HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 20 aug 2018, 23:28

Hej bilbanevänner. nästa tisdag (28:de augusti) är det dags. vi startar med Sideways därefter blir det Scalextric classic (inga amerikanare) sen får vi se om det blir Nascar eller hur vi ska göra. Nu på torsdag 23:dje i åttonde är jag i lokalen från halv sju (18:30) ;-)
nya som gamla kamrater är välkomna :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 02 sep 2018, 22:51

så var vi äntligen klara för en ny säsong med uppvärmning och träning, vilket ju syns väldigt tydligt på dom första bilderna :-P :D 10 glada förare innan start och jag tror dom flesta var lika glada efteråt också :w00t:
1.jpg
1.jpg (188.99 KB) Visad 56910 gånger
2.jpg
2.jpg (174.56 KB) Visad 56895 gånger
3.jpg
3.jpg (158.07 KB) Visad 56901 gånger
4.jpg
4.jpg (231.36 KB) Visad 56903 gånger
5.jpg
5.jpg (141.23 KB) Visad 56891 gånger
6.jpg
6.jpg (181.06 KB) Visad 56885 gånger
7.jpg
7.jpg (165 KB) Visad 56901 gånger
8.jpg
8.jpg (145.76 KB) Visad 56890 gånger
9.jpg
9.jpg (151.56 KB) Visad 56884 gånger
10.jpg
10.jpg (168.03 KB) Visad 56901 gånger
11.jpg
11.jpg (150.48 KB) Visad 56890 gånger
12.jpg
12.jpg (158.69 KB) Visad 56876 gånger
13.jpg
13.jpg (153.21 KB) Visad 56884 gånger
14.jpg
14.jpg (170.34 KB) Visad 56869 gånger
15.jpg
15.jpg (167.03 KB) Visad 56880 gånger
16.jpg
16.jpg (157.98 KB) Visad 56886 gånger
17.jpg
17.jpg (148.02 KB) Visad 56879 gånger
18.jpg
18.jpg (198.33 KB) Visad 56916 gånger
19.jpg
19.jpg (144.99 KB) Visad 56875 gånger
20.jpg
20.jpg (158.54 KB) Visad 56885 gånger

ses på tisdag igen?
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2018, 11:31

Samma förare som sist förutom Christer som nog var och "snesegla" :-P
1.jpg
1.jpg (261.03 KB) Visad 56747 gånger
2.jpg
2.jpg (174.25 KB) Visad 56753 gånger
3.jpg
3.jpg (154.08 KB) Visad 56745 gånger
4.jpg
4.jpg (169.27 KB) Visad 56755 gånger
5.jpg
5.jpg (150.5 KB) Visad 56745 gånger
6.jpg
6.jpg (151.08 KB) Visad 56764 gånger
7.jpg
7.jpg (175.36 KB) Visad 56739 gånger
8.jpg
8.jpg (140.82 KB) Visad 56753 gånger
9.jpg
9.jpg (136.75 KB) Visad 56762 gånger
10.jpg
10.jpg (164.9 KB) Visad 56751 gånger
11.jpg
11.jpg (140.72 KB) Visad 56735 gånger
12.jpg
12.jpg (167.38 KB) Visad 56748 gånger
13.jpg
13.jpg (162.36 KB) Visad 56735 gånger
14.jpg
14.jpg (165.63 KB) Visad 56740 gånger
15.jpg
15.jpg (142.65 KB) Visad 56744 gånger

kanske lite för många varv att köra ikapp, men vi gör ett försök. :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 17 sep 2018, 20:35

då var tredje rundan avklarad. det blir lite fler varv att försöka köra ifatt men man ska ju inte ge upp :w00t: :D[
1.jpg
1.jpg (226.21 KB) Visad 56576 gånger
2.jpg
2.jpg (174.94 KB) Visad 56572 gånger
3.jpg
3.jpg (158.87 KB) Visad 56569 gånger
4.jpg
4.jpg (173.95 KB) Visad 56571 gånger
5.jpg
5.jpg (158.45 KB) Visad 56565 gånger
6.jpg
6.jpg (128.77 KB) Visad 56610 gånger
7.jpg
7.jpg (177.59 KB) Visad 56562 gånger
8.jpg
8.jpg (174.25 KB) Visad 56567 gånger
9.jpg
9.jpg (146.06 KB) Visad 56558 gånger
10.jpg
10.jpg (147.92 KB) Visad 56571 gånger
11.jpg
11.jpg (191.34 KB) Visad 56570 gånger
12.jpg
12.jpg (153.32 KB) Visad 56565 gånger
13.jpg
13.jpg (134.33 KB) Visad 56559 gånger

allt kan ju hända, såg ju hur det gick i rallyt från Turkiet :beer:
sista rundan imorgon sen blir det Scalextric classic med original däck
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav OEL 18 sep 2018, 12:35

Tur det inte ligger lika stora stenar som i Turkiet på din bana, då hade det blivit jobbigt... :D

/Oskar
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 24 sep 2018, 19:30

det blev lite för många varv att köra in :w00t: :-(( men vi tar nya tag. redan imorgon med våra scalextric classic. då hoppas jag också få lite mer action i bilderna, nu har det körts så lugnt och försiktigt. :-\
1.jpg
1.jpg (251.28 KB) Visad 56393 gånger
2.jpg
2.jpg (195.83 KB) Visad 56388 gånger
3.jpg
3.jpg (165.63 KB) Visad 56405 gånger
4.jpg
4.jpg (168.95 KB) Visad 56424 gånger
5.jpg
5.jpg (167.34 KB) Visad 56350 gånger
6.jpg
6.jpg (146.43 KB) Visad 56412 gånger
7.jpg
7.jpg (137.82 KB) Visad 56394 gånger
8.jpg
8.jpg (127.24 KB) Visad 56381 gånger
9.jpg
9.jpg (158.89 KB) Visad 56420 gånger
10.jpg
10.jpg (140.86 KB) Visad 56396 gånger
11.jpg
11.jpg (171.41 KB) Visad 56384 gånger
12.jpg
12.jpg (165.2 KB) Visad 56380 gånger
13.jpg
13.jpg (163.92 KB) Visad 56402 gånger
14.jpg
14.jpg (154.54 KB) Visad 56382 gånger
15.jpg
15.jpg (138.74 KB) Visad 56382 gånger

imorgon då jäklar!!!!!
tycker jag är lite tjatig ibland men vi får väl gratulera Oskar ännu en gång :checkeredflag: :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 sep 2018, 13:05

då har vi börjat med våra scalextric, med bortplockad magnet och slipade däck och någon lite mer modifierad :thumb:
1.jpg
1.jpg (170.99 KB) Visad 56302 gånger
2.jpg
2.jpg (149.43 KB) Visad 56306 gånger
3.jpg
3.jpg (168.39 KB) Visad 56305 gånger
4.jpg
4.jpg (140.45 KB) Visad 56295 gånger
5.jpg
5.jpg (130.37 KB) Visad 56297 gånger
6.jpg
6.jpg (184.71 KB) Visad 56299 gånger
7.jpg
7.jpg (154.74 KB) Visad 56312 gånger
8.jpg
8.jpg (149.66 KB) Visad 56304 gånger
9.jpg
9.jpg (161.22 KB) Visad 56298 gånger
10.jpg
10.jpg (136.26 KB) Visad 56307 gånger
11.jpg
11.jpg (126.1 KB) Visad 56315 gånger
12.jpg
12.jpg (173.72 KB) Visad 56309 gånger

ses på tisdag igen med nya insatser :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 03 okt 2018, 19:30

andra rundan avklarad med dom små "godingarna" :-P :beer:
1.jpg
1.jpg (151.98 KB) Visad 56178 gånger
2.jpg
2.jpg (169.92 KB) Visad 56167 gånger
3.jpg
3.jpg (163.96 KB) Visad 56184 gånger
4.jpg
4.jpg (167.52 KB) Visad 56164 gånger
5.jpg
5.jpg (175.83 KB) Visad 56171 gånger
6.jpg
6.jpg (163.52 KB) Visad 56170 gånger
7.jpg
7.jpg (162.81 KB) Visad 56163 gånger
8.jpg
8.jpg (184.27 KB) Visad 56189 gånger
9.jpg
9.jpg (173.39 KB) Visad 56188 gånger
10.jpg
10.jpg (158.37 KB) Visad 56170 gånger
11.jpg
11.jpg (180.13 KB) Visad 56175 gånger
12.jpg
12.jpg (155.95 KB) Visad 56180 gånger
13.jpg
13.jpg (136.68 KB) Visad 56166 gånger

ska man kunna göra något åt Indianen så är det nog tillfälle och göra det nästa runda :-P :-\ :-?
TRÄNING IMORGON 4/10 INSTÄLLD MEN VILL NÅGON LÅNA NYCKLARNA GÅR DET BRA
annars ses vi nästa vecka

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 11 okt 2018, 08:58

Dagens "träning" är inställd pga sjukdom :-((
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2018, 12:18

så har vi kört tre rundor med Scalextric classic med följande resultat :thumb:
1.jpg
1.jpg (174.22 KB) Visad 55964 gånger
2.jpg
2.jpg (184.04 KB) Visad 55977 gånger
3.jpg
3.jpg (174.08 KB) Visad 55948 gånger
4.jpg
4.jpg (150.78 KB) Visad 55955 gånger
5.jpg
5.jpg (160.25 KB) Visad 55950 gånger
6.jpg
6.jpg (172 KB) Visad 55933 gånger
7.jpg
7.jpg (153.52 KB) Visad 55951 gånger
8.jpg
8.jpg (201.71 KB) Visad 55968 gånger
9.jpg
9.jpg (143.98 KB) Visad 55948 gånger
10.jpg
10.jpg (179.26 KB) Visad 55940 gånger
11.jpg
11.jpg (164.02 KB) Visad 55945 gånger
12.jpg
12.jpg (138.91 KB) Visad 55941 gånger

en liten fågel viskade att Indianen kanske inte kommer till sista omgången så då har vi andra chans till seger :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 18 okt 2018, 23:40

nu är vi klara med scalextric för denna gång :thumb: Nästa vecka blir det HRS-chassi med valfri kaross med inredning och gubbe :w00t:
1.jpg
1.jpg (187.18 KB) Visad 55735 gånger
2.jpg
2.jpg (168.31 KB) Visad 55726 gånger
3.jpg
3.jpg (165.04 KB) Visad 55720 gånger
4.jpg
4.jpg (174.87 KB) Visad 55730 gånger
5.jpg
5.jpg (157.51 KB) Visad 55723 gånger
6.jpg
6.jpg (158.71 KB) Visad 55721 gånger
7.jpg
7.jpg (176.27 KB) Visad 55675 gånger
8.jpg
8.jpg (159.46 KB) Visad 55724 gånger
9.jpg
9.jpg (182.33 KB) Visad 55731 gånger
10.jpg
10.jpg (176.87 KB) Visad 55689 gånger
11.jpg
11.jpg (157.45 KB) Visad 55736 gånger
12.jpg
12.jpg (140.26 KB) Visad 55687 gånger

Grattis Daniel till seger i höstens andra deltävling :klappa: :Yg:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 21 okt 2018, 14:34

De hade varit kul att vara med och tävlat. Men jobbet sätter stopp för de. Man har två bilar som kunde varit med. :D
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2018, 22:55

Vad är det för jobb du har som man inte kan få ledigt ifrån???????? :beer: :-P
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Pucko Camaro 69 22 okt 2018, 12:29

Har ingen ledighet att ta ut :(
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2018, 00:26

första rundan körd med HRS, stort manfall p.g.a. många orsaker :-P ;-)
1.jpg
1.jpg (187.53 KB) Visad 55314 gånger
2.jpg
2.jpg (185.62 KB) Visad 55313 gånger
3.jpg
3.jpg (195.49 KB) Visad 55315 gånger
4.jpg
4.jpg (145.7 KB) Visad 55307 gånger

nya insatser imorgon tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst