VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54288 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54283 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54277 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54278 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54286 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54282 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54278 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54276 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54253 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54270 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54246 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54261 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54254 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54260 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54111 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54103 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54100 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54094 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54090 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54101 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54094 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54100 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54060 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54097 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54091 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54087 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54086 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54085 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54086 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53941 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53942 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53952 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53953 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53954 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53944 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53946 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53931 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53943 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53938 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53917 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53932 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53930 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53937 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53932 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53917 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53937 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53921 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53928 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53737 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53747 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53732 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53739 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53742 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53745 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53737 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53731 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53737 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53734 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53724 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53742 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53664 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53725 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53733 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53729 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53730 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53735 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53739 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53557 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53538 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53539 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53542 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53553 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53540 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53557 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53546 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53535 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53544 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53521 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53533 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53536 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53538 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53536 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53215 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53261 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53244 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53257 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53253 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53246 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53255 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53251 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53245 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53254 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53246 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53240 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53256 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53253 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53237 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52830 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52815 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52830 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52837 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52824 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52814 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52828 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52820 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52814 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52824 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52820 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52813 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52822 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52814 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52812 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52825 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52821 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52818 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52828 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52604 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52592 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52607 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52606 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52597 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52593 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52602 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52588 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52602 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52609 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52591 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52587 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52588 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52598 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52601 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52592 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52448 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52444 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52429 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52448 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52457 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52391 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52434 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52458 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52423 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52447 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52433 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52416 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52435 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52440 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52437 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52424 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52424 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52088 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52086 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52070 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52075 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52069 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52079 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52081 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52084 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52077 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52070 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron