6 bilars pb

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

6 bilars pb

Inläggav thekop 12 feb 2010, 23:29

Såg på Slotcar4fun att 6 bilars pb:n kommer 15:e mars. Trevligt. Jag tar en direkt. Nån mer?
Kör så det ryker, brända bananer.

http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?f=23&t=8131
thekop
Mekaniker
 
Inlägg: 395
Blev medlem: 14 dec 2009, 17:57
Ort: Norrköping

Re: 6 bilars pb

Inläggav PaPaGoja 13 feb 2010, 12:26

Jag ska ha
PaPaGoja
Braidsbytare
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 29 dec 2009, 15:18
Ort: Halmstad

Re: 6 bilars pb

Inläggav samlad_dalmas 14 feb 2010, 12:20

Jag med. :)
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: 6 bilars pb

Inläggav PaPaGoja 14 feb 2010, 12:28

Jag ska me ha den
PaPaGoja
Braidsbytare
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 29 dec 2009, 15:18
Ort: Halmstad

Re: 6 bilars pb

Inläggav samlad_dalmas 14 feb 2010, 20:02

Tur att den verkar vara allvarligt på G. Annars hade jag skickar allt mitt ssd och köpt Ninco ist...
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: 6 bilars pb

Inläggav Sigge 15 feb 2010, 20:20

Väntade också på denna, men orkade inte längre. Jagade fatt i den gamla och den är nu på väg till UK för moddning. Ihop med Lapcounter tower och Pit Pro så blir det antagligen bättre. Men den nya PB ser fin ut. Hoppas nu bara att den kommer som det sägs. På Slotforum så verkar det som om Scalextric har haft problem och att det kommer att dröja ytterligare innan den släpps.

Den som lever får se...

MVH
Marcus
Sigge
Övningskör
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 jan 2010, 17:50

Re: 6 bilars pb

Inläggav samlad_dalmas 15 feb 2010, 23:48

Att de är på g ut till detaljister borde innebära att den verkligen kommer. Den långa tid det gått sen de presenterade den, förhoppningsvis innebär det att de gjort läxan. :suspect:
Enligt lycko-/ konsumtionsforskning är man lycklig bara i tre månader oavsett vad man köper. Har man en engelsk bil är man lycklig i tre månader varje gång den startar...
Användarvisningsbild
samlad_dalmas
Depåman
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 05 apr 2007, 17:45
Ort: Stora Tuna; Borlänge

Re: 6 bilars pb

Inläggav marcus 16 apr 2010, 18:53

Angående denna powerbase som verkar vara svaret på allt?:

Har jag förstått det rätt? Funkar den till både digitala och analoga banor, där alla funktioner funkar på båda bantyperna, så som pace-car/"ghost car", tidtagning, varvräkning, handikapp-funktion, handkontrollkalibrering m.m.? Jag är nämligen sugen på en pacer (då den jag har inte funkar tillfredställande) men samtidigt så vill man kanske gå över till digitalt i framtiden, så om jag köper en till pacer nu så har jag två pacer som jag inte har någon användning av längre, och dessutom skulle det vara trevligt med en fungerande tidtagning på banan också så...
marcus
Depåman
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 30 mar 2009, 03:29
Ort: Trollhättan

Re: 6 bilars pb

Inläggav taunus76 16 apr 2010, 20:28

Den ska tydligen ha analog läge och digital läge , chost funktion samt en utgång för att ansluta till PC program i ett öppet gränssnitt. ska tydligen dyka upp inom 2 månader som det ser ut nu men det har ju flyttats fram förut
Användarvisningsbild
taunus76
Braidsbytare
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 03 jan 2010, 22:45
Ort: Uppsala / Vänge

Re: 6 bilars pb

Inläggav MrC 29 apr 2010, 13:22

Som sagt, som det är just nu så är den restad till siste maj, så har vi tur kommer den då men det ska man väl inte räkna med, verkar vara riktigt jobbigt att tillverka den. :-((
MrC
Övningskör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 feb 2010, 13:17

Re: 6 bilars pb

Inläggav ymigs 29 apr 2010, 13:53

MrC skrev:Som sagt, som det är just nu så är den restad till siste maj, så har vi tur kommer den då men det ska man väl inte räkna med, verkar vara riktigt jobbigt att tillverka den. :-((

Faktiskt till sista juni i skrivande stund, och det är angivet som ett osäkert datum.
To be continued...
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: 6 bilars pb

Inläggav Eszaraxe 10 maj 2010, 09:01

Jaga rätt på en gammal 6-bilars Power Base och skicka till UK för moddning till PB Pro, där har du alla funktioner som kommer att finnas i den nya enheten, samt att du kan få High Power, vilket du antagligen kan få prblem med i den nya enheten då Scalextric gör leksaker och inte får köra i för hög effekt i banan av säkerhetsskäl, vilket kanske får 6 bilar att fungera dåligt med spårväxlar.
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein
Eszaraxe
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 okt 2008, 12:27

Re: 6 bilars pb

Inläggav taunus76 22 maj 2010, 11:18

Dom säger nu att den kommer under Juli, för dom verkar ha hittat en bugg. men här finns en manual hur den funkar

http://www.slotcarcentre.co.uk/acatalog ... _draft.pdf
Användarvisningsbild
taunus76
Braidsbytare
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 03 jan 2010, 22:45
Ort: Uppsala / Vänge

Re: 6 bilars pb

Inläggav Eszaraxe 23 maj 2010, 13:10

taunus76 skrev:Dom säger nu att den kommer under Juli, för dom verkar ha hittat en bugg. men här finns en manual hur den funkar

http://www.slotcarcentre.co.uk/acatalog ... _draft.pdf



Jag tror att den kommer när jag har sett den i verklighet, inte en dag tidigare. De har sagt att den kommer så många gånger nu under så lång tid.

Tveksam om strömmen kommer räcka till spårväxlar och 6 bilar, hoppas dock att det fungerar.
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein
Eszaraxe
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 okt 2008, 12:27

Re: 6 bilars pb

Inläggav merza 23 maj 2010, 13:28

Ska bli kul att se om strömmen räcker till!
För som vi har det idag med 4 cars powerbase med 8 växlar och 2-3-4 spårs bana
räcker det att köra med 2 bilar för att strömmen sinar då man passera växlar
3 bilar ännu värre
och med 3 bilar bör det bli samma som 6 cars Pb med dubbel trafo
merza
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 mar 2010, 14:13
Ort: Laholm

Nästa

Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster