HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56920 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56905 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56911 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56913 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56901 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56895 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56911 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56900 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56894 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56911 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56900 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56886 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56894 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56879 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56890 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56896 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56889 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56926 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56885 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56895 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56757 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56763 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56755 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56765 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56755 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56774 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56749 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56763 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56772 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56761 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56745 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56758 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56745 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56750 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56754 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56586 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56582 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56579 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56581 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56575 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56620 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56572 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56577 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56568 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56581 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56580 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56575 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56569 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56403 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56398 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56415 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56434 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56360 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56422 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56404 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56391 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56430 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56406 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56394 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56390 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56412 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56392 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56392 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56312 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56316 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56315 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56305 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56307 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56309 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56322 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56314 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56308 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56317 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56325 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56319 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56188 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56177 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56194 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56174 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56181 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56180 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56173 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56199 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56198 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56180 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56185 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56190 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56176 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55974 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55987 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55958 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55965 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55960 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55943 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55961 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55978 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55958 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55950 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55955 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55951 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55745 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55736 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55730 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55740 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55733 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55731 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55685 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55734 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55741 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55699 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55746 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55697 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55324 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55323 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55325 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55317 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron