HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56915 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56900 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56906 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56908 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56896 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56890 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56906 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56895 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56889 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56906 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56895 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56881 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56889 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56874 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56885 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56891 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56884 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56921 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56880 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56890 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56752 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56758 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56750 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56760 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56750 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56769 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56744 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56758 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56767 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56756 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56740 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56753 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56740 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56745 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56749 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56581 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56577 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56574 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56576 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56570 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56615 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56567 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56572 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56563 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56576 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56575 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56570 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56564 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56398 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56393 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56410 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56429 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56355 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56417 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56399 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56386 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56425 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56401 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56389 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56385 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56407 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56387 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56387 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56307 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56311 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56310 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56300 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56302 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56304 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56317 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56309 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56303 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56312 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56320 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56314 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56183 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56172 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56189 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56169 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56176 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56175 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56168 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56194 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56193 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56175 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56180 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56185 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56171 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55969 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55982 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55953 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55960 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55955 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55938 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55956 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55973 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55953 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55945 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55950 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55946 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55740 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55731 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55725 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55735 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55728 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55726 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55680 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55729 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55736 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55694 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55741 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55692 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55319 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55318 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55320 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55312 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron