VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2018, 00:41

Hej go vänner, så var det dags igen för nya tag :w00t: vi startar med BTCC dom nya modellerna från Scalextric, är det problem med däck och fälgar så får vi byta dom. jag tänkte vi kör andra och fjärde rundan i mörker eftersom dom har lampor :thumb:
Välkomna nu på tisdag från kl. 17:05
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 15 jan 2018, 10:52

:-)= Local bully says;
Bilagor
Nelson Muntz.jpg
Nelson Muntz.jpg (7.13 KB) Visad 65169 gånger
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:22

så har våra BTCC bilar rullat igång
1.jpg
1.jpg (270.63 KB) Visad 65244 gånger
2.jpg
2.jpg (228.63 KB) Visad 65209 gånger
3.jpg
3.jpg (191.17 KB) Visad 65193 gånger
4.jpg
4.jpg (202.72 KB) Visad 65227 gånger
5.jpg
5.jpg (173.63 KB) Visad 65215 gånger
6.jpg
6.jpg (230.09 KB) Visad 65209 gånger
7.jpg
7.jpg (170.41 KB) Visad 65226 gånger
8.jpg
8.jpg (154.76 KB) Visad 65196 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:26

9.jpg
9.jpg (155.09 KB) Visad 65181 gånger
10.jpg
10.jpg (155.42 KB) Visad 65206 gånger
11.jpg
11.jpg (153.13 KB) Visad 65234 gånger
12.jpg
12.jpg (195.23 KB) Visad 65176 gånger
13.jpg
13.jpg (174.34 KB) Visad 65209 gånger
14.jpg
14.jpg (225.28 KB) Visad 65209 gånger
15.jpg
15.jpg (168.06 KB) Visad 65190 gånger
16.jpg
16.jpg (157.18 KB) Visad 65240 gånger

nästa runda provar vi lite mörkerkörning :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 jan 2018, 14:34

så har vi provat på lite mörkerkörning också, annorlunda fast man har avverkat några varv här.
sparsamt med kort men se om jag kan få rätt på filmen :w00t: B-| :thumb:
1.jpg
1.jpg (238.61 KB) Visad 65088 gånger
2.jpg
2.jpg (229.91 KB) Visad 65092 gånger
3.jpg
3.jpg (172.21 KB) Visad 65050 gånger
4.jpg
4.jpg (132.57 KB) Visad 65138 gånger

nu har den stora jakten börjat :Oops: :-P efter Oskar c:a 60 omgångar till så är man väl ifatt
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 25 jan 2018, 03:38

Trots mörker en ordentlig ljusning med bästa spårtid och bästa totaltid för protokollet!
Tack Björn.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav firebird 27 jan 2018, 00:08

Uuuuuuppförsbacke! Nya tag på tisdag, med bilen som inte kör i mitt lag! :rolleyes:
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 27 jan 2018, 13:41

Då får du väl hosta upp stålar till en ny bil.

Skaffa en Honda och skriv Alonsos namn på sidan så får du säkert bättre harmoni mellan förare och bil... :D :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:22

nu krävs det kanske mer än 60 omgångar men jag ska göra vad jag kan :-P jag ska i alla fall laga mitt motorfäste så kanske det går lite bättre :Oops:
1.jpg
1.jpg (274.73 KB) Visad 64795 gånger
2.jpg
2.jpg (198.87 KB) Visad 64897 gånger
3.jpg
3.jpg (186 KB) Visad 64851 gånger
4.jpg
4.jpg (182.19 KB) Visad 64807 gånger
5.jpg
5.jpg (183.34 KB) Visad 64858 gånger
6.jpg
6.jpg (117.28 KB) Visad 64797 gånger
7.jpg
7.jpg (113.72 KB) Visad 64814 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:24

8.jpg
8.jpg (167.22 KB) Visad 64822 gånger
9.jpg
9.jpg (147.05 KB) Visad 64791 gånger
10.jpg
10.jpg (148.41 KB) Visad 64787 gånger
11.jpg
11.jpg (212 KB) Visad 64808 gånger
12.jpg
12.jpg (188.93 KB) Visad 64797 gånger
13.jpg
13.jpg (213.22 KB) Visad 64773 gånger
14.jpg
14.jpg (127.74 KB) Visad 64784 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:28

15.jpg
15.jpg (158.81 KB) Visad 64799 gånger
16.jpg
16.jpg (197.09 KB) Visad 64777 gånger
17.jpg
17.jpg (112.06 KB) Visad 64792 gånger
18.jpg
18.jpg (187.83 KB) Visad 64802 gånger
19.jpg
19.jpg (166.92 KB) Visad 64805 gånger
20.jpg
20.jpg (155.69 KB) Visad 64855 gånger
21.jpg
21.jpg (140.08 KB) Visad 64775 gånger

vi ses väl nästa vecka, då blir det mörkerkörning igen och så vänder vi strömmen så vi kör andra hållet :-$ :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 feb 2018, 21:13

det är svårt att få till några bra kort under mörkerkörning men här kommer några :w00t: plus resultatet :beer:
nästa omgång kör vi Trans Am med takbelysning :D
1.jpg
1.jpg (242.54 KB) Visad 64618 gånger
2.jpg
2.jpg (217.98 KB) Visad 64660 gånger
3.jpg
3.jpg (266.16 KB) Visad 64638 gånger
4.jpg
4.jpg (156.05 KB) Visad 64649 gånger
5.jpg
5.jpg (150.74 KB) Visad 64652 gånger
6.jpg
6.jpg (142.58 KB) Visad 64595 gånger
7.jpg
7.jpg (156.66 KB) Visad 64692 gånger
8.jpg
8.jpg (136.4 KB) Visad 64655 gånger

Gratulerar också Oskar till vinsten :Yg: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 feb 2018, 20:04

nu är vi igång med Trans Am, några mer modifierade och några mindre moddade, någon nästan helt original :thumb: det syns nästan på resultatet tycker jag :Oops: :-;
1.jpg
1.jpg (170.89 KB) Visad 64353 gånger
2.jpg
2.jpg (209.19 KB) Visad 64342 gånger
3.jpg
3.jpg (172.33 KB) Visad 64332 gånger
4.jpg
4.jpg (170.48 KB) Visad 64297 gånger
5.jpg
5.jpg (199.05 KB) Visad 64312 gånger
6.jpg
6.jpg (159.64 KB) Visad 64314 gånger
7.jpg
7.jpg (161.21 KB) Visad 64324 gånger
8.jpg
8.jpg (185.04 KB) Visad 64318 gånger
9.jpg
9.jpg (168.15 KB) Visad 64335 gånger
10.jpg
10.jpg (152.81 KB) Visad 64369 gånger

nya insatser nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 01 mar 2018, 00:19

några bilder och resultat från runda två och tre :beer:
1.jpg
1.jpg (201.27 KB) Visad 63937 gånger
2.jpg
2.jpg (179.84 KB) Visad 63944 gånger
3.jpg
3.jpg (197.54 KB) Visad 63842 gånger
4.jpg
4.jpg (141.54 KB) Visad 63919 gånger
5.jpg
5.jpg (157.95 KB) Visad 63896 gånger
6.jpg
6.jpg (185.54 KB) Visad 63867 gånger
7.jpg
7.jpg (200.78 KB) Visad 63904 gånger
8.jpg
8.jpg (210.92 KB) Visad 63963 gånger
9.jpg
9.jpg (176.38 KB) Visad 63937 gånger
10.jpg
10.jpg (165.99 KB) Visad 63904 gånger
11.jpg
11.jpg (180 KB) Visad 63896 gånger
12.jpg
12.jpg (149.08 KB) Visad 63882 gånger
13.jpg
13.jpg (169.59 KB) Visad 63878 gånger
14.jpg
14.jpg (182.55 KB) Visad 63884 gånger
15.jpg
15.jpg (178.29 KB) Visad 63910 gånger
16.jpg
16.jpg (144.08 KB) Visad 63918 gånger
17.jpg
17.jpg (187.55 KB) Visad 63917 gånger
18.jpg
18.jpg (148.3 KB) Visad 63892 gånger
19.jpg
19.jpg (134.62 KB) Visad 63860 gånger
20.jpg
20.jpg (132.7 KB) Visad 63906 gånger

en runda till med dessa sen blir det formel bilar
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2018, 21:47

så var vi färdiga med våra moddade (en del) :-\ trans am bilar. Nu blir det Formel ett och det är väl tänkt att vi kan byta fälgar och däck om det behövs. :sceptic: :thumb: hoppas det blir många olika tillverkare.
1.jpg
1.jpg (235.44 KB) Visad 63562 gånger
2.jpg
2.jpg (201.42 KB) Visad 63523 gånger
3.jpg
3.jpg (169.31 KB) Visad 63505 gånger
4.jpg
4.jpg (203.3 KB) Visad 63467 gånger
5.jpg
5.jpg (157.52 KB) Visad 63504 gånger
6.jpg
6.jpg (141.65 KB) Visad 63530 gånger
7.jpg
7.jpg (125.72 KB) Visad 63511 gånger
8.jpg
8.jpg (176.22 KB) Visad 63345 gånger
9.jpg
9.jpg (174.02 KB) Visad 63382 gånger
10.jpg
10.jpg (159.93 KB) Visad 63392 gånger
11.jpg
11.jpg (144.42 KB) Visad 63354 gånger

ses på tisdag med ett glatt humör och nya insatser :beer:
Grattis Mats till segern :checkeredflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst