Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83013 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82633 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82624 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82647 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82630 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82591 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81630 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81479 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81427 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81644 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81645 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81634 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81613 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81592 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81562 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80496 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80018 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75552 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75321 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75136 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74959 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74808 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74612 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74411 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74305 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74253 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74204 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74183 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74143 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69722 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69669 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69652 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69623 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69579 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69549 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69484 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69460 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69410 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69391 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69368 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63311 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63267 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63249 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63225 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63191 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63169 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63131 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63114 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63083 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63070 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63048 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56218 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56188 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56181 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56153 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56129 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56118 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56094 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56080 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56056 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56035 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56028 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 56001 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55979 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55959 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55943 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50054 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50041 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50021 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49995 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49985 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49982 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49947 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49948 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49939 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49925 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49892 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40743 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40732 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40726 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40709 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40698 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40683 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40678 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40669 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40666 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40652 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40639 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40639 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40630 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36182 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36181 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36171 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36169 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36150 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36142 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36127 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36123 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36119 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36114 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36108 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36086 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36083 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32797 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32797 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32791 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32783 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32764 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32749 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32745 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32741 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32727 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32730 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32717 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32712 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32704 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32687 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31243 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31232 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31219 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31222 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31213 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31215 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31206 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31202 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31196 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31190 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31183 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31178 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31171 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31158 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31149 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31148 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29012 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 29003 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28994 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28991 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28985 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28980 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28968 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28968 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28955 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28949 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28940 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28943 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28935 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28925 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28925 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28912 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27095 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27092 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27089 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27076 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27070 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27051 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27051 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27044 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27043 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27037 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27035 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27030 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27015 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27011 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst