HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56928 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56913 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56919 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56921 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56909 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56903 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56919 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56908 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56902 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56919 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56908 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56894 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56902 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56887 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56898 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56904 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56897 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56934 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56893 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56903 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56765 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56771 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56763 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56773 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56763 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56782 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56757 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56771 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56780 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56769 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56753 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56766 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56753 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56758 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56762 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56594 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56590 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56587 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56589 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56583 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56628 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56580 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56585 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56576 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56589 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56588 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56583 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56577 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56411 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56406 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56423 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56442 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56368 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56430 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56412 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56399 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56438 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56414 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56402 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56398 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56420 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56400 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56400 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56320 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56324 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56323 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56313 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56315 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56317 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56330 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56322 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56316 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56325 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56333 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56327 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56196 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56185 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56202 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56182 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56189 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56188 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56181 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56207 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56206 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56188 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56193 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56198 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56184 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55982 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55995 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55966 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55973 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55968 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55951 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55969 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55986 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55966 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55958 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55963 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55959 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55753 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55744 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55738 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55748 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55741 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55739 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55693 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55742 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55749 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55707 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55754 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55705 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55332 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55331 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55333 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55325 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst