Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83012 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82632 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82623 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82646 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82629 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82590 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81629 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81478 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81426 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81643 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81644 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81633 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81612 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81591 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81561 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80495 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80017 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75551 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75320 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75135 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74958 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74807 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74611 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74410 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74304 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74252 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74203 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74182 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74142 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69721 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69668 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69651 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69622 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69578 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69548 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69483 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69459 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69409 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69390 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69367 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63310 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63266 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63248 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63224 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63190 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63168 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63130 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63113 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63082 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63069 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63047 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56217 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56187 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56180 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56152 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56128 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56117 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56093 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56079 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56055 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56034 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56027 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 56000 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55978 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55958 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55942 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50053 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50040 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50020 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49994 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49984 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49981 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49946 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49947 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49938 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49924 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49891 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40742 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40731 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40725 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40708 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40697 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40682 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40677 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40668 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40665 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40651 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40638 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40638 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40629 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36181 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36180 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36170 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36168 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36149 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36141 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36126 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36122 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36118 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36113 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36107 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36085 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36082 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32796 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32796 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32790 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32782 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32763 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32748 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32744 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32740 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32726 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32729 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32716 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32711 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32703 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32686 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31242 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31231 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31218 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31221 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31212 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31214 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31205 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31201 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31195 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31189 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31182 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31177 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31170 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31157 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31148 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31147 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29011 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29002 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28993 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28990 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28984 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28979 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28967 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28967 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28954 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28948 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28939 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28942 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28934 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28924 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28924 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28911 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27094 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27091 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27088 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27075 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27069 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27050 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27050 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27043 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27042 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27036 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27034 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27029 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27014 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27010 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst