VÅREN 2018 på LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 17 mar 2018, 23:12

inte många bilder men alltid något :beer: så har vi börjat köra med öppna bilar :-?
1.jpg
1.jpg (273.01 KB) Visad 46336 gånger
2.jpg
2.jpg (167.57 KB) Visad 46291 gånger
3.jpg
3.jpg (184.01 KB) Visad 46266 gånger
4.jpg
4.jpg (182.8 KB) Visad 46257 gånger
5.jpg
5.jpg (175.06 KB) Visad 46257 gånger
6.jpg
6.jpg (163.35 KB) Visad 46293 gånger

ses på tisdag B-| :-;
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 mar 2018, 21:18

nu kan inte Mats *meka* med sin bil för den ligger kvar i lokalen :-$ :-P Ligger kvar till kl.16:30 på tisdag sen går den till försäljning ;-) :beer: han kör All slot car vi andra kör Fly eller Scalextric. två rundor avklarade lite bilder
1.jpg
1.jpg (248.06 KB) Visad 46224 gånger
2.jpg
2.jpg (219.13 KB) Visad 46180 gånger
3.jpg
3.jpg (126.69 KB) Visad 46141 gånger
4.jpg
4.jpg (172.97 KB) Visad 46164 gånger
5.jpg
5.jpg (164.55 KB) Visad 46146 gånger
6.jpg
6.jpg (153.41 KB) Visad 46140 gånger
7.jpg
7.jpg (166.13 KB) Visad 46170 gånger
8.jpg
8.jpg (130.36 KB) Visad 46150 gånger
9.jpg
9.jpg (135.33 KB) Visad 46166 gånger
10.jpg
10.jpg (192.2 KB) Visad 46136 gånger
11.jpg
11.jpg (182.81 KB) Visad 46136 gånger
12.jpg
12.jpg (167.25 KB) Visad 46109 gånger
13.jpg
13.jpg (159.96 KB) Visad 46145 gånger
14.jpg
14.jpg (146.91 KB) Visad 46188 gånger
15.jpg
15.jpg (126.94 KB) Visad 46160 gånger
16.jpg
16.jpg (153.93 KB) Visad 46204 gånger
17.jpg
17.jpg (132.34 KB) Visad 46153 gånger

du behöver inte vara orolig Mats ,det finns ingen som vill köpa den :beer:
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 24 mar 2018, 08:50

Tycker man borde få bonuspoäng för jämnast genomsnitt :D
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 apr 2018, 12:08

indidragracer skrev:Tycker man borde få bonuspoäng för jämnast genomsnitt :D

kan tyvärr inte dela ut någonting sådant för då går du om mig i sammandraget :-P :D
imorgon tisdag kör vi sista rundan med formel-bilar sedan blir det GT1
1.jpg
1.jpg (191.57 KB) Visad 45948 gånger
2.jpg
2.jpg (172.61 KB) Visad 45930 gånger
3.jpg
3.jpg (220.3 KB) Visad 45977 gånger
4.jpg
4.jpg (104.82 KB) Visad 45901 gånger
5.jpg
5.jpg (130.73 KB) Visad 45953 gånger
6.jpg
6.jpg (137.98 KB) Visad 45877 gånger
7.jpg
7.jpg (162.06 KB) Visad 45932 gånger
8.jpg
8.jpg (186.25 KB) Visad 45911 gånger
9.jpg
9.jpg (132.85 KB) Visad 45901 gånger
10.jpg
10.jpg (188.58 KB) Visad 45915 gånger
11.jpg
11.jpg (128.12 KB) Visad 45935 gånger
12.jpg
12.jpg (153.27 KB) Visad 45936 gånger
13.jpg
13.jpg (168.41 KB) Visad 45912 gånger
14.jpg
14.jpg (141.63 KB) Visad 45949 gånger

ses i morgon kväll
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 apr 2018, 15:07

då var formel säsongen över för vår del medans andra precis har startat sin 8-o
nästa vecka blir det GT1 bilar :thumb:
1.jpg
1.jpg (222.37 KB) Visad 45739 gånger
2.jpg
2.jpg (184.01 KB) Visad 45734 gånger
3.jpg
3.jpg (178.88 KB) Visad 45739 gånger
4.jpg
4.jpg (168.24 KB) Visad 45709 gånger
5.jpg
5.jpg (155.32 KB) Visad 45691 gånger
6.jpg
6.jpg (169.21 KB) Visad 45682 gånger
7.jpg
7.jpg (210.61 KB) Visad 45699 gånger
8.jpg
8.jpg (153.05 KB) Visad 45747 gånger
9.jpg
9.jpg (132.83 KB) Visad 45689 gånger
10.jpg
10.jpg (203.32 KB) Visad 45716 gånger
11.jpg
11.jpg (149.94 KB) Visad 45724 gånger
12.jpg
12.jpg (142.88 KB) Visad 45729 gånger
13.jpg
13.jpg (151.55 KB) Visad 45718 gånger
14.jpg
14.jpg (182.75 KB) Visad 45647 gånger
15.jpg
15.jpg (147.55 KB) Visad 45690 gånger
16.jpg
16.jpg (151.77 KB) Visad 45695 gånger
17.jpg
17.jpg (149.78 KB) Visad 45682 gånger
18.jpg
18.jpg (164.71 KB) Visad 45691 gånger
19.jpg
19.jpg (181.92 KB) Visad 45700 gånger
20.jpg
20.jpg (180.55 KB) Visad 45737 gånger
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 apr 2018, 15:10

21.jpg
21.jpg (177.27 KB) Visad 45754 gånger
22.jpg
22.jpg (143.62 KB) Visad 45717 gånger
23.jpg
23.jpg (139.47 KB) Visad 45754 gånger
24.jpg
24.jpg (157.02 KB) Visad 45739 gånger
25.jpg
25.jpg (145.25 KB) Visad 45771 gånger

Grattis Oskar till segern :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 07 apr 2018, 20:53

Imponerande!
Jag vet att Oskar under åren i Ängelholms MHF bana alltid (nästan) vann racen!
Här hos Er på LusseRaceway har det varit lite varierande.
Men vad är det som gör att Oskar vinner så ofta? Jag menar Björn och Co har ju möjlighet att träna oftare!
Kan det vara så att Oskars grepp om (mitt gamla) handtag är lösningen ;-) ) (Han håller det upp och ner)!
Inte kan det vara så enkelt!
Hur kan man få mer variation, eller skall vi förstå att somliga är bättre.
Jag vet att Indianen är nitisk i sin omvårdnad av bilarna, där har jag lärt mig en del.
Men är det helt mentalt och att man kan vara jämn rakt över!
Kul att Ni kör Era race och låter oss Fåtöljförare få följa racen!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 apr 2018, 10:06

i detta fallet så är skillnaden mellan All slot car och Fly nästan som natt och dag :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav OEL 09 apr 2018, 07:36

Sedan vi drog igång efter sommaruppehållet har vi kört 7 serier. Har för mig att jag, Björn och Daniel vunnit två var och Mats en, så sådär jätteofta vinner jag väl inte. Mycket hänger förstås på materialet. Ibland har vissa problem med greppet, kanske inte så konstigt när vi kör med väldigt olika gummiblandningar, då är det svårt att hänga med. Att jag bytt till Carsteen-handtag underlättar förstås en del också. Sen är det ju klart att föraren spelar roll, med bankännedom och allmän erfarenhet. Jag har hållt på i 16 år så det vore väl trist om man inte skulle hänga med då. En lustig detalj är att jag inte klarade av att rå på Björn i mörkret under BTCC-tävlingarna, tydligen är det en svag sida för min del.

Förresten är det inte jag som håller handtaget upp och ner, det är alla andra! :beer:
Om de är hänsynslösa är jag likadan
OEL
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 jul 2014, 10:58

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 apr 2018, 23:56

"träningen" imorgon 12/4 inställd. körning i Klippan istället :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 12 apr 2018, 11:42

Träningen är INTE[ ]inställd idag[/b]
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 14 apr 2018, 12:05

nu är vi igång med våra GT1 bilar.
1.jpg
1.jpg (224.55 KB) Visad 45478 gånger
2.jpg
2.jpg (278.99 KB) Visad 45504 gånger
3.jpg
3.jpg (217.67 KB) Visad 45490 gånger
4.jpg
4.jpg (154.81 KB) Visad 45482 gånger
5.jpg
5.jpg (151.86 KB) Visad 45449 gånger
6.jpg
6.jpg (187.21 KB) Visad 45478 gånger
7.jpg
7.jpg (147.25 KB) Visad 45402 gånger
8.jpg
8.jpg (185.05 KB) Visad 45445 gånger
9.jpg
9.jpg (154.64 KB) Visad 45497 gånger
10.jpg
10.jpg (141.06 KB) Visad 45466 gånger
11.jpg
11.jpg (173.97 KB) Visad 45469 gånger
12.jpg
12.jpg (164.01 KB) Visad 45551 gånger
13.jpg
13.jpg (217.5 KB) Visad 45476 gånger
14.jpg
14.jpg (166.08 KB) Visad 45464 gånger
15.jpg
15.jpg (183.01 KB) Visad 45469 gånger
16.jpg
16.jpg (154.88 KB) Visad 45467 gånger
17.jpg
17.jpg (157.09 KB) Visad 45454 gånger
18.jpg
18.jpg (177.32 KB) Visad 45475 gånger

det blir väl till att byta till AW om man ska hänga med täten :w00t: :)
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav Lasp 15 apr 2018, 12:27

Är det Oskars, den med rödvita taket?
Ser ju också att Indianen har en bunke reservbilar. Bra tänkt! Dagsformen avgör, även på slika banor.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav indidragracer 17 apr 2018, 11:57

Lasp skrev:Är det Oskars, den med rödvita taket?
Ser ju också att Indianen har en bunke reservbilar. Bra tänkt! Dagsformen avgör, även på slika banor.


Kör man som en Indianjävel behövs all backup man kan få :rolleyes: :-?
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: VÅREN 2018 på LusseRaceway

Inläggav nallecolin 21 apr 2018, 10:37

runda två avklarad med GT1-bilarna
1.jpg
1.jpg (205.83 KB) Visad 45212 gånger
2.jpg
2.jpg (225.05 KB) Visad 45209 gånger
3.jpg
3.jpg (198.07 KB) Visad 45239 gånger
4.jpg
4.jpg (164.88 KB) Visad 45168 gånger
5.jpg
5.jpg (158.64 KB) Visad 45204 gånger
6.jpg
6.jpg (140.76 KB) Visad 45226 gånger
7.jpg
7.jpg (166.73 KB) Visad 45209 gånger
8.jpg
8.jpg (165.76 KB) Visad 45193 gånger
9.jpg
9.jpg (178.88 KB) Visad 45166 gånger
10.jpg
10.jpg (142.56 KB) Visad 45168 gånger
11.jpg
11.jpg (122.32 KB) Visad 45176 gånger
12.jpg
12.jpg (122.53 KB) Visad 45098 gånger
13.jpg
13.jpg (130.5 KB) Visad 45094 gånger
14.jpg
14.jpg (196.18 KB) Visad 45086 gånger
15.jpg
15.jpg (162.47 KB) Visad 45069 gånger
16.jpg
16.jpg (137.19 KB) Visad 45080 gånger
17.jpg
17.jpg (176.74 KB) Visad 45092 gånger
18.jpg
18.jpg (155.9 KB) Visad 45089 gånger

så var ordningen återställd :-P :thumb: skämtåsido visst är det skillnad på AW-motor jämfört med IL-motor
nu gäller det bara att försöka hålla samma nivå hela tiden :D
ses på tisdag
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

FöregåendeNästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron