Jag slänger upp en bild här som ni får gissa på. Bilen har en liten udda egenhet som man kan se en antydan till här också. Gott Nytt Bilbanebilsgissningsår!

Jormungandr skrev:du har satt krondrevet åt fel håll

Scalex skrev:Nån HongKong replica på Aston Martin DBR ??

Crewe Alex skrev:Scalex skrev:Nån HongKong replica på Aston Martin DBR ??
Bra iakttagelse Jocke att se att det var en Aston Martin.Kommer du ihåg diplayboxen jag fick från dig för några år sedan? Det var till denna bilen. Nu är frågan om nån kan komma upp med tillverkarens namn. Denna modell hör till ett batteridrivet set men de gjorde även bilar av vanlig 1/32 och också 1/24 (samt H0).
Den gode Bernard skriver: "THEY MADE THE BEST QUALITY SLOT CARS FROM HONG KONG."
Det är alltså inte Speedking.
Ravajack skrev:Rysligt vad det var tröggissat här, och har "igentligen" inte tid,
men eftersom ingen annan tyx få tummen ur, så OK: Kader.![]()
Crewe Alex skrev:Ravajack skrev:Rysligt vad det var tröggissat här, och har "igentligen" inte tid,
men eftersom ingen annan tyx få tummen ur, så OK: Kader.![]()
Skönt att man kan lita på dig Ravajack! Du gick inte bet på hongkongkinesisk plast den här gången. OK Kader är helt rätt.Vi får väl säga att både Scalex och du gjorde ett avgörande utlåtande så för mig är det vilket som vem som vill fortsätta presentera nästa gåta.
En gåta som för mig dock är obesvarad vad gäller nämnda Aston Martin-bil är varför denna besynnerliga motorplacering. Kan någon ge en rimlig förklaring till det?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster