VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54291 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54286 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54280 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54281 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54289 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54285 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54281 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54279 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54256 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54273 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54249 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54264 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54257 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54263 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54114 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54106 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54103 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54097 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54093 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54104 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54097 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54103 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54063 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54100 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54094 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54090 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54089 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54088 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54089 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53944 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53945 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53955 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53956 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53957 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53947 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53949 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53934 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53946 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53941 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53920 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53935 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53933 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53940 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53935 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53920 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53940 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53924 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53931 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53740 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53750 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53735 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53742 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53745 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53748 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53740 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53734 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53740 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53737 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53727 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53745 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53667 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53728 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53736 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53732 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53733 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53738 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53742 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53560 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53541 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53542 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53545 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53556 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53543 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53560 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53549 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53538 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53547 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53524 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53536 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53539 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53541 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53539 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53218 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53264 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53247 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53260 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53256 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53249 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53258 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53254 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53248 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53257 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53249 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53243 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53259 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53256 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53240 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52833 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52818 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52833 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52840 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52827 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52817 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52831 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52823 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52817 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52827 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52823 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52816 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52825 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52817 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52815 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52828 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52824 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52821 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52831 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52607 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52595 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52610 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52609 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52600 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52596 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52605 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52591 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52605 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52612 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52594 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52590 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52591 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52601 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52604 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52595 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52451 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52447 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52432 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52451 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52460 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52394 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52437 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52461 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52426 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52450 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52436 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52419 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52438 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52443 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52440 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52427 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52427 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52091 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52089 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52073 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52078 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52072 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52082 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52084 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52087 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52080 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52073 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster