Telefonen ringde igår.
Det var Kenneth Öhrn som undrade om jag hade tid att följa med ut och flyga på kort varsel.
Det hade jag egentligen inte, men får man ett sådant erbjudande släpper man allt.
Första gången jag flyger i ett öppet flygplan, Kenneths idiotstiliga Boeing Stearman dubbeldäckare.
Vi flög från Säter till Borlänge där vi mötte upp två akrobatflygare. Sedan upp igen och vidare till Skog utanför Falun där P-Floyd skulle spela. Några tighta överflygningar på låg höjd över spelplatsen, med rejäla bankningar innan de två akrobaterna bröt ur gruppen.
Vi gjorde några snäva varv över trädtopparna innan vi gick åt sidan och tittade på akrobaternas uppvisningar med rök, loopingar, fallande lövet och andra jobbiga grejer.
Sedan gick vi hem, Kenneth bjöd på några varv över min gård innan det blev en stilig landning på vad som kanske är Sveriges minsta flygfält.
Allt detta i ett perfekt sommarkvällsväder, det kunde fan inte bli mycket bättre.
Att flyga i en tight grupp med ett öppet flygplan, så nära att man nästan kan klappa planet bredvid, är jävligt mäktigt.
Jag ber om överseende med kvaliteten. Klippte bara ihop det som snabbast. Tanken är att göra en bättre film med Kenneth och maskinen efter att ha samlat filmmaterial från ett större antal flygningar i sommar.