HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav largasso 30 okt 2018, 06:06

Ledighet var det !

Ledighet ha.jpg
Ledighet ha.jpg (63.79 KB) Visad 53363 gånger
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 04 nov 2018, 10:36

vi får nöja oss med resultatet denna gång, får se om jag kan få ordning på korten senare :beer:
1.jpg
1.jpg (142.86 KB) Visad 53132 gånger
2.jpg
2.jpg (133.09 KB) Visad 53124 gånger

ses igen på tisdag???? :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 07 nov 2018, 00:24

nu på torsdag den åttonde november blir det ingen körning p.g.a. Tysklands resa :beer: :beer: :beer: :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 nov 2018, 21:01

då var vi hemma från Tyskland igen :beer: här är några bilder från i tisdags
1.jpg
1.jpg (195.97 KB) Visad 52712 gånger
2.jpg
2.jpg (180.99 KB) Visad 52728 gånger
3.jpg
3.jpg (144.37 KB) Visad 52732 gånger
4.jpg
4.jpg (183.68 KB) Visad 52723 gånger
5.jpg
5.jpg (193.9 KB) Visad 52727 gånger
6.jpg
6.jpg (188.03 KB) Visad 52727 gånger
7.jpg
7.jpg (149.94 KB) Visad 52717 gånger
8.jpg
8.jpg (139 KB) Visad 52726 gånger

det ser ju ut som om Indianen är i en klass för sig själva :thumb: men det ska ju köras om det :-P :w00t:
imorgon körs sista delen av HRS, sedan blir det Nascar för hela slanten :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 15 nov 2018, 15:57

då var vi klara med HRS, det gick ju inte att komma ifatt indianen, hans Camaro gick för bra :thumb: 8-o
1.jpg
1.jpg (200.21 KB) Visad 52654 gånger
2.jpg
2.jpg (180.99 KB) Visad 52649 gånger
3.jpg
3.jpg (170.29 KB) Visad 52646 gånger
4.jpg
4.jpg (162.71 KB) Visad 52652 gånger
5.jpg
5.jpg (176.67 KB) Visad 52607 gånger
6.jpg
6.jpg (173.57 KB) Visad 52638 gånger
7.jpg
7.jpg (166.41 KB) Visad 52644 gånger
8.jpg
8.jpg (160.68 KB) Visad 52646 gånger
9.jpg
9.jpg (167.76 KB) Visad 52637 gånger
10.jpg
10.jpg (170.05 KB) Visad 52641 gånger
11.jpg
11.jpg (167.4 KB) Visad 52638 gånger
12.jpg
12.jpg (176.63 KB) Visad 52633 gånger
13.jpg
13.jpg (163.82 KB) Visad 52584 gånger
14.jpg
14.jpg (141.47 KB) Visad 52633 gånger

den var så snabb så den kom inte med på foto bara :beer:
nästa vecka blir det Nascar,ses då.
Grattis Indianen :checkeredflag:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Lasp 16 nov 2018, 10:31

Häftigt! Hur gick det i Tyskland då? Måste vara kul att vara tillbaka.
Och vems är den rosiga bilen? Den fruktade Indianen, han som sköter om sina bilar!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav firebird 16 nov 2018, 22:18

Hej Lennart,
Det gick rätt bra i Tyskland för Slotracing-KSR i NSR Quadrathlon, en go tredje plats blev de!! :thumb:
Jag tror det kommer fler bilder i Tyskland tråden snart...
KSR.jpg
KSR.jpg (1.99 MB) Visad 52521 gånger

Till din andra fråga, det var jag som körde den rosa pick-upen. Men jag hängde inte inte med, Indianen var för vass..

VH
Daniel
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 nov 2018, 21:20

nu har vi startat upp Nascar säsongen :thumb:
1.jpg
1.jpg (243.54 KB) Visad 52357 gånger
2.jpg
2.jpg (272.32 KB) Visad 52370 gånger
3.jpg
3.jpg (210.29 KB) Visad 52371 gånger
4.jpg
4.jpg (175.02 KB) Visad 52372 gånger
5.jpg
5.jpg (165.87 KB) Visad 52366 gånger
6.jpg
6.jpg (145.95 KB) Visad 52365 gånger
7.jpg
7.jpg (144.6 KB) Visad 52330 gånger
8.jpg
8.jpg (161.42 KB) Visad 52359 gånger
9.jpg
9.jpg (153 KB) Visad 52362 gånger
10.jpg
10.jpg (144.22 KB) Visad 52370 gånger
11.jpg
11.jpg (151.4 KB) Visad 52314 gånger
12.jpg
12.jpg (174.67 KB) Visad 52358 gånger
13.jpg
13.jpg (153.25 KB) Visad 52364 gånger
14.jpg
14.jpg (148.08 KB) Visad 52358 gånger
15.jpg
15.jpg (144.36 KB) Visad 52366 gånger
16.jpg
16.jpg (144.8 KB) Visad 52356 gånger

det verkar till att bli jämna rundor kanske ;-) \m/

"träningen imorgon inställd"

träning på torsdagar flyttas till måndagar,alltså måndagsträning istället året ut :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav indidragracer 23 nov 2018, 01:12

Lasp skrev:Häftigt! Hur gick det i Tyskland då? Måste vara kul att vara tillbaka.
Och vems är den rosiga bilen? Den fruktade Indianen, han som sköter om sina bilar!

Hade inte skött om Camaron inför första rundan, kabelbrott gjorde att jag slarvade bort "massa" varv >:-S

det verkar till att bli jämna rundor kanske ;-) \m/

Ja jag tänker göra allt jag kan för att det ska bli så OJÄMNT som möjligt :beer:
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 01 dec 2018, 19:36

närmar oss julen med stormsteg men först ska vi försöka hinna med Nascar körningen, "del 2" är nu avklarad
1.jpg
1.jpg (215.76 KB) Visad 51719 gånger
2.jpg
2.jpg (250.02 KB) Visad 51720 gånger
3.jpg
3.jpg (198.97 KB) Visad 51721 gånger
4.jpg
4.jpg (150.12 KB) Visad 51727 gånger
5.jpg
5.jpg (142.8 KB) Visad 51721 gånger
6.jpg
6.jpg (179.28 KB) Visad 51716 gånger
7.jpg
7.jpg (149.77 KB) Visad 51721 gånger
8.jpg
8.jpg (221.4 KB) Visad 51724 gånger
9.jpg
9.jpg (170.07 KB) Visad 51724 gånger
10.jpg
10.jpg (163.74 KB) Visad 51727 gånger
11.jpg
11.jpg (210.02 KB) Visad 51676 gånger
12.jpg
12.jpg (144.21 KB) Visad 51725 gånger
13.jpg
13.jpg (151.19 KB) Visad 51718 gånger
14.jpg
14.jpg (150.26 KB) Visad 51719 gånger
15.jpg
15.jpg (117.33 KB) Visad 51721 gånger

den där Indianen ""måste"" råka ut för något haveri någon gång :-P :D
annars ses vi på tisdag igen :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 dec 2018, 13:41

tre rundor avklarade och snart går vi in i (h)jul-stöket :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.5 KB) Visad 51529 gånger
2.jpg
2.jpg (237.39 KB) Visad 51537 gånger
3.jpg
3.jpg (162.5 KB) Visad 51536 gånger
4.jpg
4.jpg (158.02 KB) Visad 51528 gånger
5.jpg
5.jpg (174.05 KB) Visad 51531 gånger
6.jpg
6.jpg (171.82 KB) Visad 51529 gånger
7.jpg
7.jpg (184.16 KB) Visad 51538 gånger
8.jpg
8.jpg (187.01 KB) Visad 51536 gånger
9.jpg
9.jpg (152.57 KB) Visad 51532 gånger
10.jpg
10.jpg (146.04 KB) Visad 51532 gånger
11.jpg
11.jpg (139.94 KB) Visad 51537 gånger
12.jpg
12.jpg (154.71 KB) Visad 51526 gånger
13.jpg
13.jpg (151.12 KB) Visad 51527 gånger
14.jpg
14.jpg (131.74 KB) Visad 51532 gånger

en omgång kvar sedan kan vi ordna en liten avslutning veckan efter :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Lasp 09 dec 2018, 15:20

Spännande!
Kanske är Nascar de svåraste bilarna att få fart på, men roliga.
Men mer spännande är ju att se resultaten i tävlingsprotokollen som kastas om genom åren. Det betyder ju att en del lär sig och racen blir jämnare.
Kanske dags för att boka en åskadareplats. Har ni läktare? :beer:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 dec 2018, 21:55

Lasp skrev:Kanske dags för att boka en åskådareplats. Har ni läktare? :beer:

Det skall väl kunna ordnas :thumb:
du/ni är välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 22 dec 2018, 19:00

så har vi kört sista racet för detta året. Nu återstår "bara" julcupen i Klippan och mellandagsracet hos Lala :thumb:
1.jpg
1.jpg (242.23 KB) Visad 51008 gånger
2.jpg
2.jpg (197.52 KB) Visad 51014 gånger
3.jpg
3.jpg (191.84 KB) Visad 51018 gånger
4.jpg
4.jpg (172.31 KB) Visad 51011 gånger
5.jpg
5.jpg (149.83 KB) Visad 51014 gånger
6.jpg
6.jpg (157.99 KB) Visad 51015 gånger
7.jpg
7.jpg (148.24 KB) Visad 51006 gånger
8.jpg
8.jpg (143.46 KB) Visad 51011 gånger
9.jpg
9.jpg (186.94 KB) Visad 51014 gånger
10.jpg
10.jpg (143.32 KB) Visad 51015 gånger
11.jpg
11.jpg (144.5 KB) Visad 51010 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 51013 gånger
13.jpg
13.jpg (144.8 KB) Visad 51014 gånger
14.jpg
14.jpg (149.46 KB) Visad 51007 gånger
15.jpg
15.jpg (141.93 KB) Visad 51014 gånger

Grattis Indianen till ännu en delseger :beer:
Till våren börjar vi med Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic fram till årsmodell-82. tredje rundan kör vi NSR Mosler. deltävling fyra och fem kommer senare :-P :drunk:
I Januari kör vi HBG-Klippan, åttonde(8) i Helsingborg och den tionde(10) i Klippan.

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav firebird 23 dec 2018, 11:13

Tack för höstens tävlingar, Björn!
Alltid lika skoj och mö gott snack.

/Daniel
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Föregående

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster