HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56919 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56904 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56910 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56912 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56900 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56894 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56910 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56899 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56893 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56910 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56899 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56885 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56893 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56878 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56889 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56895 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56888 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56925 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56884 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56894 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56756 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56762 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56754 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56764 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56754 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56773 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56748 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56762 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56771 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56760 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56744 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56757 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56744 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56749 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56753 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56585 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56581 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56578 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56580 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56574 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56619 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56571 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56576 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56567 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56580 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56579 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56574 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56568 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56402 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56397 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56414 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56433 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56359 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56421 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56403 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56390 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56429 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56405 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56393 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56389 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56411 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56391 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56391 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56311 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56315 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56314 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56304 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56306 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56308 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56321 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56313 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56307 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56316 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56324 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56318 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56187 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56176 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56193 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56173 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56180 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56179 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56172 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56198 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56197 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56179 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56184 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56189 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56175 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55973 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55986 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55957 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55964 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55959 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55942 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55960 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55977 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55957 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55949 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55954 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55950 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55744 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55735 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55729 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55739 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55732 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55730 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55684 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55733 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55740 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55698 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55745 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55696 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55323 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55322 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55324 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55316 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster