Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83010 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82630 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82621 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82644 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82627 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82588 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81627 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81476 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81424 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81641 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81642 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81631 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81610 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81589 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81559 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80493 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80015 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75549 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75318 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75133 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74956 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74805 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74609 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74408 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74302 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74250 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74201 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74180 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74140 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69719 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69666 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69649 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69620 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69576 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69546 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69481 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69457 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69407 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69388 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69365 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63308 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63264 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63246 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63222 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63188 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63166 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63128 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63111 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63080 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63067 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63045 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56215 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56185 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56178 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56150 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56126 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56115 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56091 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56077 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56053 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56032 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56025 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 55998 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55976 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55956 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55940 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50051 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50038 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50018 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49992 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49982 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49979 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49944 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49945 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49936 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49922 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49889 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40740 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40729 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40723 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40706 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40695 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40680 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40675 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40666 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40663 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40649 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40636 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40636 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40627 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36179 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36178 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36168 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36166 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36147 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36139 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36124 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36120 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36116 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36111 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36105 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36083 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36080 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32794 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32794 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32788 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32780 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32761 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32746 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32742 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32738 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32724 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32727 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32714 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32709 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32701 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32684 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31240 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31229 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31216 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31219 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31210 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31212 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31203 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31199 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31193 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31187 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31180 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31175 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31168 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31155 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31146 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31145 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29009 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29000 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28991 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28988 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28982 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28977 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28965 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28965 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28952 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28946 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28937 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28940 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28932 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28922 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28922 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28909 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27092 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27089 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27086 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27073 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27067 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27048 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27048 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27041 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27040 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27034 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27032 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27027 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27012 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27008 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst