Carerra digital.

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Carerra digital.

Inläggav billo 20 okt 2008, 17:54

Hej på er!

Är helt ny i denna djungeln o har inte bestämt mig ännu vad det kan tänkas att bli för bana!

Men är lite nyfiken på carerras digitala!

Någon som har erfarenhet av den o ifall det finns återförsäljare här i sverige på bandelar, bilar Å reservdelar till carreras digitala bana ?

Alla tips o erfarenheter mottages tacksamt!

Ha det gött.

//Billo...
billo
Braidsbytare
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 19 okt 2008, 21:26

Re: Carerra digital.

Inläggav billo 20 okt 2008, 21:27

Tar gärna tips på vilka andra el vilken digital bana som är värd namnet att satsa på i kavlté mm??

Alltså vad som är att föredra!??
billo
Braidsbytare
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 19 okt 2008, 21:26

Re: Carerra digital.

Inläggav geekaya 26 jan 2009, 01:21

Jag är också sugen på carrera 132 digital speciellt deras gt racers set men jag hittar inte någon på nätet som har den hemma, jag åker mycket till tyskland ochhar sett mycket carrera där, speciellt på KaDeWe i Berlin. Gillar att deras bandelar är större. Nån som har mycket erfarenhet av deras digitala kan kanske skriva lite. Sneglat på scalextric men är inte övertygad om att deras kvalite räcker till på deras digitala.
Have fun
geekaya
Kurvvakt
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 jan 2009, 23:57
Ort: Malmö

Re: Carerra digital.

Inläggav lasse1 26 jan 2009, 09:46

Scalextric funkar kanon bra !dom andra känner jag inte till,som sakt scalextric funkar lika bra som analogt.
lasse1
Kurvvakt
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 13 jan 2009, 20:14

Re: Carerra digital.

Inläggav geekaya 26 jan 2009, 17:12

Jo fast jag vet inte om jag gillar scalextric egentligen de har inte de funktioner som carreras digitala har, trådlösa handkontroller att kunna ställa in speeden på bilarna så barnen kan köra utan att crasha hela tiden, pit systemet verkar också roligare på carrera. Plus det tillverkas inte i kina som scalextric.
Have fun
geekaya
Kurvvakt
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 jan 2009, 23:57
Ort: Malmö

Re: Carerra digital.

Inläggav Crewe Alex 26 jan 2009, 17:44

geekaya skrev:...jag åker mycket till tyskland ochhar sett mycket carrera där, speciellt på KaDeWe i Berlin. ...

Hej, jag kan inget om Carrera digital men är inte KaDeWe typ det dyraste stället man kan hitta i Tyskland? Men jag håller med att de har en underbar hobby och lekavdelning. Det finns andra slotshops i Berlin men den jag har varit till är borta därifrån nu och jag vet inte vart de tagit vägen.

Det finns en annan svensk webshop som åtminstone på hemsidan har Carrera digital. http://www.slotwheels.se Kolla där om du hittar nåt.

geekaya skrev:...Plus det tillverkas inte i kina som scalextric.

Bara nyfiken. Var tillverkas Carrera?
Användarvisningsbild
Crewe Alex
Kartläsare
 
Inlägg: 510
Blev medlem: 10 maj 2005, 18:56
Ort: Borås

Re: Carerra digital.

Inläggav Dan J. 26 jan 2009, 20:19

Ingen aning om det är billigt eller ej, men kolla http://www.jaspeed.com. Klicka på "onlineshop" och sedan på loggan som kommer upp i mitten så är du inne på butiken (men dessförinnan bör du ha klickat på "Rennbahn" för att se banan, den är mycket snygg!).

/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Carerra digital.

Inläggav geekaya 28 jan 2009, 19:35

Vet faktiskt inte vart Carrera tillverkas med säkerhet, trodde det va i Tyskland men som sagt vet ej.
Men jag kommer nog att vänta tills den nya pb från Scalextric kommer innan jag köper något. Tycker dock att scalextric verkar ha större utbud av lanechangers än Carrera, plus att marknaden är enklare där med.
Have fun
geekaya
Kurvvakt
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 jan 2009, 23:57
Ort: Malmö

Re: Carerra digital.

Inläggav Niak 28 jan 2009, 20:53

Crewe Alex skrev:Bara nyfiken. Var tillverkas Carrera?


Enligt Slot 32 tillverkas nu Carrera i Kina :suspect:
It´s not the fart that kills, it´s the smell
Användarvisningsbild
Niak
Mekaniker
 
Inlägg: 412
Blev medlem: 29 jan 2008, 14:03
Ort: Sundsvall

Re: Carerra digital.

Inläggav Crewe Alex 01 feb 2009, 01:01

Jag hittade ett lite jämförande test med de olika digitala systemen som några amerikaner gjorde nyss. Det verkar som om Carrera har vissa fördelar.

"We were told at the Carrera booth, that the ghost cars have very interesting programming. They will change lanes on their own every 1.5 laps or so, but if you bump draft or hassle them, they will change lanes to get out of your way. They will even pit for fuel on the same schedule as everyone else in the race you have programmed. We had a lot of fun racing against the Carrera ghost cars, trying to get around them and stay out of their way. When we asked about ghost cars at the Scalextric booth, we were told “you could put a rubber band around a controller”."

Här är testet: Digitaltest
Användarvisningsbild
Crewe Alex
Kartläsare
 
Inlägg: 510
Blev medlem: 10 maj 2005, 18:56
Ort: Borås

Re: Carerra digital.

Inläggav bippsan 01 feb 2009, 05:34

Det är Scalextric det :-P Ett gummiband. Fan va pinsamt. Hoppas det var ett skämt :D
bippsan
Depåman
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 jul 2008, 03:52
Ort: Ljungby

Re: Carerra digital.

Inläggav Niak 12 feb 2009, 20:52

Kolla här Carrera digital 132 gt racers set med trådlösa kontroller 149.75£ + 30£ frakt
Finns från 104.75£ för Carrera digital 132 F1

Ganska bra pris tycker jag

http://www.slot32.co.uk/acatalog/copy_o ... GITAL.html
It´s not the fart that kills, it´s the smell
Användarvisningsbild
Niak
Mekaniker
 
Inlägg: 412
Blev medlem: 29 jan 2008, 14:03
Ort: Sundsvall

Re: Carerra digital.

Inläggav Gabor32 13 feb 2009, 18:12

Hur är det handla av slot32 http://www.slot32.co.uk/


eller får man vänta länge ?

Det verkar vara omöjligt att få tag start set bilbanor till i sverige nu .
Kanske blir omöjligt handla i sverige detta .

Jag fick veta mer reda på av hur den danska återförsäljaren resonera ut i från marknaden
Är dystra tider som verka nog komma vara kvar även till hösten
Ska man handla får det blir Tyskland uk åka över till butik

Någon vet en sida som ut länks förtag som bra på ta kontakt med den svenska kunden ? svar på frågor ?
Jag bor norr om Göteborg nära Norge Tanum nära väg 164 E 6
Om du själv har ninco, Kan vi grilla korv kör bil hemma hos mig i ett hus
Jag har stor källare huset står på 150 kv ovan för källaren
Gabor32
Kurvvakt
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 08 jan 2009, 22:56

Re: Carerra digital.

Inläggav geekaya 06 mar 2009, 23:19

Crewe Alex skrev:Jag hittade ett lite jämförande test med de olika digitala systemen som några amerikaner gjorde nyss. Det verkar som om Carrera har vissa fördelar.

"We were told at the Carrera booth, that the ghost cars have very interesting programming. They will change lanes on their own every 1.5 laps or so, but if you bump draft or hassle them, they will change lanes to get out of your way. They will even pit for fuel on the same schedule as everyone else in the race you have programmed. We had a lot of fun racing against the Carrera ghost cars, trying to get around them and stay out of their way. When we asked about ghost cars at the Scalextric booth, we were told “you could put a rubber band around a controller”."

Här är testet: Digitaltest

Ja läser man det testet verkar det som att carrera digital verkar vara det som ger mest. Köra moturs kan man väl göra bara genom att bara vända på pb:n. + jag gillar iden med ghostcars =). Men finns det ingen möjlighet att byta handtagen till pistolgreppshantag?
Have fun
geekaya
Kurvvakt
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 jan 2009, 23:57
Ort: Malmö


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster