VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2018, 23:12

inte många bilder men alltid något :beer: så har vi börjat köra med öppna bilar :-?
1.jpg
1.jpg (273.01 KB) Visad 46333 gånger
2.jpg
2.jpg (167.57 KB) Visad 46288 gånger
3.jpg
3.jpg (184.01 KB) Visad 46263 gånger
4.jpg
4.jpg (182.8 KB) Visad 46254 gånger
5.jpg
5.jpg (175.06 KB) Visad 46254 gånger
6.jpg
6.jpg (163.35 KB) Visad 46290 gånger

ses på tisdag B-| :-;
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2018, 21:18

nu kan inte Mats *meka* med sin bil för den ligger kvar i lokalen :-$ :-P Ligger kvar till kl.16:30 på tisdag sen går den till försäljning ;-) :beer: han kör All slot car vi andra kör Fly eller Scalextric. två rundor avklarade lite bilder
1.jpg
1.jpg (248.06 KB) Visad 46221 gånger
2.jpg
2.jpg (219.13 KB) Visad 46177 gånger
3.jpg
3.jpg (126.69 KB) Visad 46138 gånger
4.jpg
4.jpg (172.97 KB) Visad 46161 gånger
5.jpg
5.jpg (164.55 KB) Visad 46143 gånger
6.jpg
6.jpg (153.41 KB) Visad 46137 gånger
7.jpg
7.jpg (166.13 KB) Visad 46167 gånger
8.jpg
8.jpg (130.36 KB) Visad 46147 gånger
9.jpg
9.jpg (135.33 KB) Visad 46163 gånger
10.jpg
10.jpg (192.2 KB) Visad 46133 gånger
11.jpg
11.jpg (182.81 KB) Visad 46133 gånger
12.jpg
12.jpg (167.25 KB) Visad 46106 gånger
13.jpg
13.jpg (159.96 KB) Visad 46142 gånger
14.jpg
14.jpg (146.91 KB) Visad 46185 gånger
15.jpg
15.jpg (126.94 KB) Visad 46157 gånger
16.jpg
16.jpg (153.93 KB) Visad 46201 gånger
17.jpg
17.jpg (132.34 KB) Visad 46150 gånger

du behöver inte vara orolig Mats ,det finns ingen som vill köpa den :beer:
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 24 mar 2018, 08:50

Tycker man borde få bonuspoäng för jämnast genomsnitt :D
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 apr 2018, 12:08

indidragracer skrev:Tycker man borde få bonuspoäng för jämnast genomsnitt :D

kan tyvärr inte dela ut någonting sådant för då går du om mig i sammandraget :-P :D
imorgon tisdag kör vi sista rundan med formel-bilar sedan blir det GT1
1.jpg
1.jpg (191.57 KB) Visad 45945 gånger
2.jpg
2.jpg (172.61 KB) Visad 45927 gånger
3.jpg
3.jpg (220.3 KB) Visad 45974 gånger
4.jpg
4.jpg (104.82 KB) Visad 45898 gånger
5.jpg
5.jpg (130.73 KB) Visad 45950 gånger
6.jpg
6.jpg (137.98 KB) Visad 45874 gånger
7.jpg
7.jpg (162.06 KB) Visad 45929 gånger
8.jpg
8.jpg (186.25 KB) Visad 45908 gånger
9.jpg
9.jpg (132.85 KB) Visad 45898 gånger
10.jpg
10.jpg (188.58 KB) Visad 45912 gånger
11.jpg
11.jpg (128.12 KB) Visad 45932 gånger
12.jpg
12.jpg (153.27 KB) Visad 45933 gånger
13.jpg
13.jpg (168.41 KB) Visad 45909 gånger
14.jpg
14.jpg (141.63 KB) Visad 45946 gånger

ses i morgon kväll
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 apr 2018, 15:07

då var formel säsongen över för vår del medans andra precis har startat sin 8-o
nästa vecka blir det GT1 bilar :thumb:
1.jpg
1.jpg (222.37 KB) Visad 45736 gånger
2.jpg
2.jpg (184.01 KB) Visad 45731 gånger
3.jpg
3.jpg (178.88 KB) Visad 45736 gånger
4.jpg
4.jpg (168.24 KB) Visad 45706 gånger
5.jpg
5.jpg (155.32 KB) Visad 45688 gånger
6.jpg
6.jpg (169.21 KB) Visad 45679 gånger
7.jpg
7.jpg (210.61 KB) Visad 45696 gånger
8.jpg
8.jpg (153.05 KB) Visad 45744 gånger
9.jpg
9.jpg (132.83 KB) Visad 45686 gånger
10.jpg
10.jpg (203.32 KB) Visad 45713 gånger
11.jpg
11.jpg (149.94 KB) Visad 45721 gånger
12.jpg
12.jpg (142.88 KB) Visad 45726 gånger
13.jpg
13.jpg (151.55 KB) Visad 45715 gånger
14.jpg
14.jpg (182.75 KB) Visad 45644 gånger
15.jpg
15.jpg (147.55 KB) Visad 45687 gånger
16.jpg
16.jpg (151.77 KB) Visad 45692 gånger
17.jpg
17.jpg (149.78 KB) Visad 45679 gånger
18.jpg
18.jpg (164.71 KB) Visad 45688 gånger
19.jpg
19.jpg (181.92 KB) Visad 45697 gånger
20.jpg
20.jpg (180.55 KB) Visad 45734 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 apr 2018, 15:10

21.jpg
21.jpg (177.27 KB) Visad 45751 gånger
22.jpg
22.jpg (143.62 KB) Visad 45714 gånger
23.jpg
23.jpg (139.47 KB) Visad 45751 gånger
24.jpg
24.jpg (157.02 KB) Visad 45736 gånger
25.jpg
25.jpg (145.25 KB) Visad 45768 gånger

Grattis Oskar till segern :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 07 apr 2018, 20:53

Imponerande!
Jag vet att Oskar under åren i Ängelholms MHF bana alltid (nästan) vann racen!
Här hos Er på LusseRaceway har det varit lite varierande.
Men vad är det som gör att Oskar vinner så ofta? Jag menar Björn och Co har ju möjlighet att träna oftare!
Kan det vara så att Oskars grepp om (mitt gamla) handtag är lösningen ;-) ) (Han håller det upp och ner)!
Inte kan det vara så enkelt!
Hur kan man få mer variation, eller skall vi förstå att somliga är bättre.
Jag vet att Indianen är nitisk i sin omvårdnad av bilarna, där har jag lärt mig en del.
Men är det helt mentalt och att man kan vara jämn rakt över!
Kul att Ni kör Era race och låter oss Fåtöljförare få följa racen!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 apr 2018, 10:06

i detta fallet så är skillnaden mellan All slot car och Fly nästan som natt och dag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 09 apr 2018, 07:36

Sedan vi drog igång efter sommaruppehållet har vi kört 7 serier. Har för mig att jag, Björn och Daniel vunnit två var och Mats en, så sådär jätteofta vinner jag väl inte. Mycket hänger förstås på materialet. Ibland har vissa problem med greppet, kanske inte så konstigt när vi kör med väldigt olika gummiblandningar, då är det svårt att hänga med. Att jag bytt till Carsteen-handtag underlättar förstås en del också. Sen är det ju klart att föraren spelar roll, med bankännedom och allmän erfarenhet. Jag har hållt på i 16 år så det vore väl trist om man inte skulle hänga med då. En lustig detalj är att jag inte klarade av att rå på Björn i mörkret under BTCC-tävlingarna, tydligen är det en svag sida för min del.

Förresten är det inte jag som håller handtaget upp och ner, det är alla andra! :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 apr 2018, 23:56

"träningen" imorgon 12/4 inställd. körning i Klippan istället :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 apr 2018, 11:42

Träningen är INTE[ ]inställd idag[/b]
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 apr 2018, 12:05

nu är vi igång med våra GT1 bilar.
1.jpg
1.jpg (224.55 KB) Visad 45475 gånger
2.jpg
2.jpg (278.99 KB) Visad 45501 gånger
3.jpg
3.jpg (217.67 KB) Visad 45487 gånger
4.jpg
4.jpg (154.81 KB) Visad 45479 gånger
5.jpg
5.jpg (151.86 KB) Visad 45446 gånger
6.jpg
6.jpg (187.21 KB) Visad 45475 gånger
7.jpg
7.jpg (147.25 KB) Visad 45399 gånger
8.jpg
8.jpg (185.05 KB) Visad 45442 gånger
9.jpg
9.jpg (154.64 KB) Visad 45494 gånger
10.jpg
10.jpg (141.06 KB) Visad 45463 gånger
11.jpg
11.jpg (173.97 KB) Visad 45466 gånger
12.jpg
12.jpg (164.01 KB) Visad 45548 gånger
13.jpg
13.jpg (217.5 KB) Visad 45473 gånger
14.jpg
14.jpg (166.08 KB) Visad 45461 gånger
15.jpg
15.jpg (183.01 KB) Visad 45466 gånger
16.jpg
16.jpg (154.88 KB) Visad 45464 gånger
17.jpg
17.jpg (157.09 KB) Visad 45451 gånger
18.jpg
18.jpg (177.32 KB) Visad 45472 gånger

det blir väl till att byta till AW om man ska hänga med täten :w00t: :)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 15 apr 2018, 12:27

Är det Oskars, den med rödvita taket?
Ser ju också att Indianen har en bunke reservbilar. Bra tänkt! Dagsformen avgör, även på slika banor.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 17 apr 2018, 11:57

Lasp skrev:Är det Oskars, den med rödvita taket?
Ser ju också att Indianen har en bunke reservbilar. Bra tänkt! Dagsformen avgör, även på slika banor.


Kör man som en Indianjävel behövs all backup man kan få :rolleyes: :-?
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 21 apr 2018, 10:37

runda två avklarad med GT1-bilarna
1.jpg
1.jpg (205.83 KB) Visad 45209 gånger
2.jpg
2.jpg (225.05 KB) Visad 45206 gånger
3.jpg
3.jpg (198.07 KB) Visad 45236 gånger
4.jpg
4.jpg (164.88 KB) Visad 45165 gånger
5.jpg
5.jpg (158.64 KB) Visad 45201 gånger
6.jpg
6.jpg (140.76 KB) Visad 45223 gånger
7.jpg
7.jpg (166.73 KB) Visad 45206 gånger
8.jpg
8.jpg (165.76 KB) Visad 45190 gånger
9.jpg
9.jpg (178.88 KB) Visad 45163 gånger
10.jpg
10.jpg (142.56 KB) Visad 45165 gånger
11.jpg
11.jpg (122.32 KB) Visad 45173 gånger
12.jpg
12.jpg (122.53 KB) Visad 45095 gånger
13.jpg
13.jpg (130.5 KB) Visad 45091 gånger
14.jpg
14.jpg (196.18 KB) Visad 45083 gånger
15.jpg
15.jpg (162.47 KB) Visad 45066 gånger
16.jpg
16.jpg (137.19 KB) Visad 45077 gånger
17.jpg
17.jpg (176.74 KB) Visad 45089 gånger
18.jpg
18.jpg (155.9 KB) Visad 45086 gånger

så var ordningen återställd :-P :thumb: skämtåsido visst är det skillnad på AW-motor jämfört med IL-motor
nu gäller det bara att försöka hålla samma nivå hela tiden :D
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

FöregåendeNästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron