Funderar om mitt föra inlägg kom in eller försvann i IT-rymden....
Tar om det iaf:
Har köpt på mig 2 kompletta 11,3m banor från TYCO samt kompletterat med ca 50-60 ytterligare banbitar samt några nya bilar, insåg ganska snabbt att det krävdes ett tidtagningssystem om man skall kunna raca ordentligt...
SÅ fram med alla resurser på nätet och valet föll på SRM då jag lyckades få tag på en 386-a med dosmiljö installerat. Nu i helgen är så äntligen hårdvaran ihopbyggd och testad.
Använder 4st optogivare från SICK (wt150-p162) fästa på en egenbyggd bro/hållare i aluminiuml som precis gapar över 2st banbitar/4spår. Så nu kan jag äntligen köra fullt ut med 4st spår och tidtagning som sköts klockrent av 386-an.
Dessa givare är dyra men fungerar KLCOKRENT och framförallt enkla att justera.
Nu återstår att rengöra och köra in alla banbitar så det inte skall göras när man väl skall tävla. Måste tyvärr plocka upp/ner banan varje gång då utrymme för fast monterad saknas (ej får tas till sådant här...). Skall även fixa med separat matningsspänning och matning på flera punkter så det blir ett bättre flyt i körningen när man har stor bana monterad.
Vidare blir det säkert startrelä/ljusramp inom en snar framtid också.
Tack för bra forum och bra inlägg, även om jag kör en annan skala så kan man snappa upp mycket av alla här inne.
/Richard