Svenska Scalextricklubbens 100-startsavtal 2009

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubbens 100-startsavtal 2009

Inläggav Habos 19 maj 2009, 11:57

Svenska Scalextricklubben fick ju i våras en förfrågan om ett nytt sponsringsavtal under förutsättning att Svenska Scalextricklubbens förare tillsammans gjorde 100 tävlingsstarter. Jag var ju lite tveksam först, men efter lite räkning fram och tillbaka så skrev vi på avtalet. Nu var det ju inte bara 100 starter som skulle göras, utan det skulle köras in 25 st 1:a platser och 10 seriesegrar under året också. De där 100 starterna som jag tvekade mest inför, visade sig efter lite uppstyrning vara den enklaste biten. De 25 1:a platserna borde också gå, men det är de där 10 seriesegrarna som kan bli lite besvärliga.
Hittils 2009 har Svenska Scalextricklubbens förare totalt gjort 92 starter och har kört in 16 segrar. Serierna är ju knappt halvfärdiga ännu, men i Scalextric Nascarserien är ju seriesegern redan klar, och även i vårens Klubbserie i Saloon blev det en serieseger. Så det blir mycket spännande framåt hösten för att se om vi klarar av avtalet.
Jag kommer efter semestern presentera förarna och vilka serier de skall köra.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens 100-startsavtal 2009

Inläggav Habos 28 jan 2010, 19:13

Jodå, vi fick godkänt med Svenska Scalextricklubbens 100-startsavtal, så det blir en fortsättning även 2010, men med ett annat upplägg. Svenska Scalextricklubbens förare gjorde till slut tillsammans 153 starter, och tog 29 st 1:a platser, men det blev "bara" 5 st seriesegrar. Vi hade ju utlovat 10 st, men riktigt så bra blev det inte, men det var i alla fall så bra att det blir en fortsättning 2010. Vi har diskuterat ett 1000-startsavtal, men de flesta av Svenska Scalextricklubbens förare vill inte låsa upp sig med att köra ett visst antal tävlingar. Och även om det skulle gå att göra 1000 starter, skulle det vara ett otroligt jobb med att göra iordning bilarna för tävling, men visst hade det varit en dröm att se Svenska Scalextricklubbens lackering överallt. Nu är det inte omöjligt att Svenska Scalextricklubben kommer att värva någon eller möjligen några förare för att Svenska Scalextricklubbens lackering kommer att synas ännu mer.
Vi vet inte riktigt hur 2010:s avtal kommer att se ut, men vi hoppas att förhoppningsvis några år vara mogna för ett äkta 1000-startsavtal.
Den sponsor som ligger bakom 100-startsavtalet sponsrade mig med en rallysatsning för ett antal år sen, men i rally försvinner pengarna rätt snabbt, så när jag frågade om han var intresserad av en Bilbanesatsning där pengarna räcker ett tag, blev han eld och lågor och ligger nu på att vi skall ut och tävla och synas överallt. Dock kan jag redan säga att det kan dra iväg rätt bra ekonomiskt även inom Bilbana, slot z och slotracing om man behöver köpa in bilar och serva dem med bra grejer, men det kostar ju att ligga på topp, sägs det.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster