Våren 2023 på Lusseraceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 01 jan 2023, 18:25

god fortsättning :beer: race kombatanter \m/
vi startar den 17 januari med Sideways Gr5, efter det kör vi NSR Mosler och efter det blir det NSR Clio/Abarth
Mosler MT900R     9.JPG
Mosler MT900R 9.JPG (57.4 KB) Visad 24987 gånger
Renault Clio cup.jpg
Renault Clio cup.jpg (150.14 KB) Visad 24980 gånger

vi ses
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav fightfireman 14 jan 2023, 10:11

God fortsättning själv Björn. Jag hoppas på att besöka Lusse raceway denna vår.
Bättre att köra på is och ha de glatt,
än att köra i lera o sörja.
Användarvisningsbild
fightfireman
Kartläsare
 
Inlägg: 658
Blev medlem: 19 dec 2009, 23:44
Ort: Landskrona
Klubb: HBG Slotcar

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2023, 00:15

det låter trevligt, du är så välkommen :thumb:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 22 jan 2023, 16:52

då har vi startat vår säsongen i Helsingborg :thumb: Sideways Gr5 första rundorna. Skoj att vi blev tolv (12) stycken
1.jpg
1.jpg (235.73 KB) Visad 24639 gånger
2.jpg
2.jpg (277.17 KB) Visad 24643 gånger
3.jpg
3.jpg (184.06 KB) Visad 24633 gånger
4.jpg
4.jpg (183.17 KB) Visad 24640 gånger
5.jpg
5.jpg (169.67 KB) Visad 24639 gånger
6.jpg
6.jpg (177.2 KB) Visad 24637 gånger
7.jpg
7.jpg (156.45 KB) Visad 24631 gånger
8.jpg
8.jpg (212.84 KB) Visad 24637 gånger
9.jpg
9.jpg (222.18 KB) Visad 24638 gånger
10.jpg
10.jpg (159.52 KB) Visad 24636 gånger
11.jpg
11.jpg (231.08 KB) Visad 24642 gånger
12.jpg
12.jpg (191.5 KB) Visad 24637 gånger
13.jpg
13.jpg (197.68 KB) Visad 24637 gånger
14.jpg
14.jpg (159.83 KB) Visad 24628 gånger

hoppas vi blir lika många nästa vecka :up:
ses på tisdag (ev. måndag)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 30 jan 2023, 00:42

vi blev nästan lika många andra rundan, det var bara Peter "som sviktade" :D
1.jpg
1.jpg (230.98 KB) Visad 24497 gånger
2.jpg
2.jpg (233.59 KB) Visad 24495 gånger
3.jpg
3.jpg (210.96 KB) Visad 24501 gånger
4.jpg
4.jpg (154.59 KB) Visad 24478 gånger
5.jpg
5.jpg (212.32 KB) Visad 24484 gånger
6.jpg
6.jpg (195.98 KB) Visad 24481 gånger
7.jpg
7.jpg (198.63 KB) Visad 24484 gånger
8.jpg
8.jpg (167.6 KB) Visad 24479 gånger
9.jpg
9.jpg (120.79 KB) Visad 24459 gånger
10.jpg
10.jpg (118.31 KB) Visad 24475 gånger
11.jpg
11.jpg (177.65 KB) Visad 24477 gånger
12.jpg
12.jpg (162.71 KB) Visad 24470 gånger

återstår att se om vi kan bli tvåsiffrigt även på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 04 feb 2023, 17:59

dags för sista rundan med Gr5, hoppas " indi " kan komma loss så det blir "fight" in på mållinjen :checkeredflag: vi andra får köra om hedersplatserna :beer:
1.jpg
1.jpg (277.5 KB) Visad 24303 gånger
2.jpg
2.jpg (233.78 KB) Visad 24303 gånger
3.jpg
3.jpg (193.81 KB) Visad 24300 gånger
4.jpg
4.jpg (178.02 KB) Visad 24298 gånger
5.jpg
5.jpg (186.64 KB) Visad 24293 gånger
6.jpg
6.jpg (163.73 KB) Visad 24293 gånger
7.jpg
7.jpg (164.17 KB) Visad 24241 gånger
8.jpg
8.jpg (176.55 KB) Visad 24294 gånger
9.jpg
9.jpg (165.8 KB) Visad 24294 gånger
10.jpg
10.jpg (153.19 KB) Visad 24270 gånger
Nästa omgång blir med NSR Mosler, "original motor och drevning" supergrip eller ultragrip däck. EJ RÖDA.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2023, 17:17

så har vi klarat av sista rundan med Gr5 för denna gång. :checkeredflag: :klappa:
1.jpg
1.jpg (264.49 KB) Visad 24056 gånger
2.jpg
2.jpg (273.49 KB) Visad 24056 gånger
3.jpg
3.jpg (182.29 KB) Visad 24058 gånger
4.jpg
4.jpg (172.85 KB) Visad 24051 gånger
5.jpg
5.jpg (171.93 KB) Visad 24049 gånger
6.jpg
6.jpg (177.79 KB) Visad 24046 gånger
7.jpg
7.jpg (163.5 KB) Visad 24046 gånger
8.jpg
8.jpg (143.24 KB) Visad 24046 gånger
9.jpg
9.jpg (158.32 KB) Visad 24046 gånger
10.jpg
10.jpg (164.47 KB) Visad 23978 gånger
11.jpg
11.jpg (172.98 KB) Visad 24043 gånger
12.jpg
12.jpg (173.52 KB) Visad 24051 gånger
13.jpg
13.jpg (142.4 KB) Visad 24051 gånger

nästa vecka blir det NSR Mosler :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 18 feb 2023, 23:57

då så är vi igång med NSR Mosler :thumb: bra fart i dessa bilar \m/
1.jpg
1.jpg (220.18 KB) Visad 23773 gånger
2.jpg
2.jpg (199.63 KB) Visad 23775 gånger
3.jpg
3.jpg (167.97 KB) Visad 23768 gånger
4.jpg
4.jpg (185.81 KB) Visad 23772 gånger
5.jpg
5.jpg (170.67 KB) Visad 23773 gånger
6.jpg
6.jpg (197.61 KB) Visad 23780 gånger
7.jpg
7.jpg (180.58 KB) Visad 23762 gånger

tyvärr litet manfall denna gång, hoppas på fler nästa vecka :hug:
svårt hinna med vara kurvvakt och "fotograf" samtidigt :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2023, 20:37

då har vi kommit halvvägs med våra Mosler bilar :thumb:
1.jpg
1.jpg (241.84 KB) Visad 23441 gånger
2.jpg
2.jpg (208.72 KB) Visad 23441 gånger
3.jpg
3.jpg (182.38 KB) Visad 23437 gånger
4.jpg
4.jpg (154.42 KB) Visad 23439 gånger
5.jpg
5.jpg (155.87 KB) Visad 23434 gånger
6.jpg
6.jpg (153.39 KB) Visad 23435 gånger
7.jpg
7.jpg (181.38 KB) Visad 23435 gånger
8.jpg
8.jpg (200.32 KB) Visad 23438 gånger
9.jpg
9.jpg (168.53 KB) Visad 23433 gånger
10.jpg
10.jpg (158.56 KB) Visad 23433 gånger

ses igen nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 02 mar 2023, 23:39

vi var bara fem stycken som "orkade" med tredje rundan men det gick bra ändå :-P :D kan man hålla undan för Oskar när han kommer med "nya" däck :w00t: och blir Christer kvar på tredje platsen \m/
1.jpg
1.jpg (207.18 KB) Visad 23175 gånger
2.jpg
2.jpg (217.22 KB) Visad 23163 gånger
3.jpg
3.jpg (169.41 KB) Visad 23180 gånger
4.jpg
4.jpg (181.82 KB) Visad 23179 gånger
5.jpg
5.jpg (155.59 KB) Visad 23174 gånger
6.jpg
6.jpg (148.45 KB) Visad 23178 gånger

efter Mosler blir det körning med Clio/Abarth med samma upplägg som Mosler (Original motor/drevning och super eller ultra däck)
ses på tisdag :-;
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2023, 23:48

så har vi avslutat Mosler körningen :thumb: nu blir det ännu mer NSR. \m/
1.jpg
1.jpg (236 KB) Visad 22909 gånger
2.jpg
2.jpg (237.06 KB) Visad 22914 gånger
3.jpg
3.jpg (176.91 KB) Visad 22909 gånger
4.jpg
4.jpg (173.58 KB) Visad 22911 gånger
5.jpg
5.jpg (171.44 KB) Visad 22909 gånger
6.jpg
6.jpg (168.69 KB) Visad 22910 gånger
7.jpg
7.jpg (143.1 KB) Visad 22909 gånger

Efter Clio/Abarth blir det Scalextric BTCC sedan avslutar vi med BRM/TTS. :banana:
ses nästa vecka :redyellow:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 16 mar 2023, 23:13

nu har vi börjat köra med våra Clio/Abarth bilar :D tyvärr har vi många "skadade" men det funkar bra ändå tycker jag :-P
1.jpg
1.jpg (195.15 KB) Visad 22682 gånger
2.jpg
2.jpg (237.27 KB) Visad 22680 gånger
3.jpg
3.jpg (175.29 KB) Visad 22679 gånger
4.jpg
4.jpg (181.1 KB) Visad 22681 gånger
5.jpg
5.jpg (161.87 KB) Visad 22674 gånger
6.jpg
6.jpg (164.33 KB) Visad 22675 gånger
7.jpg
7.jpg (190.48 KB) Visad 22669 gånger
8.jpg
8.jpg (156.95 KB) Visad 22676 gånger

hoppas vi ses nästa vecka :thumb:
först ska vi köra 12-timmars på Polly Raceway \m/ :banana: \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav Lasp 19 mar 2023, 23:52

Det är glädjande att få ta del av varvstriderna. Mycket bra upplägg!
Kan man be om en liten uppdatering när man har kort minne?
Hur långa är spåren. Vad är tiden för varje heat?
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 21 mar 2023, 00:09

spåren är c:a 23 meter :-(( :whiteflag: :blueflag: :redflag: :yellowflag: heaten är på 6 minuter, och varvtiderna är drygt sju sekunder med Clion :thumb:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 24 mar 2023, 00:35

då har vi tagit oss igenom halva körningen med Clio/Abarth :thumb:
1.jpg
1.jpg (213.47 KB) Visad 22273 gånger
2.jpg
2.jpg (204.6 KB) Visad 22245 gånger
3.jpg
3.jpg (199.14 KB) Visad 22280 gånger
4.jpg
4.jpg (161.24 KB) Visad 22226 gånger
5.jpg
5.jpg (162.81 KB) Visad 22274 gånger
6.jpg
6.jpg (169.49 KB) Visad 22269 gånger
7.jpg
7.jpg (166.79 KB) Visad 22269 gånger
8.jpg
8.jpg (151.42 KB) Visad 22268 gånger

hoppas vi ses på tisdag \m/ men innan dess så på söndag kör vi BRM i Eslöv :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst