VÅREN-2019 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 jan 2019, 13:34

Hej go vänner, nu på tisdag 15:de januari kör vi igång med NSR Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic t.o.m. årsmodell-82. omgång tre kör vi NSR Mosler. Återkommer senare med fjärde och femte rundan. :beer:
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 jan 2019, 00:44

vi fortsätter med "måndagsträning" :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 jan 2019, 15:28

Äntligen :) är vi igång igen, nu med NSR Clio/Abarth. Lite problem med styrskon :-P för några vilket visar sig i resultatet annars flöt det på bra tycker jag :thumb:
1.jpg
1.jpg (223.51 KB) Visad 54289 gånger
2.jpg
2.jpg (200.86 KB) Visad 54284 gånger
3.jpg
3.jpg (166.58 KB) Visad 54278 gånger
4.jpg
4.jpg (181.99 KB) Visad 54279 gånger
5.jpg
5.jpg (153.65 KB) Visad 54287 gånger
6.jpg
6.jpg (152.3 KB) Visad 54283 gånger
7.jpg
7.jpg (177.55 KB) Visad 54279 gånger
8.jpg
8.jpg (177.25 KB) Visad 54277 gånger
9.jpg
9.jpg (166.03 KB) Visad 54254 gånger
10.jpg
10.jpg (170.91 KB) Visad 54271 gånger
11.jpg
11.jpg (179.71 KB) Visad 54247 gånger
12.jpg
12.jpg (180.96 KB) Visad 54262 gånger
13.jpg
13.jpg (191.35 KB) Visad 54255 gånger
14.jpg
14.jpg (162.85 KB) Visad 54261 gånger

träning på måndagar och så ses vi på tisdag igen ;-)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 29 jan 2019, 01:45

1.jpg
1.jpg (215.66 KB) Visad 54112 gånger
2.jpg
2.jpg (212.25 KB) Visad 54104 gånger
3.jpg
3.jpg (171.55 KB) Visad 54101 gånger
4.jpg
4.jpg (175.96 KB) Visad 54095 gånger
5.jpg
5.jpg (144.38 KB) Visad 54091 gånger
6.jpg
6.jpg (177.49 KB) Visad 54102 gånger
7.jpg
7.jpg (162.1 KB) Visad 54095 gånger
8.jpg
8.jpg (179.78 KB) Visad 54101 gånger
9.jpg
9.jpg (214.3 KB) Visad 54061 gånger
10.jpg
10.jpg (192.51 KB) Visad 54098 gånger
11.jpg
11.jpg (155.36 KB) Visad 54092 gånger
12.jpg
12.jpg (190.97 KB) Visad 54088 gånger
13.jpg
13.jpg (154.91 KB) Visad 54087 gånger
14.jpg
14.jpg (151.66 KB) Visad 54086 gånger
15.jpg
15.jpg (140.74 KB) Visad 54087 gånger

ses snart :-P :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2019, 15:55

tredje rundan avklarad utan några större incidenter tycker jag :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (189.36 KB) Visad 53942 gånger
2.jpg
2.jpg (180.52 KB) Visad 53943 gånger
3.jpg
3.jpg (186.22 KB) Visad 53953 gånger
4.jpg
4.jpg (211.76 KB) Visad 53954 gånger
5.jpg
5.jpg (150.02 KB) Visad 53955 gånger
6.jpg
6.jpg (160.86 KB) Visad 53945 gånger
7.jpg
7.jpg (152.04 KB) Visad 53947 gånger
8.jpg
8.jpg (163.64 KB) Visad 53932 gånger
9.jpg
9.jpg (232.04 KB) Visad 53944 gånger
10.jpg
10.jpg (205.46 KB) Visad 53939 gånger
11.jpg
11.jpg (194.78 KB) Visad 53918 gånger
12.jpg
12.jpg (171.37 KB) Visad 53933 gånger
13.jpg
13.jpg (184.99 KB) Visad 53931 gånger
14.jpg
14.jpg (176.59 KB) Visad 53938 gånger
15.jpg
15.jpg (155.91 KB) Visad 53933 gånger
16.jpg
16.jpg (142.77 KB) Visad 53918 gånger
17.jpg
17.jpg (153.76 KB) Visad 53938 gånger
18.jpg
18.jpg (159.5 KB) Visad 53922 gånger
19.jpg
19.jpg (144.71 KB) Visad 53929 gånger

ska man kunna plocka in 16 varv på Daniel sista rundan?????? ;-)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 feb 2019, 16:19

det gick inte :o eftersom alla inte har fått sina FLY-bilar så ändrar vi körordningen. På tisdag blir det körning med McLaren M8D istället :w00t: :thumb: sista rundan körd med våra härliga clios :sceptic:
1.jpg
1.jpg (203.7 KB) Visad 53738 gånger
2.jpg
2.jpg (168.92 KB) Visad 53748 gånger
3.jpg
3.jpg (167.18 KB) Visad 53733 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 53740 gånger
5.jpg
5.jpg (224.64 KB) Visad 53743 gånger
6.jpg
6.jpg (170.37 KB) Visad 53746 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 53738 gånger
8.jpg
8.jpg (120.17 KB) Visad 53732 gånger
9.jpg
9.jpg (127.03 KB) Visad 53738 gånger
10.jpg
10.jpg (127.86 KB) Visad 53735 gånger
11.jpg
11.jpg (192.99 KB) Visad 53725 gånger
12.jpg
12.jpg (119.87 KB) Visad 53743 gånger
13.jpg
13.jpg (142.05 KB) Visad 53665 gånger
14.jpg
14.jpg (202.22 KB) Visad 53726 gånger
15.jpg
15.jpg (171.55 KB) Visad 53734 gånger
16.jpg
16.jpg (165.43 KB) Visad 53730 gånger
17.jpg
17.jpg (180.01 KB) Visad 53731 gånger
18.jpg
18.jpg (160.18 KB) Visad 53736 gånger
19.jpg
19.jpg (150.04 KB) Visad 53740 gånger

Mclaren kör vi med original däcken (text på sidan) och utan magnet :beer:

Grattis Oskar till första delsegern i år :D :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2019, 00:26

Idag tisdag kör vi McLaren M8D och tre tisdagar framöver :thumb:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 13 feb 2019, 23:54

så är vi igång med dessa små ettriga :-P :-?
1.jpg
1.jpg (217.24 KB) Visad 53558 gånger
2.jpg
2.jpg (228.74 KB) Visad 53539 gånger
3.jpg
3.jpg (164.42 KB) Visad 53540 gånger
4.jpg
4.jpg (153.77 KB) Visad 53543 gånger
5.jpg
5.jpg (139.13 KB) Visad 53554 gånger
6.jpg
6.jpg (170.34 KB) Visad 53541 gånger
7.jpg
7.jpg (168.2 KB) Visad 53558 gånger
8.jpg
8.jpg (178.54 KB) Visad 53547 gånger
9.jpg
9.jpg (157.25 KB) Visad 53536 gånger
10.jpg
10.jpg (166.69 KB) Visad 53545 gånger
11.jpg
11.jpg (183.45 KB) Visad 53522 gånger
12.jpg
12.jpg (145.01 KB) Visad 53534 gånger
13.jpg
13.jpg (139.31 KB) Visad 53537 gånger
14.jpg
14.jpg (144.04 KB) Visad 53539 gånger
15.jpg
15.jpg (172.12 KB) Visad 53537 gånger

hoppas vi ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2019, 11:15

så har vi klarat av två rundor med McLaren, lite kasigare denna gång :sceptic: :suspect:
1.jpg
1.jpg (219.6 KB) Visad 53216 gånger
2.jpg
2.jpg (221.96 KB) Visad 53262 gånger
3.jpg
3.jpg (163.63 KB) Visad 53245 gånger
4.jpg
4.jpg (151.13 KB) Visad 53258 gånger
5.jpg
5.jpg (163.18 KB) Visad 53254 gånger
6.jpg
6.jpg (175.09 KB) Visad 53247 gånger
7.jpg
7.jpg (129.09 KB) Visad 53256 gånger
8.jpg
8.jpg (138.94 KB) Visad 53252 gånger
9.jpg
9.jpg (158.93 KB) Visad 53246 gånger
10.jpg
10.jpg (136.64 KB) Visad 53255 gånger
11.jpg
11.jpg (160.76 KB) Visad 53247 gånger
12.jpg
12.jpg (139.68 KB) Visad 53241 gånger
13.jpg
13.jpg (181.81 KB) Visad 53257 gånger
14.jpg
14.jpg (138.15 KB) Visad 53254 gånger
15.jpg
15.jpg (115.56 KB) Visad 53238 gånger

nya tag på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 03 mar 2019, 12:01

Nu har vi lyckats klara av tre omgångar med McLaren :thumb:
1.jpg
1.jpg (187.17 KB) Visad 52831 gånger
2.jpg
2.jpg (206.36 KB) Visad 52816 gånger
3.jpg
3.jpg (185.65 KB) Visad 52831 gånger
4.jpg
4.jpg (112.1 KB) Visad 52838 gånger
5.jpg
5.jpg (156.77 KB) Visad 52825 gånger
6.jpg
6.jpg (169.91 KB) Visad 52815 gånger
7.jpg
7.jpg (189.17 KB) Visad 52829 gånger
8.jpg
8.jpg (150.74 KB) Visad 52821 gånger
9.jpg
9.jpg (152.18 KB) Visad 52815 gånger
10.jpg
10.jpg (155.41 KB) Visad 52825 gånger
11.jpg
11.jpg (154.17 KB) Visad 52821 gånger
12.jpg
12.jpg (160.87 KB) Visad 52814 gånger
13.jpg
13.jpg (155.12 KB) Visad 52823 gånger
14.jpg
14.jpg (171.73 KB) Visad 52815 gånger
15.jpg
15.jpg (138.33 KB) Visad 52813 gånger
16.jpg
16.jpg (171.39 KB) Visad 52826 gånger
17.jpg
17.jpg (139.11 KB) Visad 52822 gånger
18.jpg
18.jpg (174.11 KB) Visad 52819 gånger
19.jpg
19.jpg (138.59 KB) Visad 52829 gånger

Idag åker vi till "pollymannen" och testar våra "Englandsbilar" :beer:
ses på tisdag igen B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 mar 2019, 01:21

fjärde och sista rundan är nu körd med McLaren :sceptic:
1.jpg
1.jpg (195.38 KB) Visad 52605 gånger
2.jpg
2.jpg (132.57 KB) Visad 52593 gånger
3.jpg
3.jpg (202.35 KB) Visad 52608 gånger
4.jpg
4.jpg (251.08 KB) Visad 52607 gånger
5.jpg
5.jpg (158.39 KB) Visad 52598 gånger
6.jpg
6.jpg (158.02 KB) Visad 52594 gånger
7.jpg
7.jpg (150.44 KB) Visad 52603 gånger
8.jpg
8.jpg (172.51 KB) Visad 52589 gånger
9.jpg
9.jpg (163.85 KB) Visad 52603 gånger
10.jpg
10.jpg (190.45 KB) Visad 52610 gånger
11.jpg
11.jpg (178.36 KB) Visad 52592 gånger
12.jpg
12.jpg (197.07 KB) Visad 52588 gånger
13.jpg
13.jpg (168.32 KB) Visad 52589 gånger
14.jpg
14.jpg (184.67 KB) Visad 52599 gånger
15.jpg
15.jpg (168.08 KB) Visad 52602 gånger
16.jpg
16.jpg (156.3 KB) Visad 52593 gånger

då var det roliga slut :thumb: senare idag kör vi igång med NSR Mosler :-?
får åter igen gratulera Oskar till en vinst :yellowflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2019, 12:11

så har vi startat en omgång med NSR Mosler :D
1.jpg
1.jpg (236.3 KB) Visad 52449 gånger
2.jpg
2.jpg (225.01 KB) Visad 52445 gånger
3.jpg
3.jpg (170.59 KB) Visad 52430 gånger
4.jpg
4.jpg (182.71 KB) Visad 52449 gånger
5.jpg
5.jpg (179.26 KB) Visad 52458 gånger
6.jpg
6.jpg (228.64 KB) Visad 52392 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 52435 gånger
8.jpg
8.jpg (153.42 KB) Visad 52459 gånger
9.jpg
9.jpg (149.64 KB) Visad 52424 gånger
10.jpg
10.jpg (165.6 KB) Visad 52448 gånger
11.jpg
11.jpg (166.71 KB) Visad 52434 gånger
12.jpg
12.jpg (151.93 KB) Visad 52417 gånger
13.jpg
13.jpg (170.73 KB) Visad 52436 gånger
14.jpg
14.jpg (174.23 KB) Visad 52441 gånger
15.jpg
15.jpg (168.11 KB) Visad 52438 gånger
16.jpg
16.jpg (160.33 KB) Visad 52425 gånger
17.jpg
17.jpg (167.7 KB) Visad 52425 gånger

Tack för visat intresse 8-o
vi ses väl på tisdag igen? ;-) :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav OEL 18 mar 2019, 23:24

Buuu! :down: Min Clio är ju lika snabb! Pengarna tillbaka, NSR!?! :-(( :-P :-P :-P
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 19 mar 2019, 14:13

Bra reflektion, Satt igår ich skummade igenom antal varv för de olika klasserna. Det hänger alltså inte alltid på bilmodellen.
Ser ju jämnheten oavsett fabrikat som körs.
Spännande att följa är det! Tack
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN-2019 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2019, 13:38

ännu en runda med Moslern :suspect: :thumb: det blir inte många "actionbilder" för dom känns som en ångvält fast snabbare :-\
1.jpg
1.jpg (234.68 KB) Visad 52089 gånger
2.jpg
2.jpg (222.71 KB) Visad 52087 gånger
3.jpg
3.jpg (166.08 KB) Visad 52071 gånger
4.jpg
4.jpg (172.33 KB) Visad 52076 gånger
5.jpg
5.jpg (186.04 KB) Visad 52070 gånger
6.jpg
6.jpg (210.09 KB) Visad 52080 gånger
7.jpg
7.jpg (180 KB) Visad 52082 gånger
8.jpg
8.jpg (181.46 KB) Visad 52085 gånger
9.jpg
9.jpg (151.85 KB) Visad 52078 gånger
10.jpg
10.jpg (152.49 KB) Visad 52071 gånger
det ser ut att bli jämt i toppen med mer eller mindre "boxstock bilar"
samma tid samma plats på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst