HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56932 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56917 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56923 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56925 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56913 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56907 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56923 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56912 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56906 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56923 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56912 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56898 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56906 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56891 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56902 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56908 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56901 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56938 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56897 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56907 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56769 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56775 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56767 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56777 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56767 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56786 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56761 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56775 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56784 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56773 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56757 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56770 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56757 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56762 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56766 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56598 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56594 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56591 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56593 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56587 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56632 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56584 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56589 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56580 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56593 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56592 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56587 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56581 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56415 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56410 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56427 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56446 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56372 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56434 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56416 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56403 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56442 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56418 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56406 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56402 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56424 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56404 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56404 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56324 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56328 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56327 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56317 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56319 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56321 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56334 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56326 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56320 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56329 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56337 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56331 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56200 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56189 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56206 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56186 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56193 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56192 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56185 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56211 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56210 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56192 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56197 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56202 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56188 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55986 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55999 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55970 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55977 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55972 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55955 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55973 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55990 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55970 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55962 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55967 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55963 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55757 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55748 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55742 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55752 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55745 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55743 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55697 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55746 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55753 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55711 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55758 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55709 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55336 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55335 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55337 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55329 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster