HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56913 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56898 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56904 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56906 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56894 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56888 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56904 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56893 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56887 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56904 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56893 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56879 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56887 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56872 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56883 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56889 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56882 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56919 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56878 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56888 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56750 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56756 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56748 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56758 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56748 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56767 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56742 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56756 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56765 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56754 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56738 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56751 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56738 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56743 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56747 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56579 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56575 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56572 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56574 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56568 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56613 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56565 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56570 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56561 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56574 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56573 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56568 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56562 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56396 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56391 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56408 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56427 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56353 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56415 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56397 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56384 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56423 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56399 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56387 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56383 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56405 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56385 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56385 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56305 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56309 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56308 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56298 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56300 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56302 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56315 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56307 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56301 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56310 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56318 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56312 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56181 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56170 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56187 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56167 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56174 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56173 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56166 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56192 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56191 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56173 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56178 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56183 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56169 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55967 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55980 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55951 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55958 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55953 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55936 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55954 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55971 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55951 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55943 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55948 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55944 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55738 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55729 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55723 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55733 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55726 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55724 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55678 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55727 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55734 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55692 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55739 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55690 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55317 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55316 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55318 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55310 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster