HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56936 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56921 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56927 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56929 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56917 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56911 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56927 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56916 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56910 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56927 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56916 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56902 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56910 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56895 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56906 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56912 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56905 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56942 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56901 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56911 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56773 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56779 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56771 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56781 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56771 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56790 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56765 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56779 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56788 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56777 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56761 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56774 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56761 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56766 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56770 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56602 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56598 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56595 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56597 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56591 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56636 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56588 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56593 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56584 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56597 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56596 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56591 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56585 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56419 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56414 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56431 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56450 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56376 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56438 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56420 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56407 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56446 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56422 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56410 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56406 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56428 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56408 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56408 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56328 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56332 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56331 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56321 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56323 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56325 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56338 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56330 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56324 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56333 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56341 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56335 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56204 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56193 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56210 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56190 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56197 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56196 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56189 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56215 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56214 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56196 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56201 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56206 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56192 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55990 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 56003 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55974 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55981 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55976 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55959 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55977 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55994 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55974 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55966 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55971 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55967 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55761 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55752 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55746 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55756 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55749 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55747 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55701 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55750 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55757 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55715 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55762 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55713 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55340 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55339 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55341 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55333 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster