Våren 2023 på Lusseraceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 01 jan 2023, 18:25

god fortsättning :beer: race kombatanter \m/
vi startar den 17 januari med Sideways Gr5, efter det kör vi NSR Mosler och efter det blir det NSR Clio/Abarth
Mosler MT900R     9.JPG
Mosler MT900R 9.JPG (57.4 KB) Visad 24969 gånger
Renault Clio cup.jpg
Renault Clio cup.jpg (150.14 KB) Visad 24962 gånger

vi ses
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav fightfireman 14 jan 2023, 10:11

God fortsättning själv Björn. Jag hoppas på att besöka Lusse raceway denna vår.
Bättre att köra på is och ha de glatt,
än att köra i lera o sörja.
Användarvisningsbild
fightfireman
Kartläsare
 
Inlägg: 658
Blev medlem: 19 dec 2009, 23:44
Ort: Landskrona
Klubb: HBG Slotcar

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2023, 00:15

det låter trevligt, du är så välkommen :thumb:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 22 jan 2023, 16:52

då har vi startat vår säsongen i Helsingborg :thumb: Sideways Gr5 första rundorna. Skoj att vi blev tolv (12) stycken
1.jpg
1.jpg (235.73 KB) Visad 24621 gånger
2.jpg
2.jpg (277.17 KB) Visad 24625 gånger
3.jpg
3.jpg (184.06 KB) Visad 24615 gånger
4.jpg
4.jpg (183.17 KB) Visad 24622 gånger
5.jpg
5.jpg (169.67 KB) Visad 24621 gånger
6.jpg
6.jpg (177.2 KB) Visad 24619 gånger
7.jpg
7.jpg (156.45 KB) Visad 24613 gånger
8.jpg
8.jpg (212.84 KB) Visad 24619 gånger
9.jpg
9.jpg (222.18 KB) Visad 24620 gånger
10.jpg
10.jpg (159.52 KB) Visad 24618 gånger
11.jpg
11.jpg (231.08 KB) Visad 24624 gånger
12.jpg
12.jpg (191.5 KB) Visad 24619 gånger
13.jpg
13.jpg (197.68 KB) Visad 24619 gånger
14.jpg
14.jpg (159.83 KB) Visad 24610 gånger

hoppas vi blir lika många nästa vecka :up:
ses på tisdag (ev. måndag)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 30 jan 2023, 00:42

vi blev nästan lika många andra rundan, det var bara Peter "som sviktade" :D
1.jpg
1.jpg (230.98 KB) Visad 24479 gånger
2.jpg
2.jpg (233.59 KB) Visad 24477 gånger
3.jpg
3.jpg (210.96 KB) Visad 24483 gånger
4.jpg
4.jpg (154.59 KB) Visad 24460 gånger
5.jpg
5.jpg (212.32 KB) Visad 24466 gånger
6.jpg
6.jpg (195.98 KB) Visad 24463 gånger
7.jpg
7.jpg (198.63 KB) Visad 24466 gånger
8.jpg
8.jpg (167.6 KB) Visad 24461 gånger
9.jpg
9.jpg (120.79 KB) Visad 24441 gånger
10.jpg
10.jpg (118.31 KB) Visad 24457 gånger
11.jpg
11.jpg (177.65 KB) Visad 24459 gånger
12.jpg
12.jpg (162.71 KB) Visad 24452 gånger

återstår att se om vi kan bli tvåsiffrigt även på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 04 feb 2023, 17:59

dags för sista rundan med Gr5, hoppas " indi " kan komma loss så det blir "fight" in på mållinjen :checkeredflag: vi andra får köra om hedersplatserna :beer:
1.jpg
1.jpg (277.5 KB) Visad 24285 gånger
2.jpg
2.jpg (233.78 KB) Visad 24285 gånger
3.jpg
3.jpg (193.81 KB) Visad 24282 gånger
4.jpg
4.jpg (178.02 KB) Visad 24280 gånger
5.jpg
5.jpg (186.64 KB) Visad 24275 gånger
6.jpg
6.jpg (163.73 KB) Visad 24275 gånger
7.jpg
7.jpg (164.17 KB) Visad 24223 gånger
8.jpg
8.jpg (176.55 KB) Visad 24276 gånger
9.jpg
9.jpg (165.8 KB) Visad 24276 gånger
10.jpg
10.jpg (153.19 KB) Visad 24252 gånger
Nästa omgång blir med NSR Mosler, "original motor och drevning" supergrip eller ultragrip däck. EJ RÖDA.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2023, 17:17

så har vi klarat av sista rundan med Gr5 för denna gång. :checkeredflag: :klappa:
1.jpg
1.jpg (264.49 KB) Visad 24038 gånger
2.jpg
2.jpg (273.49 KB) Visad 24038 gånger
3.jpg
3.jpg (182.29 KB) Visad 24040 gånger
4.jpg
4.jpg (172.85 KB) Visad 24033 gånger
5.jpg
5.jpg (171.93 KB) Visad 24031 gånger
6.jpg
6.jpg (177.79 KB) Visad 24028 gånger
7.jpg
7.jpg (163.5 KB) Visad 24028 gånger
8.jpg
8.jpg (143.24 KB) Visad 24028 gånger
9.jpg
9.jpg (158.32 KB) Visad 24028 gånger
10.jpg
10.jpg (164.47 KB) Visad 23960 gånger
11.jpg
11.jpg (172.98 KB) Visad 24025 gånger
12.jpg
12.jpg (173.52 KB) Visad 24033 gånger
13.jpg
13.jpg (142.4 KB) Visad 24033 gånger

nästa vecka blir det NSR Mosler :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 18 feb 2023, 23:57

då så är vi igång med NSR Mosler :thumb: bra fart i dessa bilar \m/
1.jpg
1.jpg (220.18 KB) Visad 23755 gånger
2.jpg
2.jpg (199.63 KB) Visad 23757 gånger
3.jpg
3.jpg (167.97 KB) Visad 23750 gånger
4.jpg
4.jpg (185.81 KB) Visad 23754 gånger
5.jpg
5.jpg (170.67 KB) Visad 23755 gånger
6.jpg
6.jpg (197.61 KB) Visad 23762 gånger
7.jpg
7.jpg (180.58 KB) Visad 23744 gånger

tyvärr litet manfall denna gång, hoppas på fler nästa vecka :hug:
svårt hinna med vara kurvvakt och "fotograf" samtidigt :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2023, 20:37

då har vi kommit halvvägs med våra Mosler bilar :thumb:
1.jpg
1.jpg (241.84 KB) Visad 23423 gånger
2.jpg
2.jpg (208.72 KB) Visad 23423 gånger
3.jpg
3.jpg (182.38 KB) Visad 23419 gånger
4.jpg
4.jpg (154.42 KB) Visad 23421 gånger
5.jpg
5.jpg (155.87 KB) Visad 23416 gånger
6.jpg
6.jpg (153.39 KB) Visad 23417 gånger
7.jpg
7.jpg (181.38 KB) Visad 23417 gånger
8.jpg
8.jpg (200.32 KB) Visad 23420 gånger
9.jpg
9.jpg (168.53 KB) Visad 23415 gånger
10.jpg
10.jpg (158.56 KB) Visad 23415 gånger

ses igen nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 02 mar 2023, 23:39

vi var bara fem stycken som "orkade" med tredje rundan men det gick bra ändå :-P :D kan man hålla undan för Oskar när han kommer med "nya" däck :w00t: och blir Christer kvar på tredje platsen \m/
1.jpg
1.jpg (207.18 KB) Visad 23157 gånger
2.jpg
2.jpg (217.22 KB) Visad 23145 gånger
3.jpg
3.jpg (169.41 KB) Visad 23162 gånger
4.jpg
4.jpg (181.82 KB) Visad 23161 gånger
5.jpg
5.jpg (155.59 KB) Visad 23156 gånger
6.jpg
6.jpg (148.45 KB) Visad 23160 gånger

efter Mosler blir det körning med Clio/Abarth med samma upplägg som Mosler (Original motor/drevning och super eller ultra däck)
ses på tisdag :-;
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2023, 23:48

så har vi avslutat Mosler körningen :thumb: nu blir det ännu mer NSR. \m/
1.jpg
1.jpg (236 KB) Visad 22891 gånger
2.jpg
2.jpg (237.06 KB) Visad 22896 gånger
3.jpg
3.jpg (176.91 KB) Visad 22891 gånger
4.jpg
4.jpg (173.58 KB) Visad 22893 gånger
5.jpg
5.jpg (171.44 KB) Visad 22891 gånger
6.jpg
6.jpg (168.69 KB) Visad 22892 gånger
7.jpg
7.jpg (143.1 KB) Visad 22891 gånger

Efter Clio/Abarth blir det Scalextric BTCC sedan avslutar vi med BRM/TTS. :banana:
ses nästa vecka :redyellow:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 16 mar 2023, 23:13

nu har vi börjat köra med våra Clio/Abarth bilar :D tyvärr har vi många "skadade" men det funkar bra ändå tycker jag :-P
1.jpg
1.jpg (195.15 KB) Visad 22664 gånger
2.jpg
2.jpg (237.27 KB) Visad 22662 gånger
3.jpg
3.jpg (175.29 KB) Visad 22661 gånger
4.jpg
4.jpg (181.1 KB) Visad 22663 gånger
5.jpg
5.jpg (161.87 KB) Visad 22656 gånger
6.jpg
6.jpg (164.33 KB) Visad 22657 gånger
7.jpg
7.jpg (190.48 KB) Visad 22651 gånger
8.jpg
8.jpg (156.95 KB) Visad 22658 gånger

hoppas vi ses nästa vecka :thumb:
först ska vi köra 12-timmars på Polly Raceway \m/ :banana: \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav Lasp 19 mar 2023, 23:52

Det är glädjande att få ta del av varvstriderna. Mycket bra upplägg!
Kan man be om en liten uppdatering när man har kort minne?
Hur långa är spåren. Vad är tiden för varje heat?
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 21 mar 2023, 00:09

spåren är c:a 23 meter :-(( :whiteflag: :blueflag: :redflag: :yellowflag: heaten är på 6 minuter, och varvtiderna är drygt sju sekunder med Clion :thumb:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 24 mar 2023, 00:35

då har vi tagit oss igenom halva körningen med Clio/Abarth :thumb:
1.jpg
1.jpg (213.47 KB) Visad 22255 gånger
2.jpg
2.jpg (204.6 KB) Visad 22227 gånger
3.jpg
3.jpg (199.14 KB) Visad 22262 gånger
4.jpg
4.jpg (161.24 KB) Visad 22208 gånger
5.jpg
5.jpg (162.81 KB) Visad 22256 gånger
6.jpg
6.jpg (169.49 KB) Visad 22251 gånger
7.jpg
7.jpg (166.79 KB) Visad 22251 gånger
8.jpg
8.jpg (151.42 KB) Visad 22250 gånger

hoppas vi ses på tisdag \m/ men innan dess så på söndag kör vi BRM i Eslöv :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron