965 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53975 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53976 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53977 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53967 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53969 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53954 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53966 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53961 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53940 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53955 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53953 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53960 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53955 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53940 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53960 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53944 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53951 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53760 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53770 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53755 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53762 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53765 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53768 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53760 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53754 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53760 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53757 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53747 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53765 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53687 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53748 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53756 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53752 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53753 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53758 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53762 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53580 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53561 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53562 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53565 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53576 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53563 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53580 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53569 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53558 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53567 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53544 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53556 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53559 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53561 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53559 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53238 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53284 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53267 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53280 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53276 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53269 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53278 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53274 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53268 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53277 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53269 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53263 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53279 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53276 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53260 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52853 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52838 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52853 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52860 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52847 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52837 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52851 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52843 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52837 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52847 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52843 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52836 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52845 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52837 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52835 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52848 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52844 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52841 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52851 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52627 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52615 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52630 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52629 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52620 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52616 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52625 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52611 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52625 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52632 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52614 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52610 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52611 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52621 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52624 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52615 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52471 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52467 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52452 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52471 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52480 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52414 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52457 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52481 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52446 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52470 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52456 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52439 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52458 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52463 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52460 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52447 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52447 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52111 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52109 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52093 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52098 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52092 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52102 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52104 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52107 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52100 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52093 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster