VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2018, 00:41

Hej go vänner, så var det dags igen för nya tag :w00t: vi startar med BTCC dom nya modellerna från Scalextric, är det problem med däck och fälgar så får vi byta dom. jag tänkte vi kör andra och fjärde rundan i mörker eftersom dom har lampor :thumb:
Välkomna nu på tisdag från kl. 17:05
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 15 jan 2018, 10:52

:-)= Local bully says;
Bilagor
Nelson Muntz.jpg
Nelson Muntz.jpg (7.13 KB) Visad 65184 gånger
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:22

så har våra BTCC bilar rullat igång
1.jpg
1.jpg (270.63 KB) Visad 65259 gånger
2.jpg
2.jpg (228.63 KB) Visad 65224 gånger
3.jpg
3.jpg (191.17 KB) Visad 65208 gånger
4.jpg
4.jpg (202.72 KB) Visad 65242 gånger
5.jpg
5.jpg (173.63 KB) Visad 65230 gånger
6.jpg
6.jpg (230.09 KB) Visad 65224 gånger
7.jpg
7.jpg (170.41 KB) Visad 65241 gånger
8.jpg
8.jpg (154.76 KB) Visad 65211 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:26

9.jpg
9.jpg (155.09 KB) Visad 65196 gånger
10.jpg
10.jpg (155.42 KB) Visad 65221 gånger
11.jpg
11.jpg (153.13 KB) Visad 65249 gånger
12.jpg
12.jpg (195.23 KB) Visad 65191 gånger
13.jpg
13.jpg (174.34 KB) Visad 65224 gånger
14.jpg
14.jpg (225.28 KB) Visad 65224 gånger
15.jpg
15.jpg (168.06 KB) Visad 65205 gånger
16.jpg
16.jpg (157.18 KB) Visad 65255 gånger

nästa runda provar vi lite mörkerkörning :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 jan 2018, 14:34

så har vi provat på lite mörkerkörning också, annorlunda fast man har avverkat några varv här.
sparsamt med kort men se om jag kan få rätt på filmen :w00t: B-| :thumb:
1.jpg
1.jpg (238.61 KB) Visad 65103 gånger
2.jpg
2.jpg (229.91 KB) Visad 65107 gånger
3.jpg
3.jpg (172.21 KB) Visad 65065 gånger
4.jpg
4.jpg (132.57 KB) Visad 65153 gånger

nu har den stora jakten börjat :Oops: :-P efter Oskar c:a 60 omgångar till så är man väl ifatt
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 25 jan 2018, 03:38

Trots mörker en ordentlig ljusning med bästa spårtid och bästa totaltid för protokollet!
Tack Björn.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav firebird 27 jan 2018, 00:08

Uuuuuuppförsbacke! Nya tag på tisdag, med bilen som inte kör i mitt lag! :rolleyes:
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 27 jan 2018, 13:41

Då får du väl hosta upp stålar till en ny bil.

Skaffa en Honda och skriv Alonsos namn på sidan så får du säkert bättre harmoni mellan förare och bil... :D :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:22

nu krävs det kanske mer än 60 omgångar men jag ska göra vad jag kan :-P jag ska i alla fall laga mitt motorfäste så kanske det går lite bättre :Oops:
1.jpg
1.jpg (274.73 KB) Visad 64810 gånger
2.jpg
2.jpg (198.87 KB) Visad 64912 gånger
3.jpg
3.jpg (186 KB) Visad 64866 gånger
4.jpg
4.jpg (182.19 KB) Visad 64822 gånger
5.jpg
5.jpg (183.34 KB) Visad 64873 gånger
6.jpg
6.jpg (117.28 KB) Visad 64812 gånger
7.jpg
7.jpg (113.72 KB) Visad 64829 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:24

8.jpg
8.jpg (167.22 KB) Visad 64837 gånger
9.jpg
9.jpg (147.05 KB) Visad 64806 gånger
10.jpg
10.jpg (148.41 KB) Visad 64802 gånger
11.jpg
11.jpg (212 KB) Visad 64823 gånger
12.jpg
12.jpg (188.93 KB) Visad 64812 gånger
13.jpg
13.jpg (213.22 KB) Visad 64788 gånger
14.jpg
14.jpg (127.74 KB) Visad 64799 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:28

15.jpg
15.jpg (158.81 KB) Visad 64814 gånger
16.jpg
16.jpg (197.09 KB) Visad 64792 gånger
17.jpg
17.jpg (112.06 KB) Visad 64807 gånger
18.jpg
18.jpg (187.83 KB) Visad 64817 gånger
19.jpg
19.jpg (166.92 KB) Visad 64820 gånger
20.jpg
20.jpg (155.69 KB) Visad 64870 gånger
21.jpg
21.jpg (140.08 KB) Visad 64790 gånger

vi ses väl nästa vecka, då blir det mörkerkörning igen och så vänder vi strömmen så vi kör andra hållet :-$ :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 feb 2018, 21:13

det är svårt att få till några bra kort under mörkerkörning men här kommer några :w00t: plus resultatet :beer:
nästa omgång kör vi Trans Am med takbelysning :D
1.jpg
1.jpg (242.54 KB) Visad 64633 gånger
2.jpg
2.jpg (217.98 KB) Visad 64675 gånger
3.jpg
3.jpg (266.16 KB) Visad 64653 gånger
4.jpg
4.jpg (156.05 KB) Visad 64664 gånger
5.jpg
5.jpg (150.74 KB) Visad 64667 gånger
6.jpg
6.jpg (142.58 KB) Visad 64610 gånger
7.jpg
7.jpg (156.66 KB) Visad 64707 gånger
8.jpg
8.jpg (136.4 KB) Visad 64670 gånger

Gratulerar också Oskar till vinsten :Yg: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 feb 2018, 20:04

nu är vi igång med Trans Am, några mer modifierade och några mindre moddade, någon nästan helt original :thumb: det syns nästan på resultatet tycker jag :Oops: :-;
1.jpg
1.jpg (170.89 KB) Visad 64368 gånger
2.jpg
2.jpg (209.19 KB) Visad 64357 gånger
3.jpg
3.jpg (172.33 KB) Visad 64347 gånger
4.jpg
4.jpg (170.48 KB) Visad 64312 gånger
5.jpg
5.jpg (199.05 KB) Visad 64327 gånger
6.jpg
6.jpg (159.64 KB) Visad 64329 gånger
7.jpg
7.jpg (161.21 KB) Visad 64339 gånger
8.jpg
8.jpg (185.04 KB) Visad 64333 gånger
9.jpg
9.jpg (168.15 KB) Visad 64350 gånger
10.jpg
10.jpg (152.81 KB) Visad 64384 gånger

nya insatser nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 01 mar 2018, 00:19

några bilder och resultat från runda två och tre :beer:
1.jpg
1.jpg (201.27 KB) Visad 63952 gånger
2.jpg
2.jpg (179.84 KB) Visad 63959 gånger
3.jpg
3.jpg (197.54 KB) Visad 63857 gånger
4.jpg
4.jpg (141.54 KB) Visad 63934 gånger
5.jpg
5.jpg (157.95 KB) Visad 63911 gånger
6.jpg
6.jpg (185.54 KB) Visad 63882 gånger
7.jpg
7.jpg (200.78 KB) Visad 63919 gånger
8.jpg
8.jpg (210.92 KB) Visad 63978 gånger
9.jpg
9.jpg (176.38 KB) Visad 63952 gånger
10.jpg
10.jpg (165.99 KB) Visad 63919 gånger
11.jpg
11.jpg (180 KB) Visad 63911 gånger
12.jpg
12.jpg (149.08 KB) Visad 63897 gånger
13.jpg
13.jpg (169.59 KB) Visad 63893 gånger
14.jpg
14.jpg (182.55 KB) Visad 63899 gånger
15.jpg
15.jpg (178.29 KB) Visad 63925 gånger
16.jpg
16.jpg (144.08 KB) Visad 63933 gånger
17.jpg
17.jpg (187.55 KB) Visad 63932 gånger
18.jpg
18.jpg (148.3 KB) Visad 63907 gånger
19.jpg
19.jpg (134.62 KB) Visad 63875 gånger
20.jpg
20.jpg (132.7 KB) Visad 63921 gånger

en runda till med dessa sen blir det formel bilar
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2018, 21:47

så var vi färdiga med våra moddade (en del) :-\ trans am bilar. Nu blir det Formel ett och det är väl tänkt att vi kan byta fälgar och däck om det behövs. :sceptic: :thumb: hoppas det blir många olika tillverkare.
1.jpg
1.jpg (235.44 KB) Visad 63577 gånger
2.jpg
2.jpg (201.42 KB) Visad 63538 gånger
3.jpg
3.jpg (169.31 KB) Visad 63520 gånger
4.jpg
4.jpg (203.3 KB) Visad 63482 gånger
5.jpg
5.jpg (157.52 KB) Visad 63519 gånger
6.jpg
6.jpg (141.65 KB) Visad 63545 gånger
7.jpg
7.jpg (125.72 KB) Visad 63526 gånger
8.jpg
8.jpg (176.22 KB) Visad 63360 gånger
9.jpg
9.jpg (174.02 KB) Visad 63397 gånger
10.jpg
10.jpg (159.93 KB) Visad 63407 gånger
11.jpg
11.jpg (144.42 KB) Visad 63369 gånger

ses på tisdag med ett glatt humör och nya insatser :beer:
Grattis Mats till segern :checkeredflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster