HÖSTEN-17 på Lusseraceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 25 sep 2017, 23:29

Imorgon börjar vi med våra Scalextric GT bilar och som vi har gjort tidigare så är det tillåtet att byta däck på dessa, även fälgarna om man vill det :thumb: :klappa:

/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2017, 23:14

och nu var vi igång med Scalextric GT :thumb: Det kommer nog att bli en jämn historia med dessa bilar :rolleyes:
1.jpg
1.jpg (295.46 KB) Visad 46447 gånger
2.jpg
2.jpg (237.2 KB) Visad 46450 gånger
3.jpg
3.jpg (260.36 KB) Visad 46460 gånger
4.jpg
4.jpg (189.57 KB) Visad 46455 gånger
5.jpg
5.jpg (262.41 KB) Visad 46429 gånger
6.jpg
6.jpg (265.08 KB) Visad 46466 gånger
7.jpg
7.jpg (268.13 KB) Visad 46466 gånger
8.jpg
8.jpg (260.15 KB) Visad 46457 gånger
9.jpg
9.jpg (173.18 KB) Visad 46474 gånger


fortsättning följer..........
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2017, 23:19

10.jpg
10.jpg (204.98 KB) Visad 46456 gånger
11.jpg
11.jpg (212.87 KB) Visad 46456 gånger
12.jpg
12.jpg (196.63 KB) Visad 46451 gånger
13.jpg
13.jpg (216.42 KB) Visad 46476 gånger
14.jpg
14.jpg (169.5 KB) Visad 46435 gånger
15.jpg
15.jpg (199.22 KB) Visad 46431 gånger
16.jpg
16.jpg (154.98 KB) Visad 46457 gånger


Imorgon torsdag är jag i lokalen från kl. 18:30
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav Morbidelli 28 sep 2017, 12:36

Jag blir alltid lika sugen på att köra när jag ser era bilder, men jag är inte färdig med mitt banbygge än.

Jag ser att BMW Z4 var snabbast, jag har exakt den bilen och men har bara kört 5 testvarv med den för några månader sedan. Är bilarna helt original, förutom däcken?
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav indidragracer 28 sep 2017, 13:24

Ohh jaa! Helt standard förutom däck och fälgar som får bytas. ;-)
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav Morbidelli 28 sep 2017, 13:47

indidragracer skrev:Ohh jaa! Helt standard förutom däck och fälgar som får bytas. ;-)


Ok, ni kör på Scalextricbana om jag inte ser fel, vilka däck rekommenderas?

Och en nybörjarfråga, byta fälgar ät tillåtet, men inte bakaxel? Så då byter man alltså till andra plastfälgar? Vad är fördelen med det? Ursäkta min nyfikenhet :)
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 28 sep 2017, 23:09

Ok, ni kör på Scalextricbana om jag inte ser fel, vilka däck rekommenderas?

Och en nybörjarfråga, byta fälgar ät tillåtet, men inte bakaxel? Så då byter man alltså till andra plastfälgar? Vad är fördelen med det? Ursäkta min nyfikenhet :)[/quote]

På en ren och dammfri scalextric bana tycker jag personligen att slot.it's P6:or är bäst. Går original fälgen sönder så bytar vi till aluminium fälg.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2017, 19:57

nu har vi orkat :w00t: köra två rundor (vissa av oss) :-P med scalextric GT. går fortfarande rätt så hyfsat :thumb:
1.jpg
1.jpg (279.98 KB) Visad 46308 gånger
2.jpg
2.jpg (258.27 KB) Visad 46325 gånger
3.jpg
3.jpg (196.22 KB) Visad 46295 gånger
4.jpg
4.jpg (206.46 KB) Visad 46323 gånger
5.jpg
5.jpg (212.79 KB) Visad 46315 gånger
6.jpg
6.jpg (175.22 KB) Visad 46298 gånger
7.jpg
7.jpg (200.25 KB) Visad 46301 gånger
8.jpg
8.jpg (149.07 KB) Visad 46290 gånger
9.jpg
9.jpg (252.77 KB) Visad 46315 gånger

det kommer mera :klappa:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2017, 20:00

10.jpg
10.jpg (187.47 KB) Visad 46282 gånger
11.jpg
11.jpg (163.85 KB) Visad 46284 gånger
12.jpg
12.jpg (179.41 KB) Visad 46284 gånger
13.jpg
13.jpg (171.3 KB) Visad 46289 gånger
14.jpg
14.jpg (245.35 KB) Visad 46289 gånger
15.jpg
15.jpg (167.09 KB) Visad 46286 gånger
16.jpg
16.jpg (172.38 KB) Visad 46293 gånger
17.jpg
17.jpg (151.21 KB) Visad 46297 gånger

ses om en vecka
kramas i trafiken :-\
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav indidragracer 05 okt 2017, 16:50

Föreslår att vi kör en ny klass; Utan framhjul. :-P
Tomas aka "Indianen"
The sweetness of low E.T. is forgotten long before memories of bad R.T.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... %20raceway
Användarvisningsbild
indidragracer
Mekaniker
 
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 apr 2005, 08:26
Ort: Vallåkra, Skåne
Klubb: Hagadalington Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav Lasp 06 okt 2017, 11:05

Haha Om det är innerhjulet är det väl OK. Men Vipern ser ut att dyka! Träna på det.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 13 okt 2017, 00:10

omgång tre är nu avklarad :thumb:
1.jpg
1.jpg (235.38 KB) Visad 46027 gånger
2.jpg
2.jpg (290.65 KB) Visad 46027 gånger
3.jpg
3.jpg (206.34 KB) Visad 46047 gånger
4.jpg
4.jpg (149.11 KB) Visad 46041 gånger
5.jpg
5.jpg (235.38 KB) Visad 46016 gånger
6.jpg
6.jpg (226.12 KB) Visad 46027 gånger
7.jpg
7.jpg (157.98 KB) Visad 46020 gånger
8.jpg
8.jpg (176.41 KB) Visad 45991 gånger
9.jpg
9.jpg (171.52 KB) Visad 46015 gånger

den som väntar på ..........
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 13 okt 2017, 00:14

10.jpg
10.jpg (242.14 KB) Visad 46007 gånger
11.jpg
11.jpg (147.76 KB) Visad 46011 gånger
12.jpg
12.jpg (183.07 KB) Visad 46015 gånger
13.jpg
13.jpg (167.12 KB) Visad 46011 gånger
14.jpg
14.jpg (171.5 KB) Visad 46015 gånger
15.jpg
15.jpg (166.08 KB) Visad 46022 gånger
16.jpg
16.jpg (196.75 KB) Visad 46027 gånger
17.jpg
17.jpg (197.69 KB) Visad 46016 gånger
18.jpg
18.jpg (180.56 KB) Visad 46005 gånger

......resultatet, så kommer det här :beer:
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 13 okt 2017, 00:19

19.jpg
19.jpg (181.7 KB) Visad 45983 gånger
20.jpg
20.jpg (209.63 KB) Visad 46012 gånger
21.jpg
21.jpg (206.64 KB) Visad 46021 gånger
22.jpg
22.jpg (149.09 KB) Visad 46020 gånger
23.jpg
23.jpg (139.97 KB) Visad 46029 gånger
24.jpg
24.jpg (148.3 KB) Visad 46040 gånger
25.jpg
25.jpg (137.46 KB) Visad 46022 gånger

ses på tisdag... väl.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN-17 på Lusseraceway

Inläggav nallecolin 18 okt 2017, 20:09

så har vi hunnit avverka halva höstsäsongen 8-o . nu har vi kört slut på våra scalextric pärlor :sceptic: nästa vecka provar vi på att köra NSR GT
1.jpg
1.jpg (273.12 KB) Visad 45910 gånger
2.jpg
2.jpg (213.58 KB) Visad 45901 gånger
3.jpg
3.jpg (183.62 KB) Visad 45890 gånger
4.jpg
4.jpg (181 KB) Visad 45862 gånger
5.jpg
5.jpg (211.92 KB) Visad 45899 gånger
6.jpg
6.jpg (145.24 KB) Visad 45901 gånger
7.jpg
7.jpg (203.09 KB) Visad 45907 gånger
8.jpg
8.jpg (169.67 KB) Visad 45913 gånger
9.jpg
9.jpg (162.6 KB) Visad 45905 gånger

mer följer..
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

FöregåendeNästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster