PLafit 1:24 Chassi - Karossbygge

Här diskuteras allt som har med vingbilar, skalbilar i skala 1:24 m.m.

Re: PLafit 1:24 Chassi - Karossbygge

Inläggav racefun 24 jan 2009, 12:52

Nej jeg har brugt dem, >:-S

men du kan selv lave dem magen til bare det ikke er til en classiker. då skal de være mindre :-D=
Användarvisningsbild
racefun
Depåman
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 dec 2007, 13:09
Klubb: racefun

Re: PLafit 1:24 Chassi - Karossbygge

Inläggav Nic 24 jan 2009, 12:55

Är axelavståndet för stor om du vänder på främre axelhållaren så den pekar bakåt?
Jag kommer att ta med däcklådan med. Jag har Sigma Black Magic och Werks bakdäck. Dom är rätt lika varandra.
Däremot finns dom i en massa olika storlekar, så de passar alla möjliga fälgar.
Användarvisningsbild
Nic
Mekaniker
 
Inlägg: 367
Blev medlem: 22 nov 2005, 17:55
Ort: Rångsta City
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: PLafit 1:24 Chassi - Karossbygge

Inläggav ZeeJay 24 jan 2009, 18:02

Sisildur skrev:Är axelavståndet för stor om du vänder på främre axelhållaren så den pekar bakåt?
Jag kommer att ta med däcklådan med. Jag har Sigma Black Magic och Werks bakdäck. Dom är rätt lika varandra.
Däremot finns dom i en massa olika storlekar, så de passar alla möjliga fälgar.


Japp...har provat vända på främre axelhållaren...tror det blir till att skaffa ett chassi mer passande för 1:32 storlek till Cobran....
Nu klarlackar jag Lexusen så får vi se om det går att måtta in den på mitt Plafit till Nissan..

Just det där med däcken...när det är PU däck...Moosgummi...så klarar man sig ju inte utan att ha en däckslipsmaskin a ca 1500 spänn..... :Oops:
Om det nu blir att man satsar lite mer på detta så är det ju svårt utan en slip att få til lrätt dimension på däcken....

Hua...mycket med det tekniska...men kul och lärorikt...ska bli klart intressant att se i Karlskoga vasd man kan göra och hur ni som är Pro´s på 1:24 har gått tillväga...

Blir till att ta med stora anteckningsboken.. ;-)
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: PLafit 1:24 Chassi - Karossbygge

Inläggav Nic 24 jan 2009, 19:18

Själv har jag två däckslipar, men om man bara är lindrigt störd kan man faktiskt gå ihop och köpa en som förvaras på klubben, alternativt be ett pro om hjälp vid något bra tillfälle, exvis efter att du släppt om honom på hans jakt på segern 8-)
Kan berätta att tvåfaldiga världsmästaren i G7, Lars Åberg, använder ett skrotat chassie som däckslip.
Användarvisningsbild
Nic
Mekaniker
 
Inlägg: 367
Blev medlem: 22 nov 2005, 17:55
Ort: Rångsta City
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Föregående

Återgå till Slot Racing

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster