Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83016 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82636 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82627 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82650 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82633 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82594 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81633 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81482 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81430 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81647 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81648 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81637 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81616 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81595 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81565 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80499 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80021 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75555 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75324 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75139 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74962 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74811 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74615 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74414 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74308 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74256 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74207 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74186 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74146 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69725 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69672 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69655 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69626 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69582 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69552 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69487 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69463 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69413 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69394 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69371 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63314 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63270 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63252 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63228 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63194 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63172 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63134 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63117 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63086 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63073 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63051 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56221 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56191 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56184 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56156 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56132 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56121 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56097 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56083 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56059 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56038 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56031 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 56004 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55982 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55962 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55946 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50057 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50044 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50024 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49998 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49988 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49985 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49950 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49951 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49942 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49928 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49895 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40746 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40735 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40729 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40712 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40701 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40686 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40681 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40672 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40669 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40655 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40642 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40642 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40633 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36185 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36184 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36174 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36172 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36153 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36145 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36130 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36126 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36122 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36117 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36111 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36089 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36086 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32800 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32800 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32794 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32786 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32767 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32752 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32748 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32744 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32730 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32733 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32720 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32715 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32707 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32690 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31246 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31235 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31222 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31225 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31216 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31218 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31209 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31205 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31199 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31193 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31186 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31181 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31174 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31161 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31152 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31151 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29015 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29006 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28997 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28994 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28988 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28983 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28971 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28971 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28958 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28952 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28943 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28946 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28938 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28928 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28928 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28915 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27098 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27095 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27092 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27079 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27073 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27054 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27054 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27047 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27046 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27040 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27038 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27033 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27018 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27014 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster