Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83017 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82637 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82628 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82651 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82634 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82595 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81634 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81483 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81431 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81648 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81649 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81638 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81617 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81596 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81566 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80500 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80022 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75556 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75325 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75140 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74963 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74812 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74616 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74415 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74309 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74257 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74208 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74187 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74147 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69726 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69673 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69656 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69627 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69583 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69553 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69488 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69464 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69414 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69395 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69372 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63315 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63271 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63253 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63229 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63195 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63173 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63135 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63118 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63087 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63074 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63052 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56222 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56192 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56185 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56157 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56133 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56122 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56098 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56084 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56060 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56039 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56032 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 56005 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55983 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55963 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55947 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50058 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50045 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50025 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49999 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49989 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49986 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49951 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49952 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49943 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49929 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49896 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40747 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40736 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40730 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40713 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40702 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40687 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40682 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40673 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40670 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40656 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40643 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40643 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40634 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36186 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36185 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36175 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36173 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36154 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36146 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36131 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36127 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36123 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36118 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36112 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36090 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36087 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32801 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32801 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32795 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32787 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32768 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32753 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32749 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32745 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32731 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32734 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32721 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32716 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32708 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32691 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31247 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31236 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31223 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31226 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31217 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31219 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31210 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31206 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31200 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31194 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31187 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31182 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31175 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31162 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31153 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31152 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29016 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29007 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28998 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28995 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28989 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28984 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28972 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28972 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28959 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28953 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28944 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28947 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28939 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28929 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28929 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28916 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27099 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27096 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27093 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27080 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27074 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27055 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27055 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27048 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27047 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27041 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27039 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27034 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27019 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27015 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster