Våren 2023 på Lusseraceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 01 jan 2023, 18:25

god fortsättning :beer: race kombatanter \m/
vi startar den 17 januari med Sideways Gr5, efter det kör vi NSR Mosler och efter det blir det NSR Clio/Abarth
Mosler MT900R     9.JPG
Mosler MT900R 9.JPG (57.4 KB) Visad 24972 gånger
Renault Clio cup.jpg
Renault Clio cup.jpg (150.14 KB) Visad 24965 gånger

vi ses
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav fightfireman 14 jan 2023, 10:11

God fortsättning själv Björn. Jag hoppas på att besöka Lusse raceway denna vår.
Bättre att köra på is och ha de glatt,
än att köra i lera o sörja.
Användarvisningsbild
fightfireman
Kartläsare
 
Inlägg: 658
Blev medlem: 19 dec 2009, 23:44
Ort: Landskrona
Klubb: HBG Slotcar

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 15 jan 2023, 00:15

det låter trevligt, du är så välkommen :thumb:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 22 jan 2023, 16:52

då har vi startat vår säsongen i Helsingborg :thumb: Sideways Gr5 första rundorna. Skoj att vi blev tolv (12) stycken
1.jpg
1.jpg (235.73 KB) Visad 24624 gånger
2.jpg
2.jpg (277.17 KB) Visad 24628 gånger
3.jpg
3.jpg (184.06 KB) Visad 24618 gånger
4.jpg
4.jpg (183.17 KB) Visad 24625 gånger
5.jpg
5.jpg (169.67 KB) Visad 24624 gånger
6.jpg
6.jpg (177.2 KB) Visad 24622 gånger
7.jpg
7.jpg (156.45 KB) Visad 24616 gånger
8.jpg
8.jpg (212.84 KB) Visad 24622 gånger
9.jpg
9.jpg (222.18 KB) Visad 24623 gånger
10.jpg
10.jpg (159.52 KB) Visad 24621 gånger
11.jpg
11.jpg (231.08 KB) Visad 24627 gånger
12.jpg
12.jpg (191.5 KB) Visad 24622 gånger
13.jpg
13.jpg (197.68 KB) Visad 24622 gånger
14.jpg
14.jpg (159.83 KB) Visad 24613 gånger

hoppas vi blir lika många nästa vecka :up:
ses på tisdag (ev. måndag)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 30 jan 2023, 00:42

vi blev nästan lika många andra rundan, det var bara Peter "som sviktade" :D
1.jpg
1.jpg (230.98 KB) Visad 24482 gånger
2.jpg
2.jpg (233.59 KB) Visad 24480 gånger
3.jpg
3.jpg (210.96 KB) Visad 24486 gånger
4.jpg
4.jpg (154.59 KB) Visad 24463 gånger
5.jpg
5.jpg (212.32 KB) Visad 24469 gånger
6.jpg
6.jpg (195.98 KB) Visad 24466 gånger
7.jpg
7.jpg (198.63 KB) Visad 24469 gånger
8.jpg
8.jpg (167.6 KB) Visad 24464 gånger
9.jpg
9.jpg (120.79 KB) Visad 24444 gånger
10.jpg
10.jpg (118.31 KB) Visad 24460 gånger
11.jpg
11.jpg (177.65 KB) Visad 24462 gånger
12.jpg
12.jpg (162.71 KB) Visad 24455 gånger

återstår att se om vi kan bli tvåsiffrigt även på tisdag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 04 feb 2023, 17:59

dags för sista rundan med Gr5, hoppas " indi " kan komma loss så det blir "fight" in på mållinjen :checkeredflag: vi andra får köra om hedersplatserna :beer:
1.jpg
1.jpg (277.5 KB) Visad 24288 gånger
2.jpg
2.jpg (233.78 KB) Visad 24288 gånger
3.jpg
3.jpg (193.81 KB) Visad 24285 gånger
4.jpg
4.jpg (178.02 KB) Visad 24283 gånger
5.jpg
5.jpg (186.64 KB) Visad 24278 gånger
6.jpg
6.jpg (163.73 KB) Visad 24278 gånger
7.jpg
7.jpg (164.17 KB) Visad 24226 gånger
8.jpg
8.jpg (176.55 KB) Visad 24279 gånger
9.jpg
9.jpg (165.8 KB) Visad 24279 gånger
10.jpg
10.jpg (153.19 KB) Visad 24255 gånger
Nästa omgång blir med NSR Mosler, "original motor och drevning" supergrip eller ultragrip däck. EJ RÖDA.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 12 feb 2023, 17:17

så har vi klarat av sista rundan med Gr5 för denna gång. :checkeredflag: :klappa:
1.jpg
1.jpg (264.49 KB) Visad 24041 gånger
2.jpg
2.jpg (273.49 KB) Visad 24041 gånger
3.jpg
3.jpg (182.29 KB) Visad 24043 gånger
4.jpg
4.jpg (172.85 KB) Visad 24036 gånger
5.jpg
5.jpg (171.93 KB) Visad 24034 gånger
6.jpg
6.jpg (177.79 KB) Visad 24031 gånger
7.jpg
7.jpg (163.5 KB) Visad 24031 gånger
8.jpg
8.jpg (143.24 KB) Visad 24031 gånger
9.jpg
9.jpg (158.32 KB) Visad 24031 gånger
10.jpg
10.jpg (164.47 KB) Visad 23963 gånger
11.jpg
11.jpg (172.98 KB) Visad 24028 gånger
12.jpg
12.jpg (173.52 KB) Visad 24036 gånger
13.jpg
13.jpg (142.4 KB) Visad 24036 gånger

nästa vecka blir det NSR Mosler :)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 18 feb 2023, 23:57

då så är vi igång med NSR Mosler :thumb: bra fart i dessa bilar \m/
1.jpg
1.jpg (220.18 KB) Visad 23758 gånger
2.jpg
2.jpg (199.63 KB) Visad 23760 gånger
3.jpg
3.jpg (167.97 KB) Visad 23753 gånger
4.jpg
4.jpg (185.81 KB) Visad 23757 gånger
5.jpg
5.jpg (170.67 KB) Visad 23758 gånger
6.jpg
6.jpg (197.61 KB) Visad 23765 gånger
7.jpg
7.jpg (180.58 KB) Visad 23747 gånger

tyvärr litet manfall denna gång, hoppas på fler nästa vecka :hug:
svårt hinna med vara kurvvakt och "fotograf" samtidigt :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 24 feb 2023, 20:37

då har vi kommit halvvägs med våra Mosler bilar :thumb:
1.jpg
1.jpg (241.84 KB) Visad 23426 gånger
2.jpg
2.jpg (208.72 KB) Visad 23426 gånger
3.jpg
3.jpg (182.38 KB) Visad 23422 gånger
4.jpg
4.jpg (154.42 KB) Visad 23424 gånger
5.jpg
5.jpg (155.87 KB) Visad 23419 gånger
6.jpg
6.jpg (153.39 KB) Visad 23420 gånger
7.jpg
7.jpg (181.38 KB) Visad 23420 gånger
8.jpg
8.jpg (200.32 KB) Visad 23423 gånger
9.jpg
9.jpg (168.53 KB) Visad 23418 gånger
10.jpg
10.jpg (158.56 KB) Visad 23418 gånger

ses igen nästa vecka :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 02 mar 2023, 23:39

vi var bara fem stycken som "orkade" med tredje rundan men det gick bra ändå :-P :D kan man hålla undan för Oskar när han kommer med "nya" däck :w00t: och blir Christer kvar på tredje platsen \m/
1.jpg
1.jpg (207.18 KB) Visad 23160 gånger
2.jpg
2.jpg (217.22 KB) Visad 23148 gånger
3.jpg
3.jpg (169.41 KB) Visad 23165 gånger
4.jpg
4.jpg (181.82 KB) Visad 23164 gånger
5.jpg
5.jpg (155.59 KB) Visad 23159 gånger
6.jpg
6.jpg (148.45 KB) Visad 23163 gånger

efter Mosler blir det körning med Clio/Abarth med samma upplägg som Mosler (Original motor/drevning och super eller ultra däck)
ses på tisdag :-;
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 09 mar 2023, 23:48

så har vi avslutat Mosler körningen :thumb: nu blir det ännu mer NSR. \m/
1.jpg
1.jpg (236 KB) Visad 22894 gånger
2.jpg
2.jpg (237.06 KB) Visad 22899 gånger
3.jpg
3.jpg (176.91 KB) Visad 22894 gånger
4.jpg
4.jpg (173.58 KB) Visad 22896 gånger
5.jpg
5.jpg (171.44 KB) Visad 22894 gånger
6.jpg
6.jpg (168.69 KB) Visad 22895 gånger
7.jpg
7.jpg (143.1 KB) Visad 22894 gånger

Efter Clio/Abarth blir det Scalextric BTCC sedan avslutar vi med BRM/TTS. :banana:
ses nästa vecka :redyellow:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 16 mar 2023, 23:13

nu har vi börjat köra med våra Clio/Abarth bilar :D tyvärr har vi många "skadade" men det funkar bra ändå tycker jag :-P
1.jpg
1.jpg (195.15 KB) Visad 22667 gånger
2.jpg
2.jpg (237.27 KB) Visad 22665 gånger
3.jpg
3.jpg (175.29 KB) Visad 22664 gånger
4.jpg
4.jpg (181.1 KB) Visad 22666 gånger
5.jpg
5.jpg (161.87 KB) Visad 22659 gånger
6.jpg
6.jpg (164.33 KB) Visad 22660 gånger
7.jpg
7.jpg (190.48 KB) Visad 22654 gånger
8.jpg
8.jpg (156.95 KB) Visad 22661 gånger

hoppas vi ses nästa vecka :thumb:
först ska vi köra 12-timmars på Polly Raceway \m/ :banana: \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav Lasp 19 mar 2023, 23:52

Det är glädjande att få ta del av varvstriderna. Mycket bra upplägg!
Kan man be om en liten uppdatering när man har kort minne?
Hur långa är spåren. Vad är tiden för varje heat?
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 21 mar 2023, 00:09

spåren är c:a 23 meter :-(( :whiteflag: :blueflag: :redflag: :yellowflag: heaten är på 6 minuter, och varvtiderna är drygt sju sekunder med Clion :thumb:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Våren 2023 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 24 mar 2023, 00:35

då har vi tagit oss igenom halva körningen med Clio/Abarth :thumb:
1.jpg
1.jpg (213.47 KB) Visad 22258 gånger
2.jpg
2.jpg (204.6 KB) Visad 22230 gånger
3.jpg
3.jpg (199.14 KB) Visad 22265 gånger
4.jpg
4.jpg (161.24 KB) Visad 22211 gånger
5.jpg
5.jpg (162.81 KB) Visad 22259 gånger
6.jpg
6.jpg (169.49 KB) Visad 22254 gånger
7.jpg
7.jpg (166.79 KB) Visad 22254 gånger
8.jpg
8.jpg (151.42 KB) Visad 22253 gånger

hoppas vi ses på tisdag \m/ men innan dess så på söndag kör vi BRM i Eslöv :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron