VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2018, 00:41

Hej go vänner, så var det dags igen för nya tag :w00t: vi startar med BTCC dom nya modellerna från Scalextric, är det problem med däck och fälgar så får vi byta dom. jag tänkte vi kör andra och fjärde rundan i mörker eftersom dom har lampor :thumb:
Välkomna nu på tisdag från kl. 17:05
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 15 jan 2018, 10:52

:-)= Local bully says;
Bilagor
Nelson Muntz.jpg
Nelson Muntz.jpg (7.13 KB) Visad 65183 gånger
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:22

så har våra BTCC bilar rullat igång
1.jpg
1.jpg (270.63 KB) Visad 65258 gånger
2.jpg
2.jpg (228.63 KB) Visad 65223 gånger
3.jpg
3.jpg (191.17 KB) Visad 65207 gånger
4.jpg
4.jpg (202.72 KB) Visad 65241 gånger
5.jpg
5.jpg (173.63 KB) Visad 65229 gånger
6.jpg
6.jpg (230.09 KB) Visad 65223 gånger
7.jpg
7.jpg (170.41 KB) Visad 65240 gånger
8.jpg
8.jpg (154.76 KB) Visad 65210 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 jan 2018, 21:26

9.jpg
9.jpg (155.09 KB) Visad 65195 gånger
10.jpg
10.jpg (155.42 KB) Visad 65220 gånger
11.jpg
11.jpg (153.13 KB) Visad 65248 gånger
12.jpg
12.jpg (195.23 KB) Visad 65190 gånger
13.jpg
13.jpg (174.34 KB) Visad 65223 gånger
14.jpg
14.jpg (225.28 KB) Visad 65223 gånger
15.jpg
15.jpg (168.06 KB) Visad 65204 gånger
16.jpg
16.jpg (157.18 KB) Visad 65254 gånger

nästa runda provar vi lite mörkerkörning :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 24 jan 2018, 14:34

så har vi provat på lite mörkerkörning också, annorlunda fast man har avverkat några varv här.
sparsamt med kort men se om jag kan få rätt på filmen :w00t: B-| :thumb:
1.jpg
1.jpg (238.61 KB) Visad 65102 gånger
2.jpg
2.jpg (229.91 KB) Visad 65106 gånger
3.jpg
3.jpg (172.21 KB) Visad 65064 gånger
4.jpg
4.jpg (132.57 KB) Visad 65152 gånger

nu har den stora jakten börjat :Oops: :-P efter Oskar c:a 60 omgångar till så är man väl ifatt
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 25 jan 2018, 03:38

Trots mörker en ordentlig ljusning med bästa spårtid och bästa totaltid för protokollet!
Tack Björn.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav firebird 27 jan 2018, 00:08

Uuuuuuppförsbacke! Nya tag på tisdag, med bilen som inte kör i mitt lag! :rolleyes:
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 27 jan 2018, 13:41

Då får du väl hosta upp stålar till en ny bil.

Skaffa en Honda och skriv Alonsos namn på sidan så får du säkert bättre harmoni mellan förare och bil... :D :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:22

nu krävs det kanske mer än 60 omgångar men jag ska göra vad jag kan :-P jag ska i alla fall laga mitt motorfäste så kanske det går lite bättre :Oops:
1.jpg
1.jpg (274.73 KB) Visad 64809 gånger
2.jpg
2.jpg (198.87 KB) Visad 64911 gånger
3.jpg
3.jpg (186 KB) Visad 64865 gånger
4.jpg
4.jpg (182.19 KB) Visad 64821 gånger
5.jpg
5.jpg (183.34 KB) Visad 64872 gånger
6.jpg
6.jpg (117.28 KB) Visad 64811 gånger
7.jpg
7.jpg (113.72 KB) Visad 64828 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:24

8.jpg
8.jpg (167.22 KB) Visad 64836 gånger
9.jpg
9.jpg (147.05 KB) Visad 64805 gånger
10.jpg
10.jpg (148.41 KB) Visad 64801 gånger
11.jpg
11.jpg (212 KB) Visad 64822 gånger
12.jpg
12.jpg (188.93 KB) Visad 64811 gånger
13.jpg
13.jpg (213.22 KB) Visad 64787 gånger
14.jpg
14.jpg (127.74 KB) Visad 64798 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 feb 2018, 21:28

15.jpg
15.jpg (158.81 KB) Visad 64813 gånger
16.jpg
16.jpg (197.09 KB) Visad 64791 gånger
17.jpg
17.jpg (112.06 KB) Visad 64806 gånger
18.jpg
18.jpg (187.83 KB) Visad 64816 gånger
19.jpg
19.jpg (166.92 KB) Visad 64819 gånger
20.jpg
20.jpg (155.69 KB) Visad 64869 gånger
21.jpg
21.jpg (140.08 KB) Visad 64789 gånger

vi ses väl nästa vecka, då blir det mörkerkörning igen och så vänder vi strömmen så vi kör andra hållet :-$ :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 feb 2018, 21:13

det är svårt att få till några bra kort under mörkerkörning men här kommer några :w00t: plus resultatet :beer:
nästa omgång kör vi Trans Am med takbelysning :D
1.jpg
1.jpg (242.54 KB) Visad 64632 gånger
2.jpg
2.jpg (217.98 KB) Visad 64674 gånger
3.jpg
3.jpg (266.16 KB) Visad 64652 gånger
4.jpg
4.jpg (156.05 KB) Visad 64663 gånger
5.jpg
5.jpg (150.74 KB) Visad 64666 gånger
6.jpg
6.jpg (142.58 KB) Visad 64609 gånger
7.jpg
7.jpg (156.66 KB) Visad 64706 gånger
8.jpg
8.jpg (136.4 KB) Visad 64669 gånger

Gratulerar också Oskar till vinsten :Yg: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 feb 2018, 20:04

nu är vi igång med Trans Am, några mer modifierade och några mindre moddade, någon nästan helt original :thumb: det syns nästan på resultatet tycker jag :Oops: :-;
1.jpg
1.jpg (170.89 KB) Visad 64367 gånger
2.jpg
2.jpg (209.19 KB) Visad 64356 gånger
3.jpg
3.jpg (172.33 KB) Visad 64346 gånger
4.jpg
4.jpg (170.48 KB) Visad 64311 gånger
5.jpg
5.jpg (199.05 KB) Visad 64326 gånger
6.jpg
6.jpg (159.64 KB) Visad 64328 gånger
7.jpg
7.jpg (161.21 KB) Visad 64338 gånger
8.jpg
8.jpg (185.04 KB) Visad 64332 gånger
9.jpg
9.jpg (168.15 KB) Visad 64349 gånger
10.jpg
10.jpg (152.81 KB) Visad 64383 gånger

nya insatser nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 01 mar 2018, 00:19

några bilder och resultat från runda två och tre :beer:
1.jpg
1.jpg (201.27 KB) Visad 63951 gånger
2.jpg
2.jpg (179.84 KB) Visad 63958 gånger
3.jpg
3.jpg (197.54 KB) Visad 63856 gånger
4.jpg
4.jpg (141.54 KB) Visad 63933 gånger
5.jpg
5.jpg (157.95 KB) Visad 63910 gånger
6.jpg
6.jpg (185.54 KB) Visad 63881 gånger
7.jpg
7.jpg (200.78 KB) Visad 63918 gånger
8.jpg
8.jpg (210.92 KB) Visad 63977 gånger
9.jpg
9.jpg (176.38 KB) Visad 63951 gånger
10.jpg
10.jpg (165.99 KB) Visad 63918 gånger
11.jpg
11.jpg (180 KB) Visad 63910 gånger
12.jpg
12.jpg (149.08 KB) Visad 63896 gånger
13.jpg
13.jpg (169.59 KB) Visad 63892 gånger
14.jpg
14.jpg (182.55 KB) Visad 63898 gånger
15.jpg
15.jpg (178.29 KB) Visad 63924 gånger
16.jpg
16.jpg (144.08 KB) Visad 63932 gånger
17.jpg
17.jpg (187.55 KB) Visad 63931 gånger
18.jpg
18.jpg (148.3 KB) Visad 63906 gånger
19.jpg
19.jpg (134.62 KB) Visad 63874 gånger
20.jpg
20.jpg (132.7 KB) Visad 63920 gånger

en runda till med dessa sen blir det formel bilar
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2018, 21:47

så var vi färdiga med våra moddade (en del) :-\ trans am bilar. Nu blir det Formel ett och det är väl tänkt att vi kan byta fälgar och däck om det behövs. :sceptic: :thumb: hoppas det blir många olika tillverkare.
1.jpg
1.jpg (235.44 KB) Visad 63576 gånger
2.jpg
2.jpg (201.42 KB) Visad 63537 gånger
3.jpg
3.jpg (169.31 KB) Visad 63519 gånger
4.jpg
4.jpg (203.3 KB) Visad 63481 gånger
5.jpg
5.jpg (157.52 KB) Visad 63518 gånger
6.jpg
6.jpg (141.65 KB) Visad 63544 gånger
7.jpg
7.jpg (125.72 KB) Visad 63525 gånger
8.jpg
8.jpg (176.22 KB) Visad 63359 gånger
9.jpg
9.jpg (174.02 KB) Visad 63396 gånger
10.jpg
10.jpg (159.93 KB) Visad 63406 gånger
11.jpg
11.jpg (144.42 KB) Visad 63368 gånger

ses på tisdag med ett glatt humör och nya insatser :beer:
Grattis Mats till segern :checkeredflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst