HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56926 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56911 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56917 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56919 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56907 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56901 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56917 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56906 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56900 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56917 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56906 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56892 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56900 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56885 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56896 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56902 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56895 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56932 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56891 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56901 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56763 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56769 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56761 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56771 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56761 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56780 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56755 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56769 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56778 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56767 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56751 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56764 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56751 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56756 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56760 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56592 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56588 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56585 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56587 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56581 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56626 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56578 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56583 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56574 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56587 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56586 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56581 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56575 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56409 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56404 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56421 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56440 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56366 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56428 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56410 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56397 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56436 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56412 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56400 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56396 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56418 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56398 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56398 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56318 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56322 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56321 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56311 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56313 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56315 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56328 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56320 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56314 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56323 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56331 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56325 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56194 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56183 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56200 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56180 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56187 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56186 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56179 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56205 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56204 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56186 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56191 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56196 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56182 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55980 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55993 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55964 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55971 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55966 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55949 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55967 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55984 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55964 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55956 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55961 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55957 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55751 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55742 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55736 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55746 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55739 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55737 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55691 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55740 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55747 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55705 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55752 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55703 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55330 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55329 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55331 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55323 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst