G27 bilar

Här diskuteras allt som har med vingbilar, skalbilar i skala 1:24 m.m.

G27 bilar

Inläggav jockefors 05 nov 2010, 22:12

hej

Är ny här på forumet å undrar hur vanligt är det att köra med vingbilar dvs G15 G27 å vässbilar
där jag bor så kör vi alldrig med "leksaks" bilar dvs dom som ser ut som bilbane bilar
det närmaste vi kommer är saloon bilar...
+ finns det nån affär i svedala som man kan köpa grejer i från typ flätor,bakaxlar,drev,motorer mm

glömde skriva att jag bor långt uppe i norr ,i en liten by som heter Norsjö..
jockefors
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 nov 2010, 21:21

Re: G27 bilar

Inläggav Burström 06 nov 2010, 12:06

Hej Jockefors.
Ja hur vanligt är det med vingbilar i dag?inte specielt.När jag körde "här uppe i norr"på 70-80 talet" så var det som gällde.Och vad det gäller ang "leksaks bilar"så vet inte jag om en ving bil ser så mycket bättre ut :D eller för den delen en saloon bil.Det är väl leksaker vi håller på med i olika former vad jag vet efter 40år rc/slotracing träsket : ;-) .

Men du har ju Per P som bor i Norsjö,har han helt sluta sälja grejor??eller Skellefteå grabbarna med Peter K i spetsen.

CB Umeå
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway

Re: G27 bilar

Inläggav jockefors 06 nov 2010, 13:08

hej
jo Per P håller på än det e väl han å kilarna i skellefteå som håller i gång det hela här uppe...en otrolig insats faktiskt...
jag körde ochså 78-83 sen tog annat över=) men nu har jag och kiddsen börjat köra igen tyvär så tycker nog jag det e roligast...va faktiskt ner nån gång å körde i umeå på nolia hallen...
ni har väl ingen bana i umeå nu ?
lite synd då jag va liten så körde vi i malå,jörn,boliden,skellefteå,umeå mm tyvär så e många av banorna borta i dag
bastuträsk har en nybyggd bana som jag ska va å testa...så fort jag kommer åt

varför jag kallar små bilbane bilarna leksaker e ju för att dom knappt går framåt ..gå ju inte å jämföra med en 27a
fast allt e ju leksaker som du säger
jockefors
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 nov 2010, 21:21


Återgå till Slot Racing

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster

cron