Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83015 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82635 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82626 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82649 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82632 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82593 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81632 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81481 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81429 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81646 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81647 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81636 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81615 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81594 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81564 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80498 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80020 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75554 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75323 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75138 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74961 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74810 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74614 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74413 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74307 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74255 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74206 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74185 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74145 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69724 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69671 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69654 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69625 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69581 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69551 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69486 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69462 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69412 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69393 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69370 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63313 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63269 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63251 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63227 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63193 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63171 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63133 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63116 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63085 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63072 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63050 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56220 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56190 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56183 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56155 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56131 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56120 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56096 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56082 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56058 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56037 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56030 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 56003 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55981 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55961 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55945 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50056 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50043 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50023 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49997 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49987 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49984 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49949 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49950 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49941 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49927 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49894 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40745 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40734 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40728 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40711 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40700 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40685 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40680 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40671 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40668 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40654 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40641 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40641 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40632 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36184 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36183 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36173 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36171 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36152 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36144 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36129 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36125 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36121 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36116 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36110 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36088 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36085 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32799 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32799 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32793 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32785 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32766 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32751 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32747 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32743 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32729 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32732 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32719 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32714 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32706 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32689 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31245 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31234 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31221 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31224 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31215 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31217 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31208 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31204 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31198 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31192 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31185 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31180 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31173 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31160 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31151 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31150 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29014 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29005 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28996 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28993 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28987 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28982 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28970 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28970 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28957 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28951 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28942 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28945 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28937 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28927 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28927 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28914 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27097 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27094 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27091 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27078 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27072 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27053 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27053 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27046 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27045 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27039 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27037 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27032 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27017 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27013 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster