VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2018, 23:12

inte många bilder men alltid något :beer: så har vi börjat köra med öppna bilar :-?
1.jpg
1.jpg (273.01 KB) Visad 46345 gånger
2.jpg
2.jpg (167.57 KB) Visad 46300 gånger
3.jpg
3.jpg (184.01 KB) Visad 46275 gånger
4.jpg
4.jpg (182.8 KB) Visad 46266 gånger
5.jpg
5.jpg (175.06 KB) Visad 46266 gånger
6.jpg
6.jpg (163.35 KB) Visad 46302 gånger

ses på tisdag B-| :-;
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2018, 21:18

nu kan inte Mats *meka* med sin bil för den ligger kvar i lokalen :-$ :-P Ligger kvar till kl.16:30 på tisdag sen går den till försäljning ;-) :beer: han kör All slot car vi andra kör Fly eller Scalextric. två rundor avklarade lite bilder
1.jpg
1.jpg (248.06 KB) Visad 46233 gånger
2.jpg
2.jpg (219.13 KB) Visad 46189 gånger
3.jpg
3.jpg (126.69 KB) Visad 46150 gånger
4.jpg
4.jpg (172.97 KB) Visad 46173 gånger
5.jpg
5.jpg (164.55 KB) Visad 46155 gånger
6.jpg
6.jpg (153.41 KB) Visad 46149 gånger
7.jpg
7.jpg (166.13 KB) Visad 46179 gånger
8.jpg
8.jpg (130.36 KB) Visad 46159 gånger
9.jpg
9.jpg (135.33 KB) Visad 46175 gånger
10.jpg
10.jpg (192.2 KB) Visad 46145 gånger
11.jpg
11.jpg (182.81 KB) Visad 46145 gånger
12.jpg
12.jpg (167.25 KB) Visad 46118 gånger
13.jpg
13.jpg (159.96 KB) Visad 46154 gånger
14.jpg
14.jpg (146.91 KB) Visad 46197 gånger
15.jpg
15.jpg (126.94 KB) Visad 46169 gånger
16.jpg
16.jpg (153.93 KB) Visad 46213 gånger
17.jpg
17.jpg (132.34 KB) Visad 46162 gånger

du behöver inte vara orolig Mats ,det finns ingen som vill köpa den :beer:
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 24 mar 2018, 08:50

Tycker man borde få bonuspoäng för jämnast genomsnitt :D
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 apr 2018, 12:08

indidragracer skrev:Tycker man borde få bonuspoäng för jämnast genomsnitt :D

kan tyvärr inte dela ut någonting sådant för då går du om mig i sammandraget :-P :D
imorgon tisdag kör vi sista rundan med formel-bilar sedan blir det GT1
1.jpg
1.jpg (191.57 KB) Visad 45957 gånger
2.jpg
2.jpg (172.61 KB) Visad 45939 gånger
3.jpg
3.jpg (220.3 KB) Visad 45986 gånger
4.jpg
4.jpg (104.82 KB) Visad 45910 gånger
5.jpg
5.jpg (130.73 KB) Visad 45962 gånger
6.jpg
6.jpg (137.98 KB) Visad 45886 gånger
7.jpg
7.jpg (162.06 KB) Visad 45941 gånger
8.jpg
8.jpg (186.25 KB) Visad 45920 gånger
9.jpg
9.jpg (132.85 KB) Visad 45910 gånger
10.jpg
10.jpg (188.58 KB) Visad 45924 gånger
11.jpg
11.jpg (128.12 KB) Visad 45944 gånger
12.jpg
12.jpg (153.27 KB) Visad 45945 gånger
13.jpg
13.jpg (168.41 KB) Visad 45921 gånger
14.jpg
14.jpg (141.63 KB) Visad 45958 gånger

ses i morgon kväll
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 apr 2018, 15:07

då var formel säsongen över för vår del medans andra precis har startat sin 8-o
nästa vecka blir det GT1 bilar :thumb:
1.jpg
1.jpg (222.37 KB) Visad 45748 gånger
2.jpg
2.jpg (184.01 KB) Visad 45743 gånger
3.jpg
3.jpg (178.88 KB) Visad 45748 gånger
4.jpg
4.jpg (168.24 KB) Visad 45718 gånger
5.jpg
5.jpg (155.32 KB) Visad 45700 gånger
6.jpg
6.jpg (169.21 KB) Visad 45691 gånger
7.jpg
7.jpg (210.61 KB) Visad 45708 gånger
8.jpg
8.jpg (153.05 KB) Visad 45756 gånger
9.jpg
9.jpg (132.83 KB) Visad 45698 gånger
10.jpg
10.jpg (203.32 KB) Visad 45725 gånger
11.jpg
11.jpg (149.94 KB) Visad 45733 gånger
12.jpg
12.jpg (142.88 KB) Visad 45738 gånger
13.jpg
13.jpg (151.55 KB) Visad 45727 gånger
14.jpg
14.jpg (182.75 KB) Visad 45656 gånger
15.jpg
15.jpg (147.55 KB) Visad 45699 gånger
16.jpg
16.jpg (151.77 KB) Visad 45704 gånger
17.jpg
17.jpg (149.78 KB) Visad 45691 gånger
18.jpg
18.jpg (164.71 KB) Visad 45700 gånger
19.jpg
19.jpg (181.92 KB) Visad 45709 gånger
20.jpg
20.jpg (180.55 KB) Visad 45746 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 apr 2018, 15:10

21.jpg
21.jpg (177.27 KB) Visad 45763 gånger
22.jpg
22.jpg (143.62 KB) Visad 45726 gånger
23.jpg
23.jpg (139.47 KB) Visad 45763 gånger
24.jpg
24.jpg (157.02 KB) Visad 45748 gånger
25.jpg
25.jpg (145.25 KB) Visad 45780 gånger

Grattis Oskar till segern :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 07 apr 2018, 20:53

Imponerande!
Jag vet att Oskar under åren i Ängelholms MHF bana alltid (nästan) vann racen!
Här hos Er på LusseRaceway har det varit lite varierande.
Men vad är det som gör att Oskar vinner så ofta? Jag menar Björn och Co har ju möjlighet att träna oftare!
Kan det vara så att Oskars grepp om (mitt gamla) handtag är lösningen ;-) ) (Han håller det upp och ner)!
Inte kan det vara så enkelt!
Hur kan man få mer variation, eller skall vi förstå att somliga är bättre.
Jag vet att Indianen är nitisk i sin omvårdnad av bilarna, där har jag lärt mig en del.
Men är det helt mentalt och att man kan vara jämn rakt över!
Kul att Ni kör Era race och låter oss Fåtöljförare få följa racen!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 apr 2018, 10:06

i detta fallet så är skillnaden mellan All slot car och Fly nästan som natt och dag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 09 apr 2018, 07:36

Sedan vi drog igång efter sommaruppehållet har vi kört 7 serier. Har för mig att jag, Björn och Daniel vunnit två var och Mats en, så sådär jätteofta vinner jag väl inte. Mycket hänger förstås på materialet. Ibland har vissa problem med greppet, kanske inte så konstigt när vi kör med väldigt olika gummiblandningar, då är det svårt att hänga med. Att jag bytt till Carsteen-handtag underlättar förstås en del också. Sen är det ju klart att föraren spelar roll, med bankännedom och allmän erfarenhet. Jag har hållt på i 16 år så det vore väl trist om man inte skulle hänga med då. En lustig detalj är att jag inte klarade av att rå på Björn i mörkret under BTCC-tävlingarna, tydligen är det en svag sida för min del.

Förresten är det inte jag som håller handtaget upp och ner, det är alla andra! :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 apr 2018, 23:56

"träningen" imorgon 12/4 inställd. körning i Klippan istället :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 apr 2018, 11:42

Träningen är INTE[ ]inställd idag[/b]
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 apr 2018, 12:05

nu är vi igång med våra GT1 bilar.
1.jpg
1.jpg (224.55 KB) Visad 45487 gånger
2.jpg
2.jpg (278.99 KB) Visad 45513 gånger
3.jpg
3.jpg (217.67 KB) Visad 45499 gånger
4.jpg
4.jpg (154.81 KB) Visad 45491 gånger
5.jpg
5.jpg (151.86 KB) Visad 45458 gånger
6.jpg
6.jpg (187.21 KB) Visad 45487 gånger
7.jpg
7.jpg (147.25 KB) Visad 45411 gånger
8.jpg
8.jpg (185.05 KB) Visad 45454 gånger
9.jpg
9.jpg (154.64 KB) Visad 45506 gånger
10.jpg
10.jpg (141.06 KB) Visad 45475 gånger
11.jpg
11.jpg (173.97 KB) Visad 45478 gånger
12.jpg
12.jpg (164.01 KB) Visad 45560 gånger
13.jpg
13.jpg (217.5 KB) Visad 45485 gånger
14.jpg
14.jpg (166.08 KB) Visad 45473 gånger
15.jpg
15.jpg (183.01 KB) Visad 45478 gånger
16.jpg
16.jpg (154.88 KB) Visad 45476 gånger
17.jpg
17.jpg (157.09 KB) Visad 45463 gånger
18.jpg
18.jpg (177.32 KB) Visad 45484 gånger

det blir väl till att byta till AW om man ska hänga med täten :w00t: :)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 15 apr 2018, 12:27

Är det Oskars, den med rödvita taket?
Ser ju också att Indianen har en bunke reservbilar. Bra tänkt! Dagsformen avgör, även på slika banor.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 17 apr 2018, 11:57

Lasp skrev:Är det Oskars, den med rödvita taket?
Ser ju också att Indianen har en bunke reservbilar. Bra tänkt! Dagsformen avgör, även på slika banor.


Kör man som en Indianjävel behövs all backup man kan få :rolleyes: :-?
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 21 apr 2018, 10:37

runda två avklarad med GT1-bilarna
1.jpg
1.jpg (205.83 KB) Visad 45221 gånger
2.jpg
2.jpg (225.05 KB) Visad 45218 gånger
3.jpg
3.jpg (198.07 KB) Visad 45248 gånger
4.jpg
4.jpg (164.88 KB) Visad 45177 gånger
5.jpg
5.jpg (158.64 KB) Visad 45213 gånger
6.jpg
6.jpg (140.76 KB) Visad 45235 gånger
7.jpg
7.jpg (166.73 KB) Visad 45218 gånger
8.jpg
8.jpg (165.76 KB) Visad 45202 gånger
9.jpg
9.jpg (178.88 KB) Visad 45175 gånger
10.jpg
10.jpg (142.56 KB) Visad 45177 gånger
11.jpg
11.jpg (122.32 KB) Visad 45185 gånger
12.jpg
12.jpg (122.53 KB) Visad 45107 gånger
13.jpg
13.jpg (130.5 KB) Visad 45103 gånger
14.jpg
14.jpg (196.18 KB) Visad 45095 gånger
15.jpg
15.jpg (162.47 KB) Visad 45078 gånger
16.jpg
16.jpg (137.19 KB) Visad 45089 gånger
17.jpg
17.jpg (176.74 KB) Visad 45101 gånger
18.jpg
18.jpg (155.9 KB) Visad 45098 gånger

så var ordningen återställd :-P :thumb: skämtåsido visst är det skillnad på AW-motor jämfört med IL-motor
nu gäller det bara att försöka hålla samma nivå hela tiden :D
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

FöregåendeNästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst