Bygget har stått still ett tag. Efter att ha fått ordning på allt i körbart skick så blir det nog lätt så ett tag att man hellre kör än bygger. Har försökt sätta lite varvtider och till min förvåning det har hittills visat sig att några lite bortglömda bilar trivs väldigt bra på Nincobanan. Nämligen mina "gamla" Ninco JGTC-bilar som alla gått att pressa under 18 sek på rallyslingan. Varvrekordet hålls f n av Nissan 350Z men det är bara hundradelar som sedan skiljer en hel radda med bilar, så det är jämt på toppen.
Trodde inte att det skulle behövas någon boosterkabel men det fick bli en här på rallyslingan iallafall. Volttalet är intakt runt hela banan men när jag mätt med en multimeter så märkte jag att amperen var betydligt lägre längst bort än vid powerbasen. På de flesta bilar (Ninco, Scalextric m fl) märks ingen skillnad men jag märkte av det hela när jag körde de lite mer proffsiga bilarna från t ex Avant Slot och MSC som tappade spetsprestandan.
Sedan har jag roat mig med att bygga en liten testbänk för inkörning av motorer. Faktiskt riktigt användbart när man som jag har en hel del SCX-bilar. Dessa mår verkligen bra av stå och tokgasa några minuter.
Har använt en gammal Scalextric halvraka, en träkloss, en vanlig lampkabel och en gammal modelltågstransformator. Som synes har jag skurit i båda ändarna för att kunna köra 4wd-bilar också