HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav largasso 30 okt 2018, 06:06

Ledighet var det !

Ledighet ha.jpg
Ledighet ha.jpg (63.79 KB) Visad 53371 gånger
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 04 nov 2018, 10:36

vi får nöja oss med resultatet denna gång, får se om jag kan få ordning på korten senare :beer:
1.jpg
1.jpg (142.86 KB) Visad 53140 gånger
2.jpg
2.jpg (133.09 KB) Visad 53132 gånger

ses igen på tisdag???? :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 07 nov 2018, 00:24

nu på torsdag den åttonde november blir det ingen körning p.g.a. Tysklands resa :beer: :beer: :beer: :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 nov 2018, 21:01

då var vi hemma från Tyskland igen :beer: här är några bilder från i tisdags
1.jpg
1.jpg (195.97 KB) Visad 52720 gånger
2.jpg
2.jpg (180.99 KB) Visad 52736 gånger
3.jpg
3.jpg (144.37 KB) Visad 52740 gånger
4.jpg
4.jpg (183.68 KB) Visad 52731 gånger
5.jpg
5.jpg (193.9 KB) Visad 52735 gånger
6.jpg
6.jpg (188.03 KB) Visad 52735 gånger
7.jpg
7.jpg (149.94 KB) Visad 52725 gånger
8.jpg
8.jpg (139 KB) Visad 52734 gånger

det ser ju ut som om Indianen är i en klass för sig själva :thumb: men det ska ju köras om det :-P :w00t:
imorgon körs sista delen av HRS, sedan blir det Nascar för hela slanten :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 15 nov 2018, 15:57

då var vi klara med HRS, det gick ju inte att komma ifatt indianen, hans Camaro gick för bra :thumb: 8-o
1.jpg
1.jpg (200.21 KB) Visad 52662 gånger
2.jpg
2.jpg (180.99 KB) Visad 52657 gånger
3.jpg
3.jpg (170.29 KB) Visad 52654 gånger
4.jpg
4.jpg (162.71 KB) Visad 52660 gånger
5.jpg
5.jpg (176.67 KB) Visad 52615 gånger
6.jpg
6.jpg (173.57 KB) Visad 52646 gånger
7.jpg
7.jpg (166.41 KB) Visad 52652 gånger
8.jpg
8.jpg (160.68 KB) Visad 52654 gånger
9.jpg
9.jpg (167.76 KB) Visad 52645 gånger
10.jpg
10.jpg (170.05 KB) Visad 52649 gånger
11.jpg
11.jpg (167.4 KB) Visad 52646 gånger
12.jpg
12.jpg (176.63 KB) Visad 52641 gånger
13.jpg
13.jpg (163.82 KB) Visad 52592 gånger
14.jpg
14.jpg (141.47 KB) Visad 52641 gånger

den var så snabb så den kom inte med på foto bara :beer:
nästa vecka blir det Nascar,ses då.
Grattis Indianen :checkeredflag:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Lasp 16 nov 2018, 10:31

Häftigt! Hur gick det i Tyskland då? Måste vara kul att vara tillbaka.
Och vems är den rosiga bilen? Den fruktade Indianen, han som sköter om sina bilar!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav firebird 16 nov 2018, 22:18

Hej Lennart,
Det gick rätt bra i Tyskland för Slotracing-KSR i NSR Quadrathlon, en go tredje plats blev de!! :thumb:
Jag tror det kommer fler bilder i Tyskland tråden snart...
KSR.jpg
KSR.jpg (1.99 MB) Visad 52529 gånger

Till din andra fråga, det var jag som körde den rosa pick-upen. Men jag hängde inte inte med, Indianen var för vass..

VH
Daniel
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 nov 2018, 21:20

nu har vi startat upp Nascar säsongen :thumb:
1.jpg
1.jpg (243.54 KB) Visad 52365 gånger
2.jpg
2.jpg (272.32 KB) Visad 52378 gånger
3.jpg
3.jpg (210.29 KB) Visad 52379 gånger
4.jpg
4.jpg (175.02 KB) Visad 52380 gånger
5.jpg
5.jpg (165.87 KB) Visad 52374 gånger
6.jpg
6.jpg (145.95 KB) Visad 52373 gånger
7.jpg
7.jpg (144.6 KB) Visad 52338 gånger
8.jpg
8.jpg (161.42 KB) Visad 52367 gånger
9.jpg
9.jpg (153 KB) Visad 52370 gånger
10.jpg
10.jpg (144.22 KB) Visad 52378 gånger
11.jpg
11.jpg (151.4 KB) Visad 52322 gånger
12.jpg
12.jpg (174.67 KB) Visad 52366 gånger
13.jpg
13.jpg (153.25 KB) Visad 52372 gånger
14.jpg
14.jpg (148.08 KB) Visad 52366 gånger
15.jpg
15.jpg (144.36 KB) Visad 52374 gånger
16.jpg
16.jpg (144.8 KB) Visad 52364 gånger

det verkar till att bli jämna rundor kanske ;-) \m/

"träningen imorgon inställd"

träning på torsdagar flyttas till måndagar,alltså måndagsträning istället året ut :w00t:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav indidragracer 23 nov 2018, 01:12

Lasp skrev:Häftigt! Hur gick det i Tyskland då? Måste vara kul att vara tillbaka.
Och vems är den rosiga bilen? Den fruktade Indianen, han som sköter om sina bilar!

Hade inte skött om Camaron inför första rundan, kabelbrott gjorde att jag slarvade bort "massa" varv >:-S

det verkar till att bli jämna rundor kanske ;-) \m/

Ja jag tänker göra allt jag kan för att det ska bli så OJÄMNT som möjligt :beer:
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 01 dec 2018, 19:36

närmar oss julen med stormsteg men först ska vi försöka hinna med Nascar körningen, "del 2" är nu avklarad
1.jpg
1.jpg (215.76 KB) Visad 51727 gånger
2.jpg
2.jpg (250.02 KB) Visad 51728 gånger
3.jpg
3.jpg (198.97 KB) Visad 51729 gånger
4.jpg
4.jpg (150.12 KB) Visad 51735 gånger
5.jpg
5.jpg (142.8 KB) Visad 51729 gånger
6.jpg
6.jpg (179.28 KB) Visad 51724 gånger
7.jpg
7.jpg (149.77 KB) Visad 51729 gånger
8.jpg
8.jpg (221.4 KB) Visad 51732 gånger
9.jpg
9.jpg (170.07 KB) Visad 51732 gånger
10.jpg
10.jpg (163.74 KB) Visad 51735 gånger
11.jpg
11.jpg (210.02 KB) Visad 51684 gånger
12.jpg
12.jpg (144.21 KB) Visad 51733 gånger
13.jpg
13.jpg (151.19 KB) Visad 51726 gånger
14.jpg
14.jpg (150.26 KB) Visad 51727 gånger
15.jpg
15.jpg (117.33 KB) Visad 51729 gånger

den där Indianen ""måste"" råka ut för något haveri någon gång :-P :D
annars ses vi på tisdag igen :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 dec 2018, 13:41

tre rundor avklarade och snart går vi in i (h)jul-stöket :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.5 KB) Visad 51537 gånger
2.jpg
2.jpg (237.39 KB) Visad 51545 gånger
3.jpg
3.jpg (162.5 KB) Visad 51544 gånger
4.jpg
4.jpg (158.02 KB) Visad 51536 gånger
5.jpg
5.jpg (174.05 KB) Visad 51539 gånger
6.jpg
6.jpg (171.82 KB) Visad 51537 gånger
7.jpg
7.jpg (184.16 KB) Visad 51546 gånger
8.jpg
8.jpg (187.01 KB) Visad 51544 gånger
9.jpg
9.jpg (152.57 KB) Visad 51540 gånger
10.jpg
10.jpg (146.04 KB) Visad 51540 gånger
11.jpg
11.jpg (139.94 KB) Visad 51545 gånger
12.jpg
12.jpg (154.71 KB) Visad 51534 gånger
13.jpg
13.jpg (151.12 KB) Visad 51535 gånger
14.jpg
14.jpg (131.74 KB) Visad 51540 gånger

en omgång kvar sedan kan vi ordna en liten avslutning veckan efter :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav Lasp 09 dec 2018, 15:20

Spännande!
Kanske är Nascar de svåraste bilarna att få fart på, men roliga.
Men mer spännande är ju att se resultaten i tävlingsprotokollen som kastas om genom åren. Det betyder ju att en del lär sig och racen blir jämnare.
Kanske dags för att boka en åskadareplats. Har ni läktare? :beer:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 dec 2018, 21:55

Lasp skrev:Kanske dags för att boka en åskådareplats. Har ni läktare? :beer:

Det skall väl kunna ordnas :thumb:
du/ni är välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 22 dec 2018, 19:00

så har vi kört sista racet för detta året. Nu återstår "bara" julcupen i Klippan och mellandagsracet hos Lala :thumb:
1.jpg
1.jpg (242.23 KB) Visad 51016 gånger
2.jpg
2.jpg (197.52 KB) Visad 51022 gånger
3.jpg
3.jpg (191.84 KB) Visad 51026 gånger
4.jpg
4.jpg (172.31 KB) Visad 51019 gånger
5.jpg
5.jpg (149.83 KB) Visad 51022 gånger
6.jpg
6.jpg (157.99 KB) Visad 51023 gånger
7.jpg
7.jpg (148.24 KB) Visad 51014 gånger
8.jpg
8.jpg (143.46 KB) Visad 51019 gånger
9.jpg
9.jpg (186.94 KB) Visad 51022 gånger
10.jpg
10.jpg (143.32 KB) Visad 51023 gånger
11.jpg
11.jpg (144.5 KB) Visad 51018 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 51021 gånger
13.jpg
13.jpg (144.8 KB) Visad 51022 gånger
14.jpg
14.jpg (149.46 KB) Visad 51015 gånger
15.jpg
15.jpg (141.93 KB) Visad 51022 gånger

Grattis Indianen till ännu en delseger :beer:
Till våren börjar vi med Clio/Abarth, därefter blir det Fly Classic fram till årsmodell-82. tredje rundan kör vi NSR Mosler. deltävling fyra och fem kommer senare :-P :drunk:
I Januari kör vi HBG-Klippan, åttonde(8) i Helsingborg och den tionde(10) i Klippan.

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2018 På "Lussebanan"

Inläggav firebird 23 dec 2018, 11:13

Tack för höstens tävlingar, Björn!
Alltid lika skoj och mö gott snack.

/Daniel
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Föregående

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster