Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83014 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82634 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82625 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82648 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82631 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82592 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81631 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81480 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81428 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81645 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81646 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81635 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81614 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81593 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81563 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80497 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80019 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75553 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75322 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75137 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74960 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74809 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74613 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74412 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74306 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74254 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74205 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74184 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74144 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69723 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69670 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69653 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69624 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69580 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69550 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69485 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69461 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69411 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69392 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69369 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63312 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63268 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63250 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63226 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63192 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63170 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63132 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63115 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63084 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63071 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63049 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56219 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56189 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56182 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56154 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56130 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56119 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56095 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56081 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56057 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56036 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56029 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 56002 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55980 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55960 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55944 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50055 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50042 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50022 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49996 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49986 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49983 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49948 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49949 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49940 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49926 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49893 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40744 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40733 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40727 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40710 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40699 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40684 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40679 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40670 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40667 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40653 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40640 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40640 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40631 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36183 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36182 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36172 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36170 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36151 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36143 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36128 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36124 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36120 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36115 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36109 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36087 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36084 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32798 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32798 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32792 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32784 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32765 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32750 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32746 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32742 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32728 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32731 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32718 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32713 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32705 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32688 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31244 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31233 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31220 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31223 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31214 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31216 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31207 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31203 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31197 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31191 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31184 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31179 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31172 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31159 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31150 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31149 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29013 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29004 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28995 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28992 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28986 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28981 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28969 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28969 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28956 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28950 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28941 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28944 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28936 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28926 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28926 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28913 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27096 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27093 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27090 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27077 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27071 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27052 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27052 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27045 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27044 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27038 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27036 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27031 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27016 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27012 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst