Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83011 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82631 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82622 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82645 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82628 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82589 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81628 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81477 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81425 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81642 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81643 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81632 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81611 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81590 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81560 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80494 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80016 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75550 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75319 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75134 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74957 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74806 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74610 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74409 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74303 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74251 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74202 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74181 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74141 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69720 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69667 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69650 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69621 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69577 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69547 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69482 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69458 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69408 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69389 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69366 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63309 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63265 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63247 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63223 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63189 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63167 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63129 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63112 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63081 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63068 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63046 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56216 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56186 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56179 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56151 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56127 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56116 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56092 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56078 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56054 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56033 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56026 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 55999 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55977 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55957 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55941 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50052 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50039 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50019 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49993 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49983 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49980 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49945 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49946 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49937 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49923 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49890 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40741 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40730 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40724 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40707 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40696 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40681 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40676 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40667 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40664 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40650 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40637 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40637 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40628 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36180 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36179 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36169 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36167 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36148 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36140 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36125 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36121 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36117 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36112 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36106 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36084 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36081 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32795 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32795 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32789 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32781 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32762 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32747 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32743 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32739 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32725 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32728 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32715 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32710 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32702 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32685 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31241 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31230 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31217 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31220 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31211 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31213 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31204 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31200 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31194 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31188 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31181 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31176 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31169 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31156 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31147 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31146 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29010 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29001 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28992 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28989 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28983 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28978 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28966 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28966 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28953 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28947 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28938 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28941 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28933 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28923 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28923 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28910 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27093 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27090 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27087 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27074 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27068 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27049 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27049 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27042 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27041 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27035 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27033 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27028 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27013 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27009 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst