VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2018, 00:41

Hej go vänner, så var det dags igen för nya tag :w00t: vi startar med BTCC dom nya modellerna från Scalextric, är det problem med däck och fälgar så får vi byta dom. jag tänkte vi kör andra och fjärde rundan i mörker eftersom dom har lampor :thumb:
Välkomna nu på tisdag från kl. 17:05
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 15 jan 2018, 10:52

:-)= Local bully says;
Bilagor
Nelson Muntz.jpg
Nelson Muntz.jpg (7.13 KB) Visad 65164 gånger
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:22

så har våra BTCC bilar rullat igång
1.jpg
1.jpg (270.63 KB) Visad 65239 gånger
2.jpg
2.jpg (228.63 KB) Visad 65204 gånger
3.jpg
3.jpg (191.17 KB) Visad 65188 gånger
4.jpg
4.jpg (202.72 KB) Visad 65222 gånger
5.jpg
5.jpg (173.63 KB) Visad 65210 gånger
6.jpg
6.jpg (230.09 KB) Visad 65204 gånger
7.jpg
7.jpg (170.41 KB) Visad 65221 gånger
8.jpg
8.jpg (154.76 KB) Visad 65191 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:26

9.jpg
9.jpg (155.09 KB) Visad 65176 gånger
10.jpg
10.jpg (155.42 KB) Visad 65201 gånger
11.jpg
11.jpg (153.13 KB) Visad 65229 gånger
12.jpg
12.jpg (195.23 KB) Visad 65171 gånger
13.jpg
13.jpg (174.34 KB) Visad 65204 gånger
14.jpg
14.jpg (225.28 KB) Visad 65204 gånger
15.jpg
15.jpg (168.06 KB) Visad 65185 gånger
16.jpg
16.jpg (157.18 KB) Visad 65235 gånger

nästa runda provar vi lite mörkerkörning :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 jan 2018, 14:34

så har vi provat på lite mörkerkörning också, annorlunda fast man har avverkat några varv här.
sparsamt med kort men se om jag kan få rätt på filmen :w00t: B-| :thumb:
1.jpg
1.jpg (238.61 KB) Visad 65083 gånger
2.jpg
2.jpg (229.91 KB) Visad 65087 gånger
3.jpg
3.jpg (172.21 KB) Visad 65045 gånger
4.jpg
4.jpg (132.57 KB) Visad 65133 gånger

nu har den stora jakten börjat :Oops: :-P efter Oskar c:a 60 omgångar till så är man väl ifatt
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 25 jan 2018, 03:38

Trots mörker en ordentlig ljusning med bästa spårtid och bästa totaltid för protokollet!
Tack Björn.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav firebird 27 jan 2018, 00:08

Uuuuuuppförsbacke! Nya tag på tisdag, med bilen som inte kör i mitt lag! :rolleyes:
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 27 jan 2018, 13:41

Då får du väl hosta upp stålar till en ny bil.

Skaffa en Honda och skriv Alonsos namn på sidan så får du säkert bättre harmoni mellan förare och bil... :D :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:22

nu krävs det kanske mer än 60 omgångar men jag ska göra vad jag kan :-P jag ska i alla fall laga mitt motorfäste så kanske det går lite bättre :Oops:
1.jpg
1.jpg (274.73 KB) Visad 64790 gånger
2.jpg
2.jpg (198.87 KB) Visad 64892 gånger
3.jpg
3.jpg (186 KB) Visad 64846 gånger
4.jpg
4.jpg (182.19 KB) Visad 64802 gånger
5.jpg
5.jpg (183.34 KB) Visad 64853 gånger
6.jpg
6.jpg (117.28 KB) Visad 64792 gånger
7.jpg
7.jpg (113.72 KB) Visad 64809 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:24

8.jpg
8.jpg (167.22 KB) Visad 64817 gånger
9.jpg
9.jpg (147.05 KB) Visad 64786 gånger
10.jpg
10.jpg (148.41 KB) Visad 64782 gånger
11.jpg
11.jpg (212 KB) Visad 64803 gånger
12.jpg
12.jpg (188.93 KB) Visad 64792 gånger
13.jpg
13.jpg (213.22 KB) Visad 64768 gånger
14.jpg
14.jpg (127.74 KB) Visad 64779 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:28

15.jpg
15.jpg (158.81 KB) Visad 64794 gånger
16.jpg
16.jpg (197.09 KB) Visad 64772 gånger
17.jpg
17.jpg (112.06 KB) Visad 64787 gånger
18.jpg
18.jpg (187.83 KB) Visad 64797 gånger
19.jpg
19.jpg (166.92 KB) Visad 64800 gånger
20.jpg
20.jpg (155.69 KB) Visad 64850 gånger
21.jpg
21.jpg (140.08 KB) Visad 64770 gånger

vi ses väl nästa vecka, då blir det mörkerkörning igen och så vänder vi strömmen så vi kör andra hållet :-$ :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 feb 2018, 21:13

det är svårt att få till några bra kort under mörkerkörning men här kommer några :w00t: plus resultatet :beer:
nästa omgång kör vi Trans Am med takbelysning :D
1.jpg
1.jpg (242.54 KB) Visad 64613 gånger
2.jpg
2.jpg (217.98 KB) Visad 64655 gånger
3.jpg
3.jpg (266.16 KB) Visad 64633 gånger
4.jpg
4.jpg (156.05 KB) Visad 64644 gånger
5.jpg
5.jpg (150.74 KB) Visad 64647 gånger
6.jpg
6.jpg (142.58 KB) Visad 64590 gånger
7.jpg
7.jpg (156.66 KB) Visad 64687 gånger
8.jpg
8.jpg (136.4 KB) Visad 64650 gånger

Gratulerar också Oskar till vinsten :Yg: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 feb 2018, 20:04

nu är vi igång med Trans Am, några mer modifierade och några mindre moddade, någon nästan helt original :thumb: det syns nästan på resultatet tycker jag :Oops: :-;
1.jpg
1.jpg (170.89 KB) Visad 64348 gånger
2.jpg
2.jpg (209.19 KB) Visad 64337 gånger
3.jpg
3.jpg (172.33 KB) Visad 64327 gånger
4.jpg
4.jpg (170.48 KB) Visad 64292 gånger
5.jpg
5.jpg (199.05 KB) Visad 64307 gånger
6.jpg
6.jpg (159.64 KB) Visad 64309 gånger
7.jpg
7.jpg (161.21 KB) Visad 64319 gånger
8.jpg
8.jpg (185.04 KB) Visad 64313 gånger
9.jpg
9.jpg (168.15 KB) Visad 64330 gånger
10.jpg
10.jpg (152.81 KB) Visad 64364 gånger

nya insatser nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 01 mar 2018, 00:19

några bilder och resultat från runda två och tre :beer:
1.jpg
1.jpg (201.27 KB) Visad 63932 gånger
2.jpg
2.jpg (179.84 KB) Visad 63939 gånger
3.jpg
3.jpg (197.54 KB) Visad 63837 gånger
4.jpg
4.jpg (141.54 KB) Visad 63914 gånger
5.jpg
5.jpg (157.95 KB) Visad 63891 gånger
6.jpg
6.jpg (185.54 KB) Visad 63862 gånger
7.jpg
7.jpg (200.78 KB) Visad 63899 gånger
8.jpg
8.jpg (210.92 KB) Visad 63958 gånger
9.jpg
9.jpg (176.38 KB) Visad 63932 gånger
10.jpg
10.jpg (165.99 KB) Visad 63899 gånger
11.jpg
11.jpg (180 KB) Visad 63891 gånger
12.jpg
12.jpg (149.08 KB) Visad 63877 gånger
13.jpg
13.jpg (169.59 KB) Visad 63873 gånger
14.jpg
14.jpg (182.55 KB) Visad 63879 gånger
15.jpg
15.jpg (178.29 KB) Visad 63905 gånger
16.jpg
16.jpg (144.08 KB) Visad 63913 gånger
17.jpg
17.jpg (187.55 KB) Visad 63912 gånger
18.jpg
18.jpg (148.3 KB) Visad 63887 gånger
19.jpg
19.jpg (134.62 KB) Visad 63855 gånger
20.jpg
20.jpg (132.7 KB) Visad 63901 gånger

en runda till med dessa sen blir det formel bilar
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2018, 21:47

så var vi färdiga med våra moddade (en del) :-\ trans am bilar. Nu blir det Formel ett och det är väl tänkt att vi kan byta fälgar och däck om det behövs. :sceptic: :thumb: hoppas det blir många olika tillverkare.
1.jpg
1.jpg (235.44 KB) Visad 63557 gånger
2.jpg
2.jpg (201.42 KB) Visad 63518 gånger
3.jpg
3.jpg (169.31 KB) Visad 63500 gånger
4.jpg
4.jpg (203.3 KB) Visad 63462 gånger
5.jpg
5.jpg (157.52 KB) Visad 63499 gånger
6.jpg
6.jpg (141.65 KB) Visad 63525 gånger
7.jpg
7.jpg (125.72 KB) Visad 63506 gånger
8.jpg
8.jpg (176.22 KB) Visad 63340 gånger
9.jpg
9.jpg (174.02 KB) Visad 63377 gånger
10.jpg
10.jpg (159.93 KB) Visad 63387 gånger
11.jpg
11.jpg (144.42 KB) Visad 63349 gånger

ses på tisdag med ett glatt humör och nya insatser :beer:
Grattis Mats till segern :checkeredflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst